39 Reacties
één jaar geleden
Die van mij kan zelfs nog niet staan. Zakt echt door dr benen als doorgekookte spaghetti. Krijg nu wel steeds vaker opmerking van “nog steeds niet?”.. dus hier gaat het allemaal nog veeeeeel langzamer 😅
één jaar geleden
Reactie op Kristianne vdb
Die van mij kan zelfs nog niet staan. Zakt echt door dr benen als doorgekoo ...
Mijn dochter hetzelfde...
En rolt ook alleen nog maar...
Ze kruipt ook niet.
één jaar geleden
Reactie op Rianne_Mexico
Mijn dochter hetzelfde...
En rolt ook alleen nog maar...
Ze kruipt ook niet ...
Hier ook hoor, gaat ook niet zelf zitten..
één jaar geleden
Mijn dochter is van 6 februari en loopt ook nog niet. Wat overigens helemaal niet erg is. Word ook zo moe van de opmerkingen "Loopt ze nog steeds niet?" Nee, en ze zegt ook nog geen papa of mama. Ja waarschijnlijk wel, maar op haar manier. Ze is een ernome kwebbel tante alleen verstaan wij het nog niet zeg ik dan maar 😂.
Focus je aub niet op wat ze zouden 'moeten' kunnen op deze leeftijd. Alles in haar eigen tempo, het komt echt wel.
één jaar geleden
Hier ook niet. Gelukkig krijg ik ook niet de opmerking van andere "nog steeds niet...". Ik moet eerlijk zeggen dat ik dacht dat we nog niet voorbij het gemiddelde leeftijd zijn waar kindjes gaan lopen (en mijn dochter is 2 weken ouder dan die van jouw). En ik vind het stiekem wel fijn anders zou ik nu de heletijd er achter willen lopen voor het geval dat ze valt. Wel kan ze sinds kort achter een loopkar lopen.. dat kon ze opeens binnen een week goed. Dus misschien is dat een idee? Het lag hier wel sinds begin februari in de woonkamer, en ze vind het sinds een week pas heel leuk. Het komt vanzelf allemaal.
één jaar geleden
Die van ons kan pas sinds een paar weken staan (niet los) dus lopen zal nog wel even duren🙈😂
één jaar geleden
Ik las dat ze tussen de 10 en 18 maanden gaan lopen, ieder kindje heeft zn eigen tempo het komt wel
één jaar geleden
Zoontje is van 8 februari en zet iedere dag stapjes extra zelfstandig.
één jaar geleden
Hier loopt hij alleen langs de meubels. Is van 11 februari. Het komt vanzelf. Ik ga het niet forceren, als hij er aan toe is, dan is hij er aan toe.
één jaar geleden
Wat een opschepperij hier allemaal.😇 (GRAPJE!)
Mijn kindje is van 10 februari en staat nog niet eens. 3 x gedaan en nu heeft ze het kontschuiven ontdekt, dus dat gaat ze eerst even uitgebreid ontdekken..
Ik denk dat vooral "het gemiddelde" en dat er al zoveel "moet" ons druk geeft. Er is niks mis met dr beentjes (alvast beantwoord voor de moedermaffia), dus mag ze van mij heerlijk op haar eigen tempo de wereld ontdekken.
één jaar geleden
Dochter van begin februari deed haar eerste stapjes net na haar verjaardag en sinds deze week loopt ze echt. Dus met 14 maanden. We hebben s avonds soms wat geoefend. Van papa naar mama lopen en andersom. Om wat meer zelfvertrouwen te krijgen en zodat we haar op konden vangen.
Dus het duurde best lang van die eerste twee losse stappen naar echt lopen. De osteopaat zei dat het wel komt en dat het belangrijk was het niet te stimuleren. Maarja.. 🙄 beetje oefenen in zelfvertrouwen leek me geen probleem.
Wat ook wel hielp was in ieder handje een klein speelgoedje geven en dan net op 1 stapje afstand zitten zodat ze dat stapje misschien gaat maken. Dus als ze staat twee dingen in haar handen geven en dan aanmoedigen voor t stapje.. dat heb ik ergens gelezen. Het hielp hier wel voor het los gaan staan.
Ik heb m’n dochter met haar rug tegen de bank aan gezet en toen ben ik er voor gaan zitten met mijn armen wijdt. Ze snapte wat de bedoeling was en was tegelijkertijd heel enthousiast en een beetje terughoudend. Zo zijn hier de eerste stapjes gegaan.
één jaar geleden
Dochter van 18/2 loopt nu zo’n 2 maanden. Hier is het echt geleidelijk en vanzelf gegaan. Ze begon gewoon steeds langere afstanden te doen. Heb wel gemerkt dat de grondbox nadelig was. Als ze bij een van grootouders was, liep ze gelijk meer, vanwege meer vrijheid. Wellicht dat dat helpt als je ook iets van een box gebruikt.