5 Reacties

één jaar geleden

Heb nu een baby van een maand en ook mijn dreumes is wel eens jaloers als ik bijv de baby voed. Ik probeer hem tegelijkertijd aandacht te geven door met hem te praten, aai over z'n bol, vragen te stellen of hij bijv de rode auto wil geven etc. Als de baby dan in de box ligt oid, probeer ik mijn aandacht aan de dreumes te geven. Soms moet hij wachten, soms moet de baby wachten en dat allemaal ook benoemen. Ik betrek hem bij de verzorging van de baby zoveel als kan. Als het heel erg is, parkeer ik hem voor de tv en kan ik op m'n gemak even de baby verzorgen 😂 Tis ff roeien met de riemen die er zijn 😅

één jaar geleden

Hé ik heb er geen ervaring mee, maar bij het nadenken over een tweede kindje zou ik er ook rekening mee houden dat je dan minimaal 9 maanden verder bent. Je dochter is dan ook weer een stuk ouder, die kan je wat meer meenemen in je zwangerschap, voorbereiden op wat er komt etc. Wij hebben net een tweede (week oud) en ons zoontje wilt haar wel aaien, maar is vooral druk met zichzelf.

één jaar geleden

Ik heb dit ook! Bij mijn neefjes zodra ze al in mijn buurt zijn begint ze te gillen en te huilen en hun wegjaagen🥲 ze is ook 18 maanden

één jaar geleden

Ohh mijn dochter word jaloers als de kat bij mij op schoot zit. Dan wordt ze heel boos en probeert hem eraf de duwen, dan loopt ie vaak vanzelf weg en gaat ze dan zelf op mijn schoot zitten. Ik ga ervan uit dat het een fase is en dat ze later niet meer jaloers is op de kat

één jaar geleden

Mijn dochter is jaloers als ik met mijn man knuffel. Ze gaat gillen en duwt me weg en gaat dan zelf bij hem zitten. Mijn man kan er hartelijk om lachen dat ze zo graag bij papa wilt zijn. Ik ook wel, maar ik heb laatst besloten dat ze maar gewoon moet leren dat papa en mama soms ook knuffelen en ze mag erbij, maar ze hoeft er niet tussen. Ze moet leren dat zij niet beslist of papa en mama knuffelen, maar laten haar daarbij wel voelen dat ze niet buitengesloten wordt door haar erbij te nemen.