20 Reacties

één jaar geleden

Ja hoor, hier een meisje van 1 die ook nog 2 a 3 keer in de nacht wakker wordt en dan wil drinken. Heel normaal voor zo'n kleintje denk ik. Sommige kindjes worden tot ze 2 of 3 zijn nog wakker in de nacht. Ik zou vooral proberen mee te gaan in het ritme van je zoontje en ervan uitgaan dat 'ie wakker wordt, dan ben je ook niet zo teleurgesteld. Doorslapen komt wel wanneer hij er klaar voor is. Ons meisje is van de afgelopen 3 nachten wel plotseling al 3 nachten pas rond 3 uur in de nacht wakker geworden en heeft dus maar 1x gedronken, dus wie weet veranderd er hier wel iets. Maar als dat niet het geval is dan is dat ook oké. Ook zij is er klaar voor wanneer ze er klaar voor is. Misschien helpt het je om er ontspannen mee om te gaan? Succes mama! 💞

één jaar geleden

Helpt het anders wanneer je overdag meer melk geeft en dat hij dan minder behoefte krijgt in de nacht? Onze dochter slaapt ook pas sinds een paar door in de nacht. Daarvoor kwam ze zeker 1x voor een fles melk en nam ook geen genoegen met een beetje.. moest minimaal 150ml zijn. Ze krijgt nu smorgens 210 (verdeeld over 2 momenten) bij de lunch 120 en voor het slapen 180. Overdag drinkt ze ook veel water en eet goed. En wat hieronder ook wordt gezegd. Ik denk dat ze doorslapen wanneer ze er aan toe zijn :) dit maakt het natuurlijk niet minder lastig om elke nacht een paar keer op te staan! Veel succes! 🍀

één jaar geleden

Misschien kan een Slaapcoach meekijken

één jaar geleden

Mijn dochter van net 1 heeft ook nog nooit door geslapen . Ze komt minimaal 3 x en soms nog wel vaker . Dus heb zeker geen tips alleen herkenning.

één jaar geleden

Joh wat lastig he. 4 x is ook echt heel veel. Hier ging het iets beter nadat ik bakjes water op zn kamer heb gezet. Luchtvochtigheid was te laag waardoor ie steeds een droge keel kreeg, althans dat denk ik. Genoeg eten, voldoende slaap maar niet te veel overdag, het lijkt allemaal een hele precieze balans. En soms zoeken ze dan nog nabijheid in de nacht. Bedje naast jullie bed of samen slapen kan de nachtrust ook verbeteren. Kan me voorstellen dat jullie al vanalles hebben uitgeprobeerd. Sterkte!

één jaar geleden

Onze dochter van 9-2 krijgt ook nog 1-2x per week s nachts een fles als ze maar niet wil slapen. Die nachten begint ze meestal vanaf 3.00u te spoken en na 1,5u zijn we er dan wel klaar mee en werkt alleen een fles…op andere nachten moeten we 1-3x per nacht een speen terug geven omdat ze die kwijt is. De nachten dat ze doorsliep zijn op 1 hand te tellen…

één jaar geleden

Hier ook dezelfd, ik volg🤔

één jaar geleden

Lieve mama, ik heb de oplossing niet voor je helaas, kan alleen vertellen wat wij hebben gedaan. Onze zoon was tot 11 maanden elke nacht 3-10 keer wakker en wilde dan minimaal 1x ook echt drinken, dus dan legde ik hem aan (want snelste weg naar weer slapen) en we pakten hem ook op, ik geloof in geborgenheid ipv laten huilen. Wij hebben gekeken naar de luchtvochtigheid en temperatuur van de slaapkamer, maar vooral naar het ritme overdag. ‘s Ochtends kort slapen (3 kwartier, dan wakker maken) en ‘s middags 1,5-2 uur volgens het 2-3-4 ritme. Werd al heel snel maar 1-2x wakker en na 2 weken sliep hij ineens door. Niet anders gedaan ‘s nachts, niets afgebouwd qua voeding. Slaapt inmiddels bijna 2 maanden bijna elke nacht door tot 7-8 uur. Hopelijk helpt iets voor jullie! En vraag af en toe hulp, een nachtje opladen kan voor jezelf ook al helpen. Hou vol, jullie doen het goed!

één jaar geleden

Hier helaas ook geen advies, maar wel herkenning. Onze dochter van net 1 heeft nooit goed geslapen, tot we in december eindelijk een slaap coach hebben ingeschakeld. Na de “waiting approach” te hebben toegepast en een paar kleine wijzigingen in ritme, sliep ze ineens zelfstandig in én de hele nacht door. Van die situatie hebben we ongeveer een maand volop genoten, haha. Helaas lijken we inmiddels weer terug bij af, of eigenlijk nog verder weg van ideaal. Ze wordt sinds een paar dagen 4-5x per nacht wakker en wordt pas rustig als we er naast gaan zitten. Ik zie ook even oplossing meer, behalve accepteren… Heel veel sterkte, je bent niet alleen!

één jaar geleden

Reactie op Sab2707

Lieve mama, ik heb de oplossing niet voor je helaas, kan alleen vertellen w ...
Wat merkte jullie dat de beste temperatuur was en ideale luchtvochtigheid?

één jaar geleden

Reactie op Lot4

Helpt het anders wanneer je overdag meer melk geeft en dat hij dan minder b ...
Hoe oud is je dochter? Cb zei tegen mij vorige week dat ze nog maar 300ml mag op een dag, maar wellicht heeft ze gewoon nog meer nodig..

één jaar geleden

Reactie op eza1988

Hoe oud is je dochter? Cb zei tegen mij vorige week dat ze nog maar 300ml m ...
Ze is sinds een week 1 jaar. Het CB had het tegen mij ook over afbouwen van de fles maar gewone melk vindt ze echt niet lekker. Dus ook aangegeven dat ik nog gewoon een flesje melk (kunstvoeding) blijf geven en dat was ook prima :) ze valt mooi binnen de curve met groei en gewicht dus niks om me druk over te maken. En onze dochter drinkt ook echt nog heel graag een flesje melk.. Je kan altijd proberen om wat meer te geven voor een weekje.. Ik stop zelf pas met de fles wanneer ze ook echt volledig over kan op koe melk en ik zeker weet dat ze genoeg eet en drinkt overdag. Hier gaan soms met lunch 2 sneetjes brood op maar een andere keer ook amper 1.. met het geven van de fles weet ik dat ze iig voldoende binnen krijgt :)

één jaar geleden

Reactie op eza1988

Wat merkte jullie dat de beste temperatuur was en ideale luchtvochtigheid?
We proberen de kamer rond de 16-17 graden te houden en zetten een uur voordat hij gaat slapen de luchtbevochtiger even aan. Baat het niet dan schaadt het niet

één jaar geleden

Hier idem, maand geleden contact gezocht met een slaapcoach, en kan alleen maar zeggen; waarom hebben we dit niet eerder gedaan?!?!?

één jaar geleden

Mijn dochter (13 maanden) sliep na haar slaapregressie 7 maanden niet meer door. Iedere nacht wakker en bij ons willen slapen. We hadden toen nog maar 1 ochtend fles en snachts uit wanhoop vaak meer. 2 weken geleden heb ik haar ritme omgegooid. Sochtends 1,5 uur slaap en ik maak haar ook echt wakker en smiddags meestal 1 uur. Ik heb daarbij een slaappapje voor het slapen gaan toegevoegd. Ze slaapt nu de hele nacht door. Ze word wel om 6/7 uur wakker maar dat maakt mij niet uit zolang ze de nacht maar goed slaapt. Dus misschien kijken naar het slaapritme overdag.

één jaar geleden

Reactie op Mama_van_T

Hier idem, maand geleden contact gezocht met een slaapcoach, en kan alleen ...
Mag ik vragen welke tips je hebt gekregen?

één jaar geleden

Reactie op Knopje

Ja hoor, hier een meisje van 1 die ook nog 2 a 3 keer in de nacht wakker wo ...
Wat fijn op dit hier te lezen. Ik ook nachtvoeding nog steeds voor kleintje van 1jaar. Ik maak me er soms ‘druk’ in omdat als je het allemaal moet geloven ze zonder voeding moeten kunnen gedurende de nacht… maarja🤷🏽‍♀️

één jaar geleden

Reactie op Saaaaarrrr

Wat fijn op dit hier te lezen. Ik ook nachtvoeding nog steeds voor kleintje ...
Lief 💞 Lekker alle 'regeltjes' vergeten en doen wat goed voelt voor jou en je kindje!

één jaar geleden

Reactie op Mama-ukkie

Mag ik vragen welke tips je hebt gekregen?
Bij ons was het euvel dat onze zoon na 15u s middags ook nog een slaapje deed. Dat was blijkbaar niet ok. Nu doen we s ochtends een klein slaapje van 20min voor 10u. En s middags pakweg 12:30u twee uurtjes. Als hij bijvoorbeeld na één uur wakker wordt en niet meer wil slapen, vervroegen wij z’n bedtijd. En wij moesten m leren zelfstandig in slaap te vallen, was ook een dingetje, maar ook dat gaat echt top inmiddels.

één jaar geleden

Bij ons was de enige oplossing haar op haar eigen kamer liggen. 1 nachtje ferm wennen en nacht 2 sliep ze door. Dit toen ze bijna 1 jaar werd.