12 Reacties
één jaar geleden
Een beker melk bij het ontbijt en de lunch is bijvoorbeeld ook een optie. Inprincipe hoeven ze helemaal geen flessen meer maar kunnen ze gewoon mee eten met de pot. Ik begreep dat yoghurt bijvoorbeeld ook gewoon meetelt als zuivel.
Mijn dochter drinkt in de avond een flesje half volle melk. Haar baby broertje krijg ook flessen dus krijg het er nog niet uit. Maar in de ochtend eet ze al maanden gewoon brood.
één jaar geleden
Reactie op Tokki
Mijn zoon drinkt sinds hij 12 maanden is geen flesje meer. Krijgt sochtends ...
Dit! Flessen zijn er al heel lang af.. over een dag is 300 ml zuivel voldoende. Hier ontbijt ie al met 210 melk als pap, en ‘s avonds een schaaltje yoghurt. Soms krijgt ie karnemelk bij mn ouders en op de opvang melk bij de lunch. Verder boter op brood. Helemaal voldoende. Tussendoor een beker water en qua vocht zit je dan ook top
één jaar geleden
Onze dochter krijgt ook al 2 maanden geen flesjes meer. Bij het ontbijt lauwe melk uit haar 360 graden beker
één jaar geleden
Ze hoeven op deze leeftijd maar 300ml zuivel binnen te krijgen (melk, yoghurt etc.). Onze zoon drinkt 's ochtends een bekertje melk bij het ontbijt en 's avonds een 180ml fles halfvolle melk voor het naar bed gaan. Verder eet hij gewoon de hele dag met de pot mee en drinkt hij water en thee.
één jaar geleden
Ons zoontje krijgt nog wel 3x180 ml opvolgmelk. Hij heeft het niet meer nodig en kan op zich prima zonder, maar hij vindt het nog heerlijk. Het is voor hem echt een rustmomentje! Verder eet hij gewoon met de pot mee en krijgt hij ook Optimel in een rietjesbeker. ‘Gewoon’ drinken, zoals water of ranja, wil hij niet. Ik denk dat hij de textuur van melk gewoon lekkerder vindt!
één jaar geleden
Mijn dochter heb ik met 14 maanden in 1x van al haar flessen gehaald (3) ze was ziek bleef ze uitspugen en weigerde ook toen ze beter was alle flessen. Ik geef haar nu elke ocht en voor het slapen gaan een beker yoghurt want melk drinkt ze niet ( ze is nu 15 maanden)
één jaar geleden
Lekker met de fles stoppen dan! 300 ml zuivel is voldoende. Probeer eens over te gaan op een bakje yoghurt savonds?
Mijn dochter had met ong 12 maanden geen zin meer om een fles te drinken, dus toen gelijk met alles gestopt. Veel makkelijker zo. Ze drinkt nu gewoon een beker melk, of een schaaltje yoghurt, en vindt dit helemaal prima.
één jaar geleden
Ben je van België? Daar is t advies inderdaad 500ml/gram zuivel. In Nederland vanaf 12 maanden 300 en geen flessen meer.
Maar onze dochter krijgt ook nog 2 flessen melk (papflessen) en 2 a 3 met water/aanmaak. En vaak nog 120ml water snachts. Ze drink namelijk heel slecht uit een beker maar heeft wel dorst en eten is verder drama, wilt niks van de lepel, brood beland vaker op de grond dan in haar buik, avondeten is heel wisselend, zo eet ze een half stuk vlees en wat pasta/rijst, maar vaak gooit ze alles weg of blijft ze huilen, dus nog lekker flink wat pap uit de fles want dat drinkt ze in ieder geval wel.
Maar als jou dochter niet wil zou ik de avondfles lekker laten