11 Reacties

één jaar geleden

Jazeker! We hebben ons eraan overgegeven. Het is prima zo

één jaar geleden

Reactie op mayolyn72

Jazeker! We hebben ons eraan overgegeven. Het is prima zo
Same here. Ik probeer elke avond er ook van te genieten om haar vast te houden! Niet altijd even makkelijk natuurlijk maar ik ben blij dat ik dr nu nog kan knuffelen en helpen slapen. De tijd dat ze zelf in slaap kan vallen komt wel!

één jaar geleden

Ja. Of ze slaapt bij mij in bed omdat ze niet zelfstandig in slaap valt, of ze valt op de bank in slaap en dan leg ik haar soms in haar ledikantje om verder te slapen, of ik neem haar mee naar bed als ik naar bed ga. Het is misschien niet zoals het heurt, maar ze voelt zich veilig zo. Het slapen in eigen bed komt wel als ze iets ouder is en ik het beter kan uitleggen. Soms zijn het ook de omstandigheden waardoor het erin sluipt en ik heb voor mezelf besloten om te doen wat ik denk dat voor mijn dochter het beste is en dat is nabijheid en veiligheid voelen. Wat anderen daar van vinden maakt niet zoveel uit, zij hebben misschien een andere thuissituatie. Kinderen willen op een gegeven moment vanzelf dingen "zelf doen" en wie weet komt daar in eigen bed slapen ook wel bij. Ik ben van plan om als ze nog wat ouder is een vloerbed te kopen, zodat het voor haar misschien niet voelt alsof ze opgesloten zit en naar ons toe kan komen als ze wilt. Ook zou ik dan bij haar kunnen liggen als ze in slaap valt op haar kamer en dan kan ik weer vertrekken als ze slaapt zonder dat ze wakker hoeft te worden. Dat is het plan. Ik heb 3 weken slaaptraining gedaan met redelijk succes, maar je moet het samen met je partner doen en als die niet consequent is en er meer dingen spelen.. ik heb er nu gewoon de energie niet voor

één jaar geleden

Gewoon uit nieuwsgierigheid: gaan jullie kindjes wel eens logeren of naar de opvang? Hoe doen jullie dit als je er zelf niet bij kunt zijn met slapen?

één jaar geleden

Reactie op Heusi

Gewoon uit nieuwsgierigheid: gaan jullie kindjes wel eens logeren of naar d ...
Nog niet uit logeren of naar de opvang. Maar als oma oppast dan gaat ze met haar wandelen in de wagen en valt ze in slaap.

één jaar geleden

Reactie op Noenie27

Nog niet uit logeren of naar de opvang. Maar als oma oppast dan gaat ze met ...
Intensief! Gaat ze niet naar de opvang of te logeren omdat ze niet zelfstandig slaapt of heb je de vrijheid om met de kleine thuis te blijven?

één jaar geleden

Ze valt in slaap bij ons in bed met 1 van ons bij haar (rond 20.00). Als we naar bed gaan leggen we haar in haar eigen ledikantje (rond 22.00). Zodra ze wakker word (kan al om 23.00 zijn maar kan ook soms pas om 5u zijn) halen we haar op en slaapt ze bij ons verder. Dit werkt voor ons. Haar dutje overdag doet ze ook bij ons op bed. Op de opvang slaapt ze prima. Bij opa of oma, doet oma iets vergelijkbaar als wij. Ik gok dat we later geen puber bij ons in bed hebben, komt goed ;)

één jaar geleden

Hier ook, bijna 19 maanden. Valt in slaap aan de borst of terwijl hij bij ons ligt in de schommelstoel. Als hij snachts wakker wordt slaapt hij verder bij ons. Helaas lukt het slapen op de opvang momenteel niet, is eerder wel een tijdje goed gegaan… dus daar moeten we waarschijnlijk wel wat mee :(

één jaar geleden

Hadden vriendlief en ik het toevallig net over. Soms leggen we haar wakker weg en soms slapend. We vinden het ook vaak heel fijn om nog lekker een tijdje te knuffelen als ze in onze armen slaapt namelijk. Iemand heeft ooit op het internet geschreven dat je je kind wakker moet wegleggen, maar waar dat precies voor nodig is is me echt een raadsel. Kleine kindjes vinden het het allerfijnst om veilig bij papa/mama in slaap te vallen, dus waarom zou dat slecht zijn? Gewoon lekker doen wat bij jullie/jouw kindje past!

één jaar geleden

Hier ook, dochter 20m valt op onze arm in slaap en dan leggen we haar neer. Dit is al veeeeel beter dan maand geleden toen absoluut niets meer hielp, dus we zijn er tevreden mee. Het enige probleem is dat het wel even duurt voor we ze kunnen neerleggen en soms pas na 2 of 3 pogingen. We hopen toch dat ze binnenkort wel terug gewoon in haar bedje wil in slaap vallen, maar we zien wel. Slaaptraining lijkt me te vermoeiend op deze leeftijd.

één jaar geleden

Reactie op Heusi

Gewoon uit nieuwsgierigheid: gaan jullie kindjes wel eens logeren of naar d ...
Ja hoor. Mijn dochter gaat twee dagen naar de opvang en slaapt daar buiten. Ze slaapt daar met het ritme mee en dat is later dan op de andere dagen. Dan is ze kapot en valt ze echt zelf wel in slaap. Ze gaat ook twee dagen naar opa en oma. Daar wil ze ook wat meer in slaap gewiegd worden. Thuis slaapt ze op de andere drie dagen overdag ook redelijk makkelijk, alleen de avonden gaan dus moeilijker. We zijn 30-60 minuten bezig om haar in slaap te krijgen. Tsja… niet handig, maar ook geen drama