28 Reacties
één jaar geleden
Hier slaapt ze (18 maanden oud) soms twee slaapjes en soms een. Ze is erg druk overdag dus heeft meer slaap nodig, maar zit in de overgang. 😅
Ze slaapt 's avonds rond dezelfde tijd, maar slaapt ook niet meer altijd vlekkeloos in. Misschien de overgang naar een slaapje, misschien een fase. 🤷🏼♀️
Ik hoor het wel meer rond die leeftijd.
één jaar geleden
Je zou het dutje in kunnen korten naar 1,5 uur. Maar ik weet niet of het misschien de slaapregressie is van 18 maanden?
Of tandjes/kiezen?
één jaar geleden
Hier word ze ongeveer half 8 wakker 's ochtends, daarna doet ze een slaapje van half 1 tot half 3 ongeveer en dan gaat ze om half 7 weer op bed. Moet wel zeggen dat ze helemaal zelfstandig in slaapt.
één jaar geleden
Zover we kunnen zien nu geen tandjes of kiezen die door komen.
Zelf twijfel ik tussen die 18 maanden slaapregressie al is het misschien beetje vroeg net 17 maanden. Of dat ze misschien toch te moe is als ze naar bed gaat. Ga morgen proberen haar tussen 18:30-19:00 naar bed te doen
één jaar geleden
Mijn zoontje van 17 maanden doet overdag 1 dutje. Slaapje overdag is heel wisselend. Vandaag van 12:30 - 15:15. Woensdag was het van 12:00 - 13:00 🫣 maar was de rest van de dag wel gewoon gezellig. Hij gaat altijd om 19:00 uur naar bed. Ligt dan altijd nog een uur met zichzelf te kletsen. Wordt sochtends rond half 8 wakker.
één jaar geleden
Meestal tussen 6.30 en 7.00 wakker, dutje rond 11 a 11.30 en slaapt meestal 2 uurtjes, rond 1uur dus wakker en gaat dan rond 18.15 weer op bed. Laatste week dik feest savonds en slaapt ze rond 21uur nog niet...
één jaar geleden
Zoontje wordt soms rond 6:30, maar soms ook na 7 pas wakker. We eten altijd rond 12 uur met hem zodat hij rond 12:30 in bed ligt. Slaapt dan 1,5-2 uur met af en toe een uitschieter. Dus zeg rond 14:30 uur wel wakker. Dan gaat ie eigenlijk altijd tussen 19:00 en 19:30 naar bed, vanavond was t 19:45 dat ie zn matrasje raakte. Dan is t eigenlijk altijd stil. Soms hoor je hem nog wat draaien in bed, maar zelden gebrabbel of iets. En slaapt doorgaans de nacht door. Hoewel hij nu al wel een weekje of 2(?) ‘s nachts af en toe van zich laat horen. Vaak valt ie dan zelf weer in slaap, soms even een speen en een uitzondering is een slokje drinken en echt moeten troosten.
Hij heeft nu dus al best lange wakkertijden, als ik de schema’s er naast houd. Maar hij gaat er prima op gelukkig!
één jaar geleden
Reactie op Naomi1812
Misschien hele gekke vraag maar hoe krijgen jullie alles voor die tijd gere ...
Als we uit werk komen/hij vanuit de opvang komt, zijn we ook vaak pas 18:00 uur aan t koken. Hij eet dan vast vooruit (potje) of we zorgen dat t eten snel klaar is. Uiterlijk 18:15 uur zitten we vaak wel te eten. Dan is t iets over half 7 klaar. Kan hij even nog spelen terwijl wij opruimen. Dan tandjes poetsen, naar boven omkleden, verhaaltje lezen en slapen. Douchen/badderen doen we op andere momenten, overdag.
Als we echt laat zijn of de kleine is moe, dan laten we ons eigen eten zitten en regelen we eerst dat hij lekker kan spelen/slapen.
één jaar geleden
Wij gaan 21.30u naar bed en staan 9.00 op. Met z'n allen de dag afbouwen is veel leuker en voelt ze zich ook niet weggestuurd.
Ik werk niet, ze groeit en ontwikkelt verder super. En ik voel me er super bij. Ik ga het pas veranderen als ze naar school gaat.
Ik ga vast kritiek krijgen nu hihi 😬
één jaar geleden
Reactie op Bloemtuin
Wij gaan 21.30u naar bed en staan 9.00 op. Met z'n allen de dag afbouwen is ...
You do you! Ze slaapt ongeveer 11 uurtjes, dat zou voldoende moeten zijn. Als dit een ritme is waar jullie allemaal goed bij zijn, dan is dat t belangrijkste toch?
Ik denk alleen wel dat je tzt al op tijd moet beginnen met gaan aanpassen, want het is nogal een overgang om zeker 2 uur eerder erin te moeten 😉
één jaar geleden
Zoontje (18 maanden) slaapt vaak van 11:00 tot 13:00 en gaat tussen 19:00 en 19:30 naar bed. Sinds 2 weken is het drama, huilen als wij weglopen, ‘s nachts wakker worden en dan zitten we er soms wel eens 45 min naast tot hij slaapt. Onze vloer kraakt nogal dus zodra je wakker wordt, hup weer wakker 😩 vannacht van 03:30 tot 5:00 bezig geweest met hem en nu om 07:30 weer wakker.
Terwijl hij daarvoor zo makkelijk sliep en doorsliep tot 07:30 😞
één jaar geleden
Zoontje (18 maanden) slaapt vaak van 11:00 tot 13:00 en gaat tussen 19:00 e ...
Zodra je wegloopt*
één jaar geleden
Mijn dochter van bijna 18 maand gaat rond 20.00 uur naar bed. Sinds half uur eerder en sons half uurtje later.
S ochtend is ze rond half 8/kwart voor 8 wakker. En in de middag gaat ze ergens tussen half 1 en half 2 naar bed en slaapt dan 3 uur.
Wij kijken per dag wat uitkomt. Heel soms betekend dat ze 's ochtends en eind vd middag slaapt.
Eén geluk, ze slaapt altijd door 's nachts, ongeacht ons (soms afwijkende) ritme overdag.
één jaar geleden
Onze slaapkop van 18 maanden slaapt overdag van 12:30-15:30 (dan maken we hem wakker vaak anders slaapt die gewoon door😆) en gaat savonds tegen 19:00-19:30 naar bed
In de ochtend wordt hij tussen 06:30-08:00 wakker beetje afhankelijk ook van of wij er voor werk vroeg uit moeten of niet
één jaar geleden
Onze dochter is 18 maanden en doet hetzelfde middagdutje als jullie dochtertje. Ze gaat meestal rond 18:30-19:00 slapen. Dan is ze ook echt kapot en slaapt ze snel. Doen jullie een bedtijdritueel met haar? Miss even laten huilen (3/5 min) dan weer terug troosten, zonder te praten, en oogcontact te maken en dan weer terugleggen. Als ze weer gaat huilen dan weer even laten huilen en na een paar minuten weer troosten en terugleggen. Dat hielp bij onze dochter heel goed toen ze 8 maanden was. Wie weet heb je er wat aan. Maar miss is het een fase en heeft ze last van doorkomende kiezen of iets anders