18 Reacties

4 maanden geleden

Dat is heel normaal. Omdat ze nu steeds meer gaan verwerken zowel voor als tijdens het slapen.

4 maanden geleden

Oeh heb dezelfde struggle! Soms zelfs 1,5 uur bezig om haar in slaap te krijgen. 🙊 Zegt dan ook 'klaar slapen' en weigert te gaan liggen. 😅

4 maanden geleden

Is normaal. Ons zoontje is op dit moment ook al 45 minuten druk aan het praten. Alles verwerken van de dag.

4 maanden geleden

Rond 23 maanden hebben kids een “sprong” in de taalontwikkeling! Hier hetzelfde, moeilijker naar bed en soms snachts wakker en wil dan ook gewoon kletsen. Maar de woordjes en zinnen stromen er nu uit ☺️ zou niet heel lang moeten duren!

4 maanden geleden

Zo fijn dat meerdere mensen die herkennen! Sinds een week hetzelfde ‘probleem’, soms ook wat huilerig, rechtop gaan zitten. Maar zijn taal gaat nu ook met sprongen.

4 maanden geleden

Reactie op bebekn

Rond 23 maanden hebben kids een “sprong” in de taalontwikkeling! Hier hetze ...
Ik ben heel benieuwd, want hier ook onrustig slapen op en af laatste 2 weken. Gaat het bij die sprong alleen om woordenschat of ook om uitspraak? Mijn dochter zegt wel verschillende woorden, kan "tellen", alleen de uitspraak/articulatie is soms wat vaag. Hoop niet dat het door haar speen komt, kan me voorstellen dat het moeilijker oefenen is voor haar om letters als de t/l/f uit te spreken als je vaak een speen in hebt. Speen afbouwen staat op de planning...

4 maanden geleden

Yep,hier ook. Paar weken geleden ging t easy met alle slaapjes. Nu is het middag dutje al gauw na 1 a 1.5 uur voorbij. En savonds echt niet naar bed willen, zegt alleen maar hoeft niet, hoeft niet... Dan ook wel echt hard huilen, roepen en staan. Duurt ook dan wel 45 min ong met wat troosten. Ik dacht misschien al vroeg de 2 jaar slaapregressie? Praten gaat hier al volop geruime tijd dus daar merk ik niet extra meer van nu...

4 maanden geleden

Jep de mijne kletst soms even 30 min à 45 min tegen haar knuffel voor ze in slaapt valt. Ze is nu 23 maanden en elke dag nieuwe woorden. Het huilen en snachts wakker worden hadden wij met 22 maanden vooral

4 maanden geleden

Reactie op Preggy39

Yep,hier ook. Paar weken geleden ging t easy met alle slaapjes. Nu is het m ...
Dit herken ik precies! Middagdut duurt nog maar vijf kwartier (eerder vrijwel altijd twee uur) en sinds een paar dagen ‘s middags en ‘s avonds keihard huilen als we weggaan uit de kamer. We gaan er dan niet heen omdat we ‘s nachts hebben gemerkt dat hij dan echt niet meer gaat slapen. Na ongeveer tien minuten wordt hij rustig en het verschilt per keer hoe lang het duurt voor hij in slaap valt. Maar ik vind het heel rot om hem te laten huilen. Ik moet wel zeggen dat dat huilen begonnen is toen we een paar dagen weg waren, dus ik heb de stille hoop dat het overgaat als hij weer wat langer in z’n eigen bedje slaapt. Hij is in de vakantie nog meer gaan praten.

4 maanden geleden

Hier nu ook af en aan een paar avonden dat ie nog kletst en dan zijn knuffels en speen uit bed smijten om vervolgens te huilen. We gaan er elke keer weer heen, uitleggen dat t toch echt tijd is om te slapen. Geven zn spulletjes terug en leggen hem weer lekker onder zn deken. Als dat niet helpt nemen we hem kort bij ons in de stoel op zn kamer. Na een beetje wiegen en kletsen over de dag merk je dat ie rustig wordt en kunnen we hem wegleggen om te slapen. Zijn taal/spraak maakt echt grote sprongen. Knoopt nu 3 woorden aan elkaar, je merkt dat ie echt meer wil zeggen en daardoor soms zelfs struikelt over wat ie wil zeggen 🥹 Is de hele dag aan het kletsen en ik zie ook in zijn spel een ontwikkeling (rolspel: lopen met poppetjes op tafel, koken en klussen worden steeds meer een geheel in plaats van losse handelingen)

4 maanden geleden

Zo herkenbaar! Onze dochter wil nu alleen slapen als er iemand bij haar is. En dan het liefst mama. Al ligt papa nu voor de verandering even bij haar. Ik heb de afgelopen avonden tot 3 kwartier naast haar gelegen op de grond. We zoeken een beetje naar een manier om hier doorheen te komen. Vanmiddag proberen we toch haar te laten huilen, maar nu na 3x 5 minuten huilen (en tussendoor dus weggaan) is papa er nu toch wat langer bij gebleven. Ze lijkt wel compleet in paniek en angstig als we weggaan.

4 maanden geleden

Reactie op Mmmww91

Zo herkenbaar! Onze dochter wil nu alleen slapen als er iemand bij haar is. ...
Mijn man is er gisteren ook bij gaan zitten, toen sliep hij vrij snel in, maar was het wel meer dan een uur na z’n normale bedtijd. Vanmorgen ook meteen weer huilen bij het wakker worden, terwijl hij normaal rustig een half uur ligt te kletsen in z’n eentje. Zou het verlatingsangst zijn? Bang in het donker?

4 maanden geleden

Reactie op Estherlaura

Mijn man is er gisteren ook bij gaan zitten, toen sliep hij vrij snel in, m ...
Rond deze leeftijd hebben ze zeker verlatingsangst omdat ze juist meer gaan beseffen. Maar ook ontwikkeling is ineens sneller

4 maanden geleden

Reactie op Estherlaura

Mijn man is er gisteren ook bij gaan zitten, toen sliep hij vrij snel in, m ...
Ja onze dochter wordt wel nog vrolijk wakker. Maar ik lig er zeker een 30-40 minuten bij voor ze slaapt. Nu duurt dat meestal wel zo lang bij haar, ze kletst vaak een tijdje. Maar als ik bij haar lig is ze wel gewoon stil, soms zegt ze wat. Maar nu vanmiddag zijn we wel een uur bezig geweest. Hebben haar eerst laten huilen met tussendoor bij haar zitten en uiteindelijk ben ik blijven liggen tot ze sliep

4 maanden geleden

Ik zit met hetzelfde probleem. Een tweeling en laten allebei hetzelfde gedrag zien. Het duurt ‘‘s avonds opeens langer voordat ze in slaap vallen en zijn ‘s morgens opeens 05:30 wakker. Grrr ik was net gewend aan rustige nachten. Ze slapen tussen de middag nog twee uur, dan maak ik ze wakker. Is het een fase of toch het middagslaapje gaan inkorten tot 1,5 uur.

3 maanden geleden

O hier duurt het soms ook zeker een uur. Ze is dan aan t zingen, brabbelen en hele serieuze gesprekken aan het voeren met dr knuffels. Wij laten het lekker gaan, zolang ze niet huilt vind ik het goed.

3 maanden geleden

Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben! Na ongeveer 3 weken was het gelukkig al een stuk beter en valt ze weer zelf snel in slaap. Middag dutje doen we nu wel max. 1,5 uur en dat heeft denk ook wel geholpen. Spraak is inderdaad erg voorruit gegaan dus het zal wel met de sprong te maken hebben gehad.

19 dagen geleden

Hoe is dit bij jullie gegaan? Mijn zoontje is op 7 maart twee geworden en is sinds een paar weken ook altijd wel drie kwartier tot een uur aan het kletsen voor hij gaat slapen en dan is hij meestal rond zes uur weer wakker. De middagdut duurt ongeveer 1,5 uur. Het lijkt niet echt alsof hij te weinig slaap krijgt. Al is van 20u tot 6u slapen wel eigenlijk te kort. Zouden we hem later naar bed moeten doen? Of is dit iets tijdelijks?