49 Reacties

3 jaar geleden

Ik snap je gevoel heel goed. Toen ik ruim 3 jaar geleden zwanger was van onze zoon zijn we ook nog even samen (in mei) lekker naar griekenland geweest. Heerlijk! Nu heb ik onze vliegvakantie (ook griekenland) geannuleerd. Ik lees allemaal verschillende meningen en kijken op corona en de situatie. Dat mag allemaal. Een van de dingen waar ik onzeker van werd is het idee dat je wellicht op vakantie een snotneus krijgt (die heb ik nogal vaak, zeker nu in mn zwangerschap. Licht, maar toch) en je niet terug mag vliegen. Maar ook geen accomodatie meer hebt. Geen verzekering die dat dekt ben ik bang. Wij hebben daarom besloten om, zeker met onze kleine vent erbij, geen risico te willen lopen. Neemt niet weg dat ik het mega gemist heb! Anyway, wat ik wil zeggen, ik zou allereerst kijken hoe je je er zelf bij voelt. En daarnaast zou ik je in wat feiten verdiepen. Mag je terugvliegen met een snotneus? Wat als dat niet mag? Hoe werkt dat met een accomodatie? Wie draait er op voor de kosten? En dan, als dat dus allemaal eigen risico blijkt te zijn; durf ik dat risico te nemen?! Succes met je keuze!

3 jaar geleden

Ja maar er is nog helemaal geen onderzoek naar gedaan naar de ontwikkeling ...
Voor zover ik weet zijn die baby’s gelijk na de zwangerschap getest en is geconstateerd dat er niets aan de hand was. Er is één geval waarbij de moeder haar foetus heeft besmet maar deze is ook gewoon hersteld

3 jaar geleden

Op mijn werk is er wel een waar het niet goed gegaan is met corona. Werk in de zorg en als er al een verdenking is mag ik de afdeling niet op . Dus zou er niet te luchtig over denken .

3 jaar geleden

Reactie op xTaliet

Voor zover ik weet zijn die baby’s gelijk na de zwangerschap getest en is g ...
In China is er wel onderzoek gedaan. Er zijn onderzoeken die zeggen dat er niks aan de hand is maar andere onderzoeken zeggen weer dat het gevaarlijk is voor je baby.. alle onderzoeken concluderen wel dat zwangere vrouwen voorzichtig moeten zijn: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7092922/ Verder is het een feit dat zwangere vrouwen een mindere weerstand hebben en (langdurige) koorts kan leiden tot een miskraam. Dus dan is het wel degelijk gevaarlijk voor je kind.

3 jaar geleden

Ik ben ook lekker naar Italië geweest. Gewoon doen! Als het in sept nog kan dan..

3 jaar geleden

Reactie op Motherload

In China is er wel onderzoek gedaan. Er zijn onderzoeken die zeggen dat er ...
Dat bedoel ik !! Ik werk ook in de zorg en heb ook verschillende onderzoeken gelezen. En daarom heb ik er een uitgesproken mening over. Waarom Zou je risico nemen als het niet nodig is. Een jaartje niet naar het buitenland is toch niet zo heel erg denk ik dan!

3 jaar geleden

Ikzelf blijf gewoon lekker in NL, maar woon in een zeer toeristisch dorp.. Veel van m'n dorpsgenoten zijn wel naar Frankrijk en Italië geweest en gaven aan dat het daar rustiger en gecontroleerder was dan hier in NL... Mensen houden zich er meer aan.. Dus indirect zijn we daar missch wel veiliger dan hier.. Ik kan hier niet eens zelf even boodschappen doen..

3 jaar geleden

Ik zou gewoon gaan. Ik ga met mijn dochter en partner met kerst een week naar Tenerife met het vliegtuig. Dan ben ik 30/31 weken en mijn VK zegt dat er geen onderzoeken zijn tot nu toe of bekende gevallen waarbij corona schadelijk was voor het ongeboren kind.

3 jaar geleden

Ik heb hier laatst ook een topic over geopend. Ik ga de 29e ook naar Kos voor 10 dagen. Ik ga ervan uit dat het door kan gaan. Gebruik je gezonde verstand net als wat je hier doet en zoek niet de drukte op. Heerlijk even een laatste vakantie met zn 2tjes.