3 Reacties
één jaar geleden
Kan je afleren, ik ben er inmiddels mee begonnen. Ze doet het nog wel, maar ik merk dat ze het begint te snappen want zodra ze iets in haar mond wilt stoppen beseft ze het op het laatste moment en kijkt ze me aan en als ik dan zeg ‘niet in je mond’, doet ze het niet. Maar omdat het zo’n natuurlijke reflex is, is dit wel een van de dingen waar ze wat langer over doet met leren merk ik.
één jaar geleden
Hier is het echt al een stuk minder, maar ook tijden gehad dat werkelijk alles in zn mond ging. Als baby sowieso echt super veel (wat heel goed is voor de mondmotoriek). Ik maak het hem heel bewust duidelijk, door echt even contact te maken en niet alleen te roepen “niet in je mond”. Zeker als het gaat om dingen die “gevaarlijk”/echt vies zijn (sleutels, zand of andere dingen buiten)
Door hem even aan te raken, hem aan te kijken en uit te leggen dat dat niet in zn mond hoort, dat het vies is of pijn kan doen en wat hij er wel mee mag doen.
Hij doet dat soort dingen nu echt al veel minder.
Ik denk dus dat je een goeie kans maakt als je er bewust aandacht voor hebt om het af te leren/uit te leggen 😊😊
één jaar geleden
Hier precies hetzelfde, alles gaat de mond in van stenen tot takjes aan toe. Ik ben echt heel panisch voor dat. Hij was een aantal maanden, meneer lag in de box. Begint te hoesten, bleef hoesten, begon ineens te kokhalzen/spugen en toen kwam er een sticker ter grootte van een 2 euro munt uit zijn keel. Ik had álles gecontroleerd op los zittende dingen, alleen deze sticker blijkbaar over het hoofd gezien. 😰 wij roepen ook hele dagen “Niet in de mond, dat is bah/gevaarlijk”. Hopelijk wordt het met de tijd minder….