6 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Tanole
De goede verhalen lees je meestal niet online hè. Als er vermoedens zijn la ...
Dat is waar! 🥹
één jaar geleden
Zou je daar niet teveel zorgen over maken. Ik had bij beide zwangerschappen een baby met een dikke buik. En ja, dat worden wel iets grotere baby’s.
Eet en leef je verder gezond? Soms is het ook een genetische kwestie. Als je verloskundige het niet vertrouwd, dan trekt ze echt wel aan de bel. Ze checken niet voor niets continue je bloeddruk en vragen naar je klachten.
Komt wel goed. Lekker genieten van je zwangerschap.
één jaar geleden
Reactie op Bella'93
Zou je daar niet teveel zorgen over maken. Ik had bij beide zwangerschappen ...
Mijn eerste zwangerschap was een jongetje. Ik krijg nu een meisje en ik merk dat ik heel veel fruit eet, snoep en witbrood 😅 Ik moet dit echt vermijden 🥹😶
één jaar geleden
Ben nu ruim 36 weken zwanger. Bij 30 weken is op de groeiecho een grote buik geconstateerd. Hoofd en been wel gewoon gemiddeld. Ben 3x getest op diabetes (via dagcurve, het drankje en via bloed) maar alle keren gewoon prima waardes. De buik blijft groot en als ik zou voldragen zou dit moeilijkheden kunnen geven bij de bevalling ivm grote baby, dus ik word met 38 weken ingeleid.
Hier zeggen ze inderdaad dat het ook genetisch kan zijn, een tweede baby is vaak wat groter (hoeft uiteraard niet), sommige baby's zijn gewoon wat groter. Het is niet zo dat het per definitief ligt aan wat jij wel/niet eet hoor, tenzij er dus wel sprake is van diabetes.
Je zult denk ik dan een test krijgen over een aantal weken? Tot die tijd proberen los te laten, hoe lastig ook!