26 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Raaabs__
Ik word wel elke maand na 31 dagen ongeveer ongesteld. Verder houd ik via C ...
Als je cyclus regelmatig is heb je wss ook een regelmatige eisprong. Bij mij is deze wel later dan een app aangeeft (de maand dat ik zwanger raakte een week later). Ik zou ovulatietesten gaan proberen. Dan weet je het zeker.
één jaar geleden
Ik geef ook nogsteeds borstvoeding, en mijn huisarts gaf aan dat het niet extra moeilijk zou moeten gaan. Het is alleen dat bij sommige vrouwen de cyclus nog erg onregelmatig kan zijn vanwege de hormonen in je lichaam door de borstvoeding
één jaar geleden
Hier maakte het niet uit, was binnen een maand zwanger en heb nog het hele 1e trimester borstvoeding gegeven. Uiteindelijk gestopt toen ons zoontje 14 maanden was omdat het wel veel van m'n lijf vergde en hij er ook niet actief meer om vroeg. Kreeg inmiddels voldoende binnen via vaste voeding en gewone melk. Ben inmiddels 22 weken zwanger.
één jaar geleden
Reactie op Raaabs__
Aaah echt waar, zoo fijn! Gefeliciteeerd. Heb je ovulatietesten gebruikt, o ...
Dankjewel! Ik ben m'n cyclus gaan bijhouden in de app clue zodra het spiraaltje verwijderd was en heb gegokt dat de lengte van m'n cyclus en dus ook de ovulatie nog hetzelfde zou zijn als voor de zwangerschap en dat bleek dus te kloppen 😊
één jaar geleden
Door bv maak je prolactine aan en dit is het stofje dat een eisprong kan onderdrukken en dus een nieuwe zwangerschap. Er zijn zeker vrouwen die toch zwanger worden, maar dit is meer uitzondering. In bepaalde landen wordt er standaard gezegd: zolang je bv geeft kan je niet opnieuw zwanger worden.
Ikzelf ben om deze reden gestopt, op aanraden van huisarts. Ook omdat ik al 39 ben en we geen factoren kunnen gebruiken die in de weg kunnen staan, zoals dus bv ;)
Heb hetzelfde gehoord van de gynaecoloog van een vriendin.
Nadat ik stopte met bv heb ik ovulatietesten gekocht en de 1ste keer had ik een lichte kleuring, maar de maand erop duidelijk een piek.
één jaar geleden
Reactie op Olenka
Door bv maak je prolactine aan en dit is het stofje dat een eisprong kan on ...
Oohh echt waar, dit wist ik niet.. Goed om hiervan op de hoogte te zijn. Ik dacht ook al zoiets te hebben gehoord maar wist t niet zeker. Ik heb wel van de ovulatie testen gekocht. Misschien indd toch een idee om te overwegen om te stoppen met borstvoeding. Dan heeft hij 1,5 jaar gedronken..
één jaar geleden
Reactie op Raaabs__
Oohh echt waar, dit wist ik niet.. Goed om hiervan op de hoogte te zijn. Ik ...
Je kan de prolactine waarde ook testen door bloedprikken. Het duurt een maand of 2, 3 voordat het uit je lichaam is.
Ik had eind april waarde van 72, en gaf toen ochtend en avond bv. Het was niet veel zei de huisarts, maar voldoende om een zwangerschap tegen te houden. Ben dan gaan afbouwen en eind mei gestopt.
Van zodra je stopt, maakt je lichaam geen nieuwe meer aan, maar het duurt nog even voordat het uit je lichaam is.
1,5 jaar bv is al heel mooi! Goed gedaan mama ;)
één jaar geleden
Ik geef inmiddels ook al 18 maanden borstvoeding. Ben in de eerste ronde zwanger geworden, inmiddels 17 weken geleden. Ik merk sinds 2/3 weken wel dat m’n productie is afgenomen. Ze sabbelt nu meer op m’n borst dan echt drinken