18 Reacties

3 jaar geleden

Bij mij is die 1 week verder.. ben 27 weken en de fundushoogte zat op 28 weken

3 jaar geleden

En waar hoort het te zitten met 25 weken? Bij mij zit me baarmoeder al zwaar boven me navel en vandaag gevoel of im g Hem voel groeien🤣 maar dit is me 3e

3 jaar geleden

Bij mij loopt die 3 weken voor. Geen Suikertest gehad nog

3 jaar geleden

En waar hoort het te zitten met 25 weken? Bij mij zit me baarmoeder al zwaa ...
https://www.24baby.nl/zwanger/zwangerschap-zo-werkt-het/fundushoogte/

3 jaar geleden

Reactie op plotsklaps

https://www.24baby.nl/zwanger/zwangerschap-zo-werkt-het/fundushoogte/
Dan zit ik zeker tussen 28 en 32 weken al (zoals ik zei is wel me 3e)

3 jaar geleden

Bij mij dacht de stagiaire eerst ook dat mijn baarmoeder hoger lag als passend bij de termijn. Bij meekijken door de verloskundige bleek mijn navel 'lager te zitten als normaal' en moest er dus anders gemeten worden. Omdat ze het de stagiaire uit moest leggen kreeg ik het ook helemaal mee 😜 dus ze keken waar een navel normaliter zou zitten en ging toen meten. Toen viel het binnen het normale

3 jaar geleden

Bij mij hebben ze het drie weken geleden opgemeten, toen zeiden ze dit is een nulmeting. Vanaf dat moment moest hij het elke week 1cm groeien. Gisteren controle gehad en zit nu op 28 cm. Was netjes 1 cm per week maar als ik in de link kijk zou ik al op 32 weken zitten terwijl ik ook pas 27+3 ben. Tijdens de pretecho van de week heeft ze de baby gemeten die zag wel op 27 weken.

3 jaar geleden

Ik heb hier dus nog nooit iets over gehoord tijdens mijn controles. Over 2 weken weer controle, zal er eens naar vragen…

3 jaar geleden

Best gek, want als je buik heel bol is, dan heb je meer cm dan als je buik relatief plat is. En als je heel lang bent kan ik me voorstellen dat ie in verhouding tot je navel laag zit, en andersom. Gelukkig maken ze ook echo’s.

3 jaar geleden

Ik zit net bij mezelf te denken, ik voel me kindje echt onder me ribben maar zo hoog zou mijn baarmoeder dan toch nog niet moeten zitten met 26 weken? Ik heb er ook nooit verder iets over gehoord bij de vk

3 jaar geleden

Ik ben bijna 27 weken en zit qua fundushoogte ook op 32 weken.

3 jaar geleden

Ben eens gaan door dit topic, mijn fundus hoogte is al vanaf week 20 op de hoogte van 28 weken geschat. Bij 20 weken controle zeiden ze “slanke hoge baarmoeder”, bij 24 weken “grote baarmoeder, maar hoefde me geen zorgen te maken”. Dat doe ik dan ook niet. Op 24 baby staat hierover ook: “Als je verloskundige of gynaecoloog de afwijkende fundushoogte zorgelijk vindt, krijg je extra onderzoek. Vaak is dit een groeiecho. Een echo kan weer extra informatie geven over de groei van je kindje.” Ze vinden het blijkbaar niet zorgelijk, ik dan ook niet.

3 jaar geleden

Bij mn controle vorige week bleek mijn fundushoogte te passen bij 27 weken, terwijl ik toen 23+3 was. Maar de baby paste wel binnen te plaatje (bij 27 kan je hoofd en billen onderscheiden, dat kon vk nu nog niet). Volgende keer weer goed controleren en dan wordt er gekeken hoe verder. Kan zijn dat ik net een groeispurt had gehad en ik nu een paar weken op dit niveau blijf, kan zijn omdat ik een klein lijf heb en dat t dus “bij mij hoort” (164 en deel onder mn borsten is inderdaad niet heel groot), en in t ergste geval is t zwangerschapsdiabetes. Ze houden t in de gaten en er was alles behalve paniek, dus ik wacht t rustig af :)

3 jaar geleden

Best gek, want als je buik heel bol is, dan heb je meer cm dan als je buik ...
Daarom voelen ze dit ook liggend :)

3 jaar geleden

Ik was gisteren bij de verloskundige en kreeg ook te horen dat ik 5 weken voorloop… ben net 25 weken en zat volgens haar bevindingen op 30.. Heb een medische echo ingepland zelf omdat hun dat weigerde… en pas een echo op 30 weken wilde gaan maken

3 jaar geleden

Bij de 24 weken controle vond ze dat mijn buik 2 weken voorliep. Ze heeft toen meteen een suikertest en extra groeiecho geregeld. Die bleken allebei gewoon goed te zijn. Volgende week staat mijn reguliere groeiecho (met 28weken ivm dysmaturiteit van onze jongste) gepland. Ben benieuwd of de groei dan nog steeds goed is.

5 maanden geleden

Hi, Hoe is dit voor jou en je kindje afgelopen? Ik heb gisteren precies hetzelfde te horen gekregen. Ben 27 weken en fundus ligt op 32 weken.

4 maanden geleden

Reactie op boompjebaby

Hi, Hoe is dit voor jou en je kindje afgelopen? Ik heb gisteren precies h ...
Alles was goed. Ze kwam netjes op de uitgerekende datum, als een gemiddeld gewicht/lengte. Dat is nu wel anders hahaha