8 Reacties

8 maanden geleden

Ben je al bij het cb geweest? Of gebeld met je jeugdverpleegkundige? Die hebben een aardig beeld van wat een kindje op deze leeftijd zou kunnen én misschien wel tips hoe je met de psz om kunt gaan.

8 maanden geleden

Er is hier n heel topic over al met allemaal mama's met hetzelfde!

8 maanden geleden

Hier bijna hetzelfde, noemt mij mama(ma) en ook papa en vaak hap met eten en verder zijn eigen gebrabbel en kreten. Begrijpt wel veel woorden en dingen die we zeggen en dus ook opdrachtjes zoals pak je schoenen bijvoorbeeld. Maak me er nog niet heel veel zorgen om omdat zijn focus altijd heel erg heeft gelegen bij zijn motorische ontwikkeling, daarin gaat hij als een speer. Eind van de maand naar het cb, ben benieuwd wat zij ervan vinden 😃

7 maanden geleden

Het kan helpen om te vragen wat hij wil. Dus als hij je aantikt te vragen; wat is er? Wat wil je hebben? Op deze leeftijd is het de wens dat hij 2 woorden achter elkaar kan zeggen, of iig een beetje kan benoemen wat hij wil, bijv water. De peuterspeelzaal helpt hier heel erg bij. De eerste keren naar de peuterspeelzaal zullen best even intens zijn voor je kleintje. Wat ook kan helpen is boekjes lezen en liedjes zingen.

6 maanden geleden

Reactie op Veerlion

Hier bijna hetzelfde, noemt mij mama(ma) en ook papa en vaak hap met eten e ...
En wat zeiden ze bij het cb? En TS hoe gaat het nu?

6 maanden geleden

En wat zeiden ze bij het cb? En TS hoe gaat het nu?
Die maken zich erg druk omdat hij nu wel in twee woord zinnen zou moeten kunnen spreken. Keken helaas niet echt naar wat hij wel allemaal al kan. Hij heeft wel afgelopen maand leren miauwen haha en we merken dat hij wel ermee bezig is om nog meer te begrijpen en wijst nu ook echt naar alles om ons te horen zeggen wat het is. Dus ik denk nog steeds dat het wel gaat komen, alleen wat later dan het gemiddelde 😃

6 maanden geleden

mijn zoontje is 27 mnd of te wel 2 jaar en 3 mnd. hij zegt ook eigenlijk niks. mama en papa komt er af en toe eens uit. consultatiebureau vond het nog niet zorgwekkend en zou na een half jaar pas verder kijken. mijn zoon begint nu pas met brabbelen. wel begrijpt hij veel (niet alles) sommige kindjes zijn laatbloeiers zo praatte mijn oudste zoon pas met 4 jaar en mijn middelste ook pas ruim na 2 jaar en nu houden ze niet op met praten 😂 geef het nog even de tijd. en dwing hem niet dingen te zeggen, ze gaat vanzelf praten en zo niet dan is er hulp

6 maanden geleden

Mijn zoontje is in februari 2 geworden en zegt ook nog heel weinig: papa, opa en ja begrijpt veel dingen. Wij zijn bij pento geweest voor een gehooronderzoek deze is gelukkig goed. Over een tijdje gaan ze andere onderzoeken doen zoals een iq test en een algehele ontwikkeling ik maak me nog geen zorgen maar t zou zo leuk en gezellig zijn als hij kan praten