21 Reacties
één jaar geleden
Hier ook eentje van nog geen 15 maanden die alles bij elkaar krijst.
Alles op de verzorgingstafel is horror 😅🤭 van aankleden tot verschonen tot afdrogen tot tanden poetsen tot haren kammen, avondeten of ‘groenten’ is krijsen, iets willen en niet mogen is krijsen, pittige tante 🫣
één jaar geleden
Zo herkenbaar. Wij zijn nu op vakantie en hier is het nóg erger dan thuis 😭 Echt niet leuk en vooral heel vermoeiend voor haar ook.. Ik lees dus even mee met de tips 😁
één jaar geleden
Oh hier ook. Elke vorm van beperken is absoluut een drama (autostoel, kinderstoel, buggy, even oppakken als ze bezig is). Als ze iets doen wat niet mag of iets wil wat niet meteen geregeld word gaat ze stampvoeten in de rondte en als je dan niet de juiste reactie geeft gaat ze op de grond liggen gillen. Wat is dit? 😭 grootste deel van de dag dat ze wakker is is een strijd. Maargoed qua tips heb ik er maar 1: ga ergens heen waar ze hun gang kunnen gaan zonder teveel obstakels. Hier is dat bijv. Op onze kamer (ze kan nergens aankomen wat niet mag dus dan kan ze razen wat ze wil) of de speeltuinen in de buurt. Zit te overwegen om naar iets als Ballorig of Monkey Town te gaan, want soms word ik thuis helemaal naar. 😅
één jaar geleden
Hier ook eerder boos, gefrustreerd en huilen “om niks”. Papa is heilig, en als papa even geen aandacht geeft als ie binnenkomt of stopt met aandacht geven om even iets te doen: de wereld vergaat!
B ontdekt super veel, heeft best wel een “technisch” inzicht en wil graag alles open en dicht doen. Zoals de gesp van zn tuigje in de kinderstoel of gisteren t klemmetje van zn speenkoort… 20x voordoen/samen doen, maar zodra t 1 seconde zelf niet lukt: driftig! Kracht zetten, strekken, spieren spannen, kreunen.. het hele scala. En als je hem dan weer helpt of voordoet: als een blad aan de boom omgedraaid en weer vrolijk🥹😅
één jaar geleden
Zo herkenbaar! Hoe lang zou deze fase duren? 🥵 Hij is ook veel aanhankelijker en wil veel op schoot en knuffelen, dat is dan wel weer gezellig.
één jaar geleden
Herkenbaar! Het begin van de peuterpuberteit, hele fijne fase (not) 🙈
één jaar geleden
Hier ook een dochter 15maanden, erg driftig. Huilt als het niet naar haar zin gaat of krijgt. Dus behoorlijk herkenbaar 😂
één jaar geleden
Heeel herkenbaar😂
Ze wil alles wat niet mag en het meeste van wat wij willen, wil zij niet haha. Huilen als we haar in de kinderwagen of auto zetten. Huilen als ze iets niet mag…
Het liefst klimt ze op alles en trekt ze alles kapot.
Dus ik probeer haar maar veel in de speeltuin te laten spelen, waar ze het gras kapot kan trekken en met zand kan spelen. Ook hebben wij ‘De beestenboel’ vlakbij. Hier is een deel voor 1 tot 4 jaar. Dit vindt ze leuk!
Verder probeer ik consequent te blijven
één jaar geleden
Hoe gaan jullie hiermee om? Negeren, uitleggen dat het niet mag of toch 'boos' worden? Niks van dit alles werkt namelijk bij ons. Ze heeft nu het weglopen uitgevonden, lachen joh wat ze doet en steeds achterom kijken of we al achter dr aangaan. Negeren heeft geen zin, mevrouw loopt namelijk gewoon door 🥲
één jaar geleden
Reactie op Mommytobe24
Hoe gaan jullie hiermee om? Negeren, uitleggen dat het niet mag of toch 'bo ...
Ik had een keer een tip gezien van een kinder psycholoog dat je op deze leeftijd beter de aandacht kunt afleiden. Als je de drama bui al aan voelt komen, kijk eens waaauw daar vliegt een vogel!!
één jaar geleden
Hier een dochter die hevig met de voeten stampt als haar loopwagentje of loopfietsje niet doet wat ze wil. Moest ze sterker zijn, zou ze het in de lucht gooien dan. 😅 Ik leer haar “mama helpen” te vragen. Dat doet ze al soms… sterke wil heeft ze!
één jaar geleden
Reactie op Helene2022
Hier een dochter die hevig met de voeten stampt als haar loopwagentje of lo ...
Zo herkenbaar 😂 ik leer dat haar ook te zeggen, werkt echt super goed. Eerst gooide ze ook haar eten op de grond als ze er klaar mee was, nu zegt ze klaar en tilt ze haar bordje op 😂 stapje voor stapje komen we er wel
één jaar geleden
Reactie op Mommytobe24
Zo herkenbaar 😂 ik leer dat haar ook te zeggen, werkt echt super goed. Eer ...
Wat goed! Hoe heb je dat aangeleerd, met dat eten?
één jaar geleden
Reactie op Estherlaura
Wat goed! Hoe heb je dat aangeleerd, met dat eten?
Als ze het dan op de grond gooide zei ik gewoon "Niet doen, dan zeg je mama ik ben klaar". Dit 100 keer 😂