49 Reacties

3 jaar geleden

Wij gaan volgende maand ook nog ff op vakantie naar het buitenland, we gaan wel met de auto. We hebben nu nog niets geboekt, maar hebben al wel paar adresjes.

3 jaar geleden

Ik zou lekker gaan. Helemaal als je richting Griekenland gaat!!

3 jaar geleden

Ik zou het niet doen! Ik denk alleen maar stel dat je het krijgt en je komt ...
Waarom zou je als gezond mens in godsnaam op de Ic belanden? 98 procent heeft milde tot geen klachten he vergeet dat niet. Daarnaast zijn de mensen op de IC mensen met overgewicht en onder liggend lijdend. Dit virus zal nog tijden in ons leven blijven net als de griep. En je begrijpt niet dat mensen op vakantie gaan in t buitenland ... je weet dat buitenlanders ook hier komen? Besmettingen zijn overal. Juist in t buitenland en in resorts hebben ze de beste maatregelen genomen tegen Corona. Laat je ajb niet leiden door angst want dan kan je de komende jaren wel binnen gaan zitten. Sorry als ik ook hard ben in mn mening ;).

3 jaar geleden

Reactie op lier

Waarom zou je als gezond mens in godsnaam op de Ic belanden? 98 procent hee ...
Ik ben degene die super gezond is en bijna op IC belandde Zelfs artsen vonden het bijzonder Maar ook mijn vader op IC mijn moeder randje IC mijn broer bijna ziekenhuis opname. Mijn broertje erg ziel Wij zijn nooit ziek zwak of misselijk. Onze huisarts ziet ons nooit. Onze huisarts heeft mijn broertje zelfs nooit gezien.

3 jaar geleden

Reactie op lier

Waarom zou je als gezond mens in godsnaam op de Ic belanden? 98 procent hee ...
Volgens mij ben jij niet erg goed voorgelicht over dit virus. Ik ken verschillende mensen die kerngezond waren (leeftijdscategorieën 28-42-62) en die op de IC zijn beland én zijn overleden. Ook zijn er veel mensen die nu al maanden later nog steeds met long problemen dealen, niemand weet hoe dit ziektebeeld er op de lange termijn uit gaat zien. Ik zou me wat meer inlezen voordat je zo hard oordeelt en ik zou als ik jou was vooral tijdens je zwangerschap én voor iedereen in je omgeving extra voorzichtig zijn. Je wilt dit virus écht niet krijgen! 😔

3 jaar geleden

Volgens mij ben jij niet erg goed voorgelicht over dit virus. Ik ken versch ...
Juist en doordat ik corona heb gehad loop ik nu bij gynaecoloog. Had anders niet gehoeven omdat ik later in de zwangerschap problemen kan krijgen met mijn longinhoud. Ergste geval weer aan het zuurstof... nou leuk zeg corona ach joh normaal griepje🤦‍♀️

3 jaar geleden

Reactie op marcellaao

Juist en doordat ik corona heb gehad loop ik nu bij gynaecoloog. Had anders ...
Vreselijk zeg dat je corona gehad hebt en er nu nog de last van hebt! Je had je deze zwangerschap waarschijnlijk wel anders voorgesteld. Hopelijk valt het mee tegen het einde van je zwangerschap met het zuurstofgebrek en je luchtinhoud. Ik hoor ook veel in mijn omgeving dat het met name mensen treft die overgewicht en/of andere bijkomende klachten hebben. Heb jij dit zelf niet? Ik snap dat het iedereen kan overkomen en dat het heel heftig kan zijn! Maar was even benieuwd.... Aangezien dat rond gaat en snap dan wel dat mensen dan zo gaan denken 🙈 Wij gaan trouwens op vakantie in Nederland. Vliegen en/of naar het buitenland durf ik momenteel niet....

3 jaar geleden

Reactie op Theemuts123

Vreselijk zeg dat je corona gehad hebt en er nu nog de last van hebt! Je ha ...
Ik sport 2x in de week en ik doe aan kickboksen en ik eet gezond. Heb training van personal trainer en die zei ook... jij was gewoon super fit. Ik ben voor een vrouw heel grof qua bouw. Voordat ik corona kreeg super trots op men afgetrainde armen en benen. En moest vorig jaar oktober hoe dan ook in bepaalde bruidsjurk (strapless en nauw lijfje). Ik ben altijd doordouwer geweest en als ik griepje had paracetamol er in en gaan. Maar nu moest ik egt tegen de artsen zeggen ik kan niet meer help me. Zo benauwd of dat iemand je langzaam aan het wurgen was en ik dacht echt nou dit is het. En dat de arts kwam zeggen mevr er is plek voor je op de IC vrij gemaakt. Ik zit niet thuis want heb vitaal beroep maar ben nu zeker vatbaarder. Kindje komt niks tekort gelukkig maar de longarts en gynaecoloog maken zich meer zorgen om mij.

3 jaar geleden

Reactie op marcellaao

Ik sport 2x in de week en ik doe aan kickboksen en ik eet gezond. Heb train ...
Heftig hoor! Ergens houd het op natuurlijk en dan is het maar fijn dat we zorg hebben in Nederland. Gelukkig dat je kindje niets te kort komt. En een beetje extra controle met je longen is sowieso niet verkeerd. Ik weet uit eigen ervaring hoe heftig het kan zijn als je iets aan je longen hebt... 😟. Sterkte daarmee iig!

3 jaar geleden

Hoi Norah, Wij hebben nog niet geboekt, maar we gaan met bijna 90% zeker nog op vakantie in de eerste 2 weken van september, naar Griekenland ook. Dit wordt dan onze babymoon. We nemen eerst contact op met het hotel wat zij doen ivm veiligheid en als dat goed voelt gaan we. Je moet doen wat goed voelt. Ik voel me op dit moment minder chill hier in NL door iedereen die nu schijt heeft aan alle regels. Ik ga dan liever ergens heen waar het veel strenger is en er veel minder Covid gevallen zijn. Succes!

3 jaar geleden

Hoi, Wij gaan begin september 1 week naar Turkije. Ik heb veel getwijfeld, maar vrienden van ons zeggen allemaal dat het stuk veiliger is dan Nederland. We hebben contact opgenomen met hotel, info gehad. Het is goed geregeld. Ps. In april heeft een familie van mij corona gehad, is flink ziek geweest. En was bijna op IC beland. Ik heb veel contact gehad met die gene. Maar ik ik mocht toen niet getest worden omdat ik geen klachten had. En ja hoor, ik moest gewoon gaan werken! Omdat ZORG altijd doorgaat... Dus dat corona gedoe ben ik helemaal zat, maatregelen slaan nergens op. ( als je in de zorg werkt). Wij gaan gewoon weg

3 jaar geleden

Ik ga volgende week zaterdag naar Spanje! Naar het eiland Mallorca. Kos zou ik zeker doen hoor! Ik zou daar eerst namelijk ook heen gaan

3 jaar geleden

Als zwangere vrouw loop je niet extra risico besmet te raken en verloopt het ziekte proces hetzelfde als bij een niet zwangere vrouw. Het is volgens mij veiliger om op een rustig Grieks eiland te zitten dan in Nederland waar bijna iedereen de regels aan hun laars lapt. Nogmaals, het vliegtuig is erg veilig en de kans om aan boord besmet te raken is nihil. Er zijn niet voor niets reisadviezen en als dit momenteel ‘geel’ (veilig) is dan is dat zeker ergens op gebaseerd.

3 jaar geleden

We gaan 1e week september naar frankrijk even samen nog weg!

3 jaar geleden

Wel! De afgelopen 6 weken heb ik in een soort quarentaine gezeten door de erge misselijkheid/spugen. Nu voel ik me ietsje beter dus veel zin om er even uit te zijn! We blijven gewoon in NL.

3 jaar geleden

Reactie op lier

Waarom zou je als gezond mens in godsnaam op de Ic belanden? 98 procent hee ...
Mening geven mag altijd!! Iedereen heeft zijn eigen kijk op dit Corona verhaal. En iedereen heeft zijn eigen ervaringen. Ze vraagt om een mening en die heb ik gegeven. Iedereen moet lekker doen waar hij/zij zich goed bij voelt. Ik doe het zelf niet en voel me daar goed bij.

3 jaar geleden

Reactie op xTaliet

Als zwangere vrouw loop je niet extra risico besmet te raken en verloopt he ...
Ja dat zeggen ze nu maar waar is dat op gebaseerd? Want onderzoeken daarnaar lopen allemaal nog.

3 jaar geleden

Ja dat zeggen ze nu maar waar is dat op gebaseerd? Want onderzoeken daarnaa ...
Op zwangere vrouwen wereldwijd die besmet zijn geraakt

3 jaar geleden

Reactie op xTaliet

Op zwangere vrouwen wereldwijd die besmet zijn geraakt
Ja maar er is nog helemaal geen onderzoek naar gedaan naar de ontwikkeling van de baby’s en eventuele andere complicaties.

3 jaar geleden

Reactie op lier

Waarom zou je als gezond mens in godsnaam op de Ic belanden? 98 procent hee ...
Helemaal met je eens!!