9 Reacties

één jaar geleden

Ik heb geen herkenning hierin, maar vanaf wanneer ben je over gegaan op 1 dutje? Normaal zeggen ze tussen de 15 en 18 maanden. Misschien is het een idee om haar s ochtends toch even te laten slapen en s middags een langere dut.

één jaar geleden

Ik weet dat je kids niet met elkaar kan vergelijken maar mijn zoontje is nu ook ruim 15 maanden en slaapt in de ochtend nog 1.5 uur en in de middag ook vaak nog 1.5 uur. Hij slaapt al maanden 3 uur ongeveer overdag en slaapt avond en nacht ook goed. Kan het zijn dat ze slaap te kort komt? Echt zwaar voor jullie🥹🥹

één jaar geleden

Denk dat het een fase is hier precies het zelfde, maar je zou ook even kunnen kijken of het de oortjes zijn die misschien ontstoken zijn? Hier namelijk ook het geval.. oorontsteking, kiezen die door komen en gewoon een fase.. het gaat nu steeds beter.. maar hebben toen besloten hem bij ons op de kamer te doen in een camping bed dat werkte voor ons echt perfect we slapen allemaal.. rust voor iedereen! En nu elke avond in eigen kamer beginnen soms komt die wel soms niet als hij komt gewoon weer bij ons op de kamer in camping bed!

één jaar geleden

Als het beroep op jou steeds groter is dan je tijd om op te laden vind ik het niet gek dat je emmertje af en toe leeg is en je een breakdown krijgt zeg. Kan ik me heel goed voorstellen. Ik sta hier geregeld ook tegen mn vriend te mekkeren dat ii t niet trek. Heb gemerkt dat ik vooral de avond moeilijk vind en hij de nacht dus daar houden we wel n beetje rekening mee. Overigens hebben we al vanaf geboorte de regel: wat in de nacht gezegd wordt blijft in de nacht want dan zijn we ontoerekeningsvatbaar. Scheelt een hoop gelul naderhand waar je toch geen energie voor hebt. Vaak is t even sorry, ja begrijp het en op naar de volgende jammerbui en gooien met alles.

één jaar geleden

Reactie op Daniq2207

Ik heb geen herkenning hierin, maar vanaf wanneer ben je over gegaan op 1 d ...
Sinds haar 1e verjaardag. Ze weigerde echt het middag dutje. Ik ga indd proberen om toch sochtends te laten slapen. Want ze slaapt smiddags 2 uurtjes dus misschien te weinig.

één jaar geleden

Klinkt heel heftig inderdaad. Hier is ze de laatste weken ook niet te genieten. Ik heb nu net haar schema omgegooid en het lijkt nu al beter te gaan. Misschien haal je iets uit mijn verhaal.. misschien ook niet :) Meisje van 14 maanden. Ze slaapt sinds ze 11 maanden is een lange dut smiddags van 2 uur oid. Soms in de ochtend is ze wel moe en denk ik al, oh.. ze kan alweer naar bed om 10:30. Maar meestal als ik haar naar een andere kamer breng dan is ze weer vrolijk en daar aan het ontdekken dat ik het tot 12 kan redden. Soms leg ik haar wel te slapen hoor maar dan pakt ze soms twee slaapjes op de dag en gaat ze pas om 9 uur naar bed. Anders is ze echt nog te energiek. Eerst had ze door ons eigen ritme dat ze smiddags 2,5 uur sliep en pas om 9/10 uur naar bed ging. Ze werd dan rond 8 helemaal hyper en dan kreeg je haar echt niet op bed. Nu ga ik om 18:30 naar haar kamer met haar en kan ze even rustig worden. Het lijkt te helpen. Ze slaapt dan soms ook pas om 8 pas. Maarja, dan is ze wel uit de prikkels en wat rustiger. Als ze echt veel huilt dan weet ik dat ze moe is en gaat ze gewoon naar bed of ik neem haar op schoot met een fles warme melk. Beetje kroelen en aaien en dan is het weer beter. Maar als ze echt moe is dan is er geen land mee te bezeilen en is slapen de enige remedie. Ons kindje was altijd vrij relaxed maar voor haar doen is ze niet tevreden. Ze kan ook net lopen dus dat kost ook extra energie natuurlijk. Ze wordt snachts ook altijd veel wakker. Normaal gaf ik haar melk en nu alleen warm water. Daardoor eet ze overdag meer en heb ik het idee dat het beter gaat de laatste drie dagen.. dusja. Wat kan ik er over zeggen. Hopelijk blijft het hier zo gaan. Niet echt helpvol dit berichtje misschien voor je. Het is zwaar. Zeker als ze continu bij je wil zijn. Soms pak ik de draagzak er weer bij en bouw ik extra rustmomenten in. Dus op haar kamertje zitten, weg van tv en radio en mensen. Even rustige tijd. Dan merk ik ook dat ze zich meer ontspant en het beter gaat. Ze is ook blij als ik op de grond zit en ze tegen me aan kan zitten. Hopelijk is het een fase. Wat ook kan helpen, als je de mogelijkheid hebt: afwisselen in de avond en even apart slapen. Dan kan een iemand tenminste nog slaap pakken. Oh en oordoppen! Absoluut een aanrader. Dat haalt het randje er een beetje af. Dat geeft mij zeker meer rust. Want door de moeheid en het continue aan moeten staan voor je kindje ben je natuurlijk zelf dik overprikkeld. Ik hoop voor je dat het snel beter gaat 😘

één jaar geleden

Ze beginnen een eigen willetje te krijgen. Klinkt echt heel zwaar! Hier wordt het ook steeds moeilijker. Met eten gooien. Aandacht vragen. Uitdagen. We zeggen nee en proberen haar te leren wat niet mag, maar ze negeert ons volkomen. Ze is 14 maanden en is langzaam zelf naar 1 slaapje per dag gegaan. Ik probeer vaak nog 2 slaapjes maar dan ben ik een uur bezig haar in slaap te krijgen met veel protest, ookal ik zie dat ze moe is. Dus daar ga ik ook mee stoppen. Die van mij is na de crèche ook heel vervelend. Einde van de dag, veel prikkels? Echt heel veel sterkte en succes! Zoals je zegt, zou ik door blijven gaan met speeltuintjes enzo, zodat er ook wat leuke tijd is samen. En even luchten wanneer je het nodig hebt. Het komt weer goed❤️

één jaar geleden

Is ze niet overprikkeld? Hoogsensitief? Kan je dat terug herkennen in een paar maanden in hoe ze is. Het zou kunnen dat ze dat wel is en jullie elkaar niet begrijpen zeg maar. Mijn dochter bijv heeft altijd al wat extra aandacht en bijzondere dingen nodig gehad maar ik dacht dat het erbij hoorde en het gewoon zo was. Tot iemand van de peuterspeelzaal zei dat ze het herkende als hoogsensitief. Toen ben ik dat gaan googlen en zag ik ineens veel overeenkomsten. Nu leer ik daar steeds beter mee omgaan maar het blijft een enorme battle. Wie weet heeft jullie kind dat ook wel of zo iets maar is het nooit opgevallen/opgemerkt. Ze begint nu een eigen willetje te krijgen en het zou zomaar kunnen dat het daarom er ineens uitspat.

één jaar geleden

Misschien toch overwegen een slaapcoach in te schakelen? Heeft hier echt wonderen gedaan. En als we zelf beter slapen hebben we ook een beter humeur, geldt voor onze kindjes natuurlijk het zelfde. Ik heb spijt dat ik t niet eerder heb gedaan!