25 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Jane94
Hoi, mijn zoontje drinkt ook het liefst uit zijn flesje en krijgt er nog 2, ...
Hier t zelfde 😊
één jaar geleden
Ook bij het opstaan, tenzij hij het zelf uit zijn drinkbeker drinkt (koemelk). S avonds voor het slapengaan 150 (poeder).
één jaar geleden
Ik geef nog bv en af en toe krijgt ze gekolfde melk en die drinkt ze ook alleen maar uit de fles
één jaar geleden
Ja hier nog 3 flesjes van 180ml met 4 schepjes. Vaak drinkt ze dan tussen de 100 en 150ml.
één jaar geleden
Yep, hier s avonds nog 150+5. Hij krijgt dan poeder.
Hier hetzelfde. We willen wel langzaam overgaan op koemelk ipv poeder.
Ochtendfles is vervangen voor een bordje Brinta met koemelk.
één jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties. Onze dochter krijgt bij het opstaan en voor het slapen gaan 150 ml warme halfvolle melk. Op de opvang drinken ze tussen de middag ook een bekertje melk. Nu las ik dat kindjes vanaf 1 jaar tot 300 ml zuivelproducten mogen hebben maar met 2 flessen en 1 bekertje melk op de dagen dat ze naar de opvang gaat zit ze daar al overheen en dan krijgt ze vaak ook nog wat yogurt na het avondeten of tussendoor. Ze kunnen nooit teveel zuivel krijgen zeiden ze op de opvang dus ga er maar vanuit dat we het goed doen.
één jaar geleden
Reactie op Kimberley87
Bedankt voor jullie reacties. Onze dochter krijgt bij het opstaan en voor h ...
Och ja, die 300ml zuivel… ik kreeg een preek bij het cb toen ik zei dat hij met 11 maanden nog 3 flessen van 180ml kreeg. Dat was écht teveel en daar moest ik zo snel mogelijk mee stoppen! Alsof ik m’n kind vergiftigde 🙄
één jaar geleden
Volgens mij is het helemaal niet erg om over die 300 te gaan. Er word juist 300ml geadviseerd. Erg veel koemelk drinken is dan wel wat belastender voor de nieren i.v.m. de eiwitten. Oh en er zit wat meer groeihormoon in koemelk dan borstvoeding dus dat doet ook wat, maar schadelijk is het niet. Gewoon lekker melk geven. Het enige waar ik op zou letten is of ze daarnaast nog wel andere voeding blijven eten, want ze moeten natuurlijk wel meer binnen krijgen dan melk 😉
één jaar geleden
Reactie op Boebeertje
Volgens mij is het helemaal niet erg om over die 300 te gaan. Er word juist ...
Ze eet verder heel goed. ‘S morgens 2 boterhammen, tussendoor 1 stuk fruit (appel, banaan ed.) tussen de middag nog een keer 2 boterhammen (soms 3 🫢) en dan tussendoortje en avondeten doet ze ook heel goed. Ze drinkt verder overdag ook vaak 2 drinkbekers leeg met water of water met een klein beetje appelsap gemengd.
We blijven gewoon de flessen geven zolang ze er nog om “vraagt”