16 Reacties
één jaar geleden
Ze is 18.5 maand en ze zit ook nog achterwaarts in de auto, ze past ook nog in de maxicosi en zolang ze daar nog in past houden we het zo
één jaar geleden
Reactie op MevrJo
Zoo nog in de maxi cosi! Onze reus was er met 8 maanden al uit 😂
Wij hebben hier een kleintje van nog geen 10 kilo😅 ze is ook ziek geweest en veel afgevallen maar toch, ze zit ook bij de onderste lijn in de curve
één jaar geleden
Wij zijn geswitcht rond zn verjaardag naar een stoel. Hij zat niet lekker meer in de maxicosi (qua breedte bij zn schouders), in de lengte kon het nog makkelijk..)
Eerst in zn stoeltje nog wel achteruit gereisd, maar dat was ook al gauw niet leuk meer.. dus een tijdje voor de 15 maanden om gezet naar vooruit reizen.
één jaar geleden
Reactie op Nizan
Ze past hier nog in haar maxi cosi van Cybex, die kan mee tot 2 jaar en dan ...
Ik had het ook liever niet, maar achteruit betekende op een gegeven moment niet meer in de auto willen. Krijsen, huilen, wurmen.. dat kon ik een tijdje “voor zn eigen bestwil” volhouden.. maar een rit naar vakantie ging zo echt niet. Dus was het de keuze: nooit meer in de auto of vooruit reizen..
één jaar geleden
Reactie op Heusi
Ik had het ook liever niet, maar achteruit betekende op een gegeven moment ...
Hier twijfel ik ook soms hoor. Ene keer dikke drama achterwaarts en andere keer is er niks aan de hand. Ik het helemaal, een overstuur drama kind in de auto is ook gevaarlijk.. ik raak tenminste heel erg afgeleid erdoor
één jaar geleden
Reactie op Heusi
Ik had het ook liever niet, maar achteruit betekende op een gegeven moment ...
Helemaal prima toch, dan heb je je best gedaan en meer kun je niet doen!Ik zal daarom ook altijd benoemen dat het onze intentie is, want als het niet werkt, kun je er vrij weinig aan doen. Ik merk wel dat in Nederland nog weinig besef is over hoeveel veiliger achterwaarts rijden is. Jammer, want in een hoop landen is het inmiddels al de norm.
één jaar geleden
Reactie op MevrJo
Hier twijfel ik ook soms hoor. Ene keer dikke drama achterwaarts en andere ...
Voorheen deden wij wel eens bij lange ritten een filmpje aan, maar schermtijd werd echt een ding, dus tegenwoordig zet ik kinderliedjes aan die ze kent. Dat helpt hier al enorm. Misschien werkt het ook voor jullie?
één jaar geleden
Hangt een beetje vanaf of we samen rijden of alleen. 😅 Als we alleen rijden, doen we voorwaarts zodat ze lekker mee kan kijken. Anders ziet ze ons niet zo goed, alleen klein beetje via de spiegel. En dan gaat ze jengelen. Als ze we z'n tweeën zijn, zit er altijd iemand naast haar op de achterbank. Dus dan gaat ze wel achterwaarts.
één jaar geleden
Hier ook nog achterstevoren, maar ik merk dat ik het soms zelf jammer vind dat ze een hele rit tegen een achterbank aan kijkt. Zeker als we langs paardjes of koeien rijden en ze die niet kan zien. Ook zit ze met haar benen gevouwen tegen de achterbank. Dus ik denk wel dat ik snel ga switchen naar een ander autostoeltje. Zo'n een die ook plat kan zodat ze wel kan slapen in de auto.
één jaar geleden
Ik dacht dat in Zweden ze zelfs autostoelen maken tot 7 jaar achteruit.
Dit omdat het kinderlijf lang niet zo stevig is als dat van een volwassenen.
Wij hebben nu een stoel die tot 4 jaar kan, zowel voor als achteruit maar ben voornemens om tot 4 jaar achteruit te vervoeren.
één jaar geleden
Onze stoel kan tot 87 cm achterwaarts. Duurt vermoedelijk nog een maand of 4, zo lang vervoeren wij ons zoontje achterwaarts. Hij vind het prima!