7 Reacties

één jaar geleden

Ik lees trouwens in een ander topic over slaapregressie met 18 maanden. Ik vermoed en hoop dat wij die met 17 maanden gehad hebben er was een periode dat ze heel hangerig chagrijnig huilerig was krijsen snachts ontroostbaar achterover gooien etc. Ik hoop dat wij die al gehad hebben dus..!

één jaar geleden

Allereerst: petje af voor jou/jullie! Volhouden tot nu is al een hele opgave. Wat knap dat je hebt doorgezet en haar nu in eigen bedje kunt laten slapen. Er is niks mis als het wel werkt, maar zodra het voor ouder en kind niet meer werkt, is het goed om dit aan te pakken en apart te slapen. Ik ben een van die gelukkige die al maanden (met uitzonderingen) door slaapt, vanaf maand 4 al regelmatig denk ik? Maar ook wij hebben periodes gehad, vaak door ziek zijn, regressie etc. Dat er verschillende nieuwe gewoontes in slopen die we weer moesten afleren. Ook bij ons in bed liggen, op onze kamer slapen, ‘s nachts uit bed willen om te troosten etc. Elke keer was het belangrijkste dat we samen gingen zitten om een plan van aanpak te bedenken en daar achter stonden. Dat werd dan voor in ieder geval de eerste dagen het plan. Consequent doorpakken. Elkaar steunen, want het gaat soms zwaar zijn. Bij het uit bed willen hebben we dat steeds verder afgebouwd. Eerst wel oppakken maar zodra stil, weer terug. Dan in bed evt verder troosten. Op den duur konden we hem in bed troosten terwijl hij stond. Later terwijl hij nog bleef liggen. Weer later was even binnenkomen genoeg. Nog later werd hij juist wakkerder als we binnen kwamen en kon hij zichzelf troosten. Dat heeft echt wel een week of 2 geduurd, denk ik. Hij en wij hebben gehuild maar hij wist dat we er voor hem waren, want we kwamen altijd terug. We liepen nooit weg als hij nog niet rustig genoeg was. Qua flesje hebben we de nachtvoeding steeds kleiner gemaakt en het was kunstvoeding, dus steeds verder aangelengd. Op den duur was t nagenoeg water (90/1) en dat vond ie blijkbaar niet meer de moeite om nog wakker te worden 😉 misschien kun je het flesje dus ook steeds kleiner maken en evt aanlengen tot t alleen water is. Je zou ook kunnen overwegen om haar wel die fles te gunnen maar dan zelf laten doen. Dus in de hoek van bed en haar aanleren dat ze daar wat kan pakken als ze wil. Ook dat vergt weer discipline.

één jaar geleden

Hier hadden we we hetzelfde ongeveer. Vorig weekend sliep ze bij oma en oma, daar slaapt ze altijd al door in een eigen bed in een eigen kamer, zonder huilen en zeuren. Toen ze terug kwam haar bed in haar eigen kamer gedaan en voor alsnog gaat het goed.

één jaar geleden

Reactie op Heusi

Allereerst: petje af voor jou/jullie! Volhouden tot nu is al een hele opgav ...
Bedankt! Ja inderdaad flesje afbouwen. Ze krijgt nu al verdund flesje, maar ik kan de hoeveelheid wel gaan afbouwen ja

één jaar geleden

Hier sinds een paar weekjes ook in z'n eigen bed. Was hij het niet mee eens haha. Hij werd vooral 's nachts krijsend wakker en was niet stil te krijgen. Dus ja, dan verhuizen we maar weer naar papa en mama. We hebben een bedlampje bij Ikea voor hem gekocht die heel zacht licht geeft en hij slaapt nu met een knuffel (heeft hij hiervoor nooit gedaan). Sindsdien slaapt hij rustig èn de nachten door in z'n eigen kamer! Geen idee of dit de oplossing is of puur toeval / geluk maar misschien werkt het bij jullie ook. Sterkte. ♥️

één jaar geleden

Reactie op Djojs

Hier sinds een paar weekjes ook in z'n eigen bed. Was hij het niet mee eens ...
Ja ze slaapt al met een knuffel en nachtlampje. Maar ik denk dat ik gewoon blijf proberen haar snachts terug te leggen. Als het niet gaat, gaat het niet en als het lukt misschien went ze er langzaam aan..

één jaar geleden

Bij ons had het weghalen van het nachtlampje juist geholpen