5 Reacties

één jaar geleden

Geen herkenning, maar helpt het misschien als je zelf overdreven leuk knuffelt met de speelgoedpop (en al het andere) en aait en zegt dat het lief is in haar bijzijn en dat vaker herhaalt. Miss als ze ziet dat jij er zo een plezier van hebt dat het voor haar ook interessant wordt. En met dieren af en toe op youtube filmpjes kijken van diertjes en kinderen die samen spelen?

één jaar geleden

Onze dochter is (soms) bang voor dingen die geluid maken en bewegen. Bijvoorbeeld de robotstofzuiger vind ze doodeng, is echt huilen / gillen en opgetild willen worden zodra dat ding tevoorschijn komt. Nu pak ik haar van te voren op en ga dan pas de robotstofzuiger pakken, dit werkt wel iets. Ze vond eerder de koffiemachine bij mijn ouders heel eng. Is een bonen machine en die maakt wel wat geluid. Mijn moeder zegt nu telkens tegen haar “ Loa let op, even muziek maken!” En dan gaat ze dansen en zingen op het geluid vd machine met haar. M’n dochter is daar echt stuk rustiger van geworden!

één jaar geleden

Een zoon die ook meer bang is dan er gewoon op af gaat. Wat hier heel erg helpt is alles uitleggen en vertellen. Waarom de dingen zo zijn, waarvoor ze zijn. Wat we gaan doen en vertellen wie of wat er allemaal is als we er zijn. Wellicht helpt dat voor jullie ook. Mij helpt het ook om in hem te verplaatsen, voor de eerste keer op de fiets mee of een geit zien. Hij weet niet hoe leuk het kan zijn. Als ik er vaak zonder oordeel en vanuit de schoenen van een dreumes er naar kijk, snap ik beter waarom ze bang zijn. En het is oke. Het ene kind vindt nieuwe dingen meer spannend dan de ander🤷‍♀️

één jaar geleden

Mijn dochter is ook echt van alles bang. Ziet overal gevaar in.. is heel mn voorzichtig. Wat ik nu doe is overal ja bij roepen en klappen. Dan zegt ze ook ja en klapt ze mee en lacht ze. Ik lach ook overdreven en doe heel enthousiast. Soms werkt het.. (als ze nog de kat uit de boom kijkt), maar als ze al huilt dan zorg ik er eerst voor dat ze kalm wordt en dat bereik ik door haar in een andere kalmere plek te brengen. Ik probeer nu vooral veel met haar naar buiten tr gaan, naar de speeltuin o.a. Ondat ze van kleine kinderen houdt.. ik hoop dat ze dan van zelf meer durft te doen.. en beetje bij beetje komen we er hopelijk wel

één jaar geleden

Mijn dochter heeft alleen paniek als de deurbel gaat en ik opsta, echt blinde paniek, ik moet haar eerst rustig maken en pakken voor ik de deur open kan doen.