8 Reacties
één jaar geleden
Mijn dochtertje heeft dat sinds kort ook.
Ze is ineens heel driftig.
Ik laat haar uitrazen. Maar probeer wel haar veiligheid te behouden. Als ze in haar kinderstoel zit met eten en het gaat niet naar haar zin dan gaat ze heel hard met haar hoofd tegen de achterkant van haar stoel aan. Inmiddels heb ik er een kussen in gezet zodat ze zich dat niet zeer kan doen voor de rest probeer ik mijn hand ertussen te stoppen maar soms gaat het hier ook mis.
Cb bij ons gaf aan dat het frustratie is. Omdat ze nog boei volledig kan duidelijk kan maken wat ze wil.
Ze heeft het alleen thuis of bij andere bekende tot nu toe nog niet op de het kdv gehad.
Ga na de zomervakantie met hun gesprek aan misschien dat ze tips hebben.
Heel veel sterkte
één jaar geleden
Ja ik heb daar hier ook last van. Het lijkt wel vaker voor te komen de laatste weken.
Heel hard huilen, wild spartelen en niet meer willen staan. Hij laat zich dan zo in elkaar vallen dus leg ik hem soms maar even op de grond.
Hij is hier heel slecht uit te krijgen. Juf Roos werkt dan wel, maar als je dat weer uitzet gaat hij er soms zo weer in.
Laatste paar keer steeds als hij terug is van het kdv. Vandaag ook, haf weinig geslapen dus ik wijt het aan een combi van oververmoeidheid en frustratie van het niet kunnen praten nog. En dat hij iets anders wil dan dat op dat moment mag (hij wilt zonder handje vast buiten lopen bijv van auto naar huis maar dan moeten we ook een weg oversteken).
Nu is hij net ook uit vermoeidheid in slaap gevallen. Maar een badje en tandenpoetsen zat er nu echt even niet in...het was er voor het mooie ook al te laat voor.
één jaar geleden
Hier ook zo’n driftige dreumes. Moeilijk hè 😮💨 vind het vooral heftig dat hij ook zichzelf zeer doet. Hier doet hij de stervende zwaan incl hoofdbonken op de tegelvloer.. 🙄🙄 ik probeer vooral te voorkomen dat hij zichzelf zeer doet..
één jaar geleden
Hier ook zo’n driftige dreumes. Moeilijk hè 😮💨 vind het vooral heftig da ...
De stervende zwaan 😂 ja hier ook inclusief hoofdbonken en tegen haar hoofd slaan. Ik probeer haar niet haar hoofd te laten bonken door haar te pakken en bij de stervende zwaan leg ik haar op de bank omdat ze met geen mogelijkheid wilt staan of zitten en dan kan ze zichzelf tenminste geen pijn doen omdat we een lekkere zachte bank hebben.
één jaar geleden
Hier is het vooral als ik haar ophaal van de gastouder, voorheen kinderdagverblijf. Het is bij haar heel erg alle emoties die loskomen. Het zijn er dan teveel om het die dag te verwerken, en als ik dr dan ophaal dan gaat ze helemaal los.
Ze leren in deze tijd super veel, met frustraties als het niet lukt.
Ik laat dr meestal even uitrazen, en als het te lang duurt dan ga ik zelf iets doen en probeer haar dan om mee te doen. Bijv de pop een flesje geven.