16 Reacties

één jaar geleden

Ik doe dat wel maar veel meer op z’n wang en voorhoofd omdat ie zelf al goed kan aangeven waar die een kusje wilt 😂

één jaar geleden

Wij kussen overal. De grote zus wou enkel op de wang, de jongste kust zelf op de mond

één jaar geleden

Nope. Vind kussen op de mond echt iets voor partners. Mijn kind krijgt kusjes op de wang of voorhoofd. Vind het apart als mensen dit wel doen, maar dat ik het niet begrijp wil niet zeggen dat er iets mis mee is.

één jaar geleden

Ik laat het mij dochtertje zelf beslissen. Ik en haar zus krijgen van haar meestal een kus op onze mond, haar vader geeft ze een kus op zijn wang. Ze krijgt van haar zus en mij ook kusjes op haar wang, voorhoofd, handjes.

één jaar geleden

Ik kus haar zelf niet op de mond. Zij wil dat zelf wel, dan geef ik haar zelf ook een kus terug op de mond. Maar ik geef zelf enkel kusjes op de wang (doordat ik zo ben opgevoed). Alles in mij vertikt het om een kus op haar mond te geven. Heel gek. Mijn partner geeft haar wel een kus op de mond en begrijpt niet waarom ik zo moeilijk erover doe 😂🫣.

één jaar geleden

Nee, nooit gedaan ook. Voelt niet oke. Eigenlijk nooit bij andere ouders gedacht dat het raar was, maar sinds ik mijn kleine heb, nooit gedaan of willen doen ook.

één jaar geleden

Geef alleen op de wang, voorhoofd en op zn handjes. Dat laatste is echt een spelletje omdat ik zelf handkusjes naar hem blies en luv u zei. Zodra ik nu luv u zeg dan steekt ie zn handje al uit en wil hij een kus op zijn hand😅 Op de mond kussen vind ik echt alleen voor partners.

één jaar geleden

Zowel mijn partner als ik geven onze dochter gewoon kusjes op de mond. Wij vinden dat ook echt niet raar? ..

één jaar geleden

Ik doe het niet. Ik doe dat ook niet bij mn eigen moeder. Maar ik vind het niet raar als anderen het wel doen. Het is je kindje, niet je buurmeisje.

één jaar geleden

Nee ik kus haar niet op de mond, al begint ze nu zelf ook soms met "kusjes" geven en dan is het een natte hap ergens in mijn gezicht, dus ook wel eens bij mijn mond. Maar dat is dan sporadisch per ongeluk. Ook gaf ze laatst mijn stiefmoeder een kus op haar mond. Althans ze leunde naar voren naar haar gezicht en zij gaf een kus terug op haar mond. Ik was altijd fel tegen, maar het was het moment dat ik dacht achja laat maar gaan. Mocht dit vaker gebeuren zal ik er wel wat van zeggen, het gebeurde nu spontaan in een moment omdat mijn dochter zelf naar haar toe leunde. Zelf kusten mijn ouders ons ook op de wang en dat wil ik mijn dochter ook meegeven. Kusjes op de mond is voor je vriend later als je groot bent. Ik zie anderen het wel eens doen en iedereen moet het natuurlijk zelf weten, maar zeker als de kindjes ouder worden vind ik het toch een beetje gek en ongemakkelijk.

één jaar geleden

Ik heb hier serieus nooit over nagedacht. Ze vallen zelf je mond aan en als ze naar bed gaan krijgen we standaard een kus op de mond. Kreeg ik zelf ook altijd en geef ik m’n moeder ook nog wel s. Tegenwoordig wordt overal veel te veel over nagedacht…. Maar dat is mijn mening 😅

één jaar geleden

Onze dochter geeft kusjes op de mond en dit vinden wij helemaal prima

één jaar geleden

Ik deed het eerst niet bij mijn zoontje, maar nu hij wat ouder (3 jaar) is wel. Mijn dochtertje tuit sinds kort zelf haar lippen wanneer ze een kusje wil en dan moet je wel, hè ;)

één jaar geleden

Zolang andere mensen het niet doen vind ik het prima (alleen ouders van kind)

één jaar geleden

Ja hoor, hier gewoon kusjes op de mond! Maar vaak gaat het automatisch toch op de wang omdat je dan en geen kwijl hebt, en gewoon een dikke pakkerd kan geven op die lekkere chubby wangetjes 😂. Maar nee ik vind kussen op de mond zeker niet raar en ik kan me niet vinden in de mensen die zeggen dat het iets voor je partner is later 😅. Grappig hoe mensen zo totaal anders kunnen denken hè? Ik heb respect voor ieders keuze en iedereen moet het lekker zelf weten. Ik denk dat wat je ook doet, je kindje er niet meer of minder geliefd van zal voelen.

één jaar geleden

Ja hoor, gewoon op de mond 🥰