19 Reacties
één jaar geleden
Onze dochter is van 27-2 en ze krijgt eigenlijk alleen nog in de avond voor het slapen 150cc met 5 scheppen omdat we de voeding nog op willen maken. Als die op is (bijna) wordt dat gewone melk. In de ochtend krijgt ze al gewone melk, ook 150cc. Bij de boterham smiddags wil ze zelf geen melk, maar ze krijgt vaak nog wat yoghurt na het avondeten.
één jaar geleden
Onze dochter is van 14-2 en krijgt geen flesjes meer (behalve als ze ziek is en niks anders binnenkrijgt). Wel 180 ml gewone melk door de havermout 's ochtends, tussendemiddag een bekertje melk en 's avonds een beetje kale yoghurt. Daarna niks meer (maar ze gaat om 19u al naar bed).
We zijn eerst cold turkey gestopt met de late fles. Dat ging meteen goed. Toen hebben we de flesvoeding in de havermout vervangen door gewone melk. Vervolgens het flesje tussendemiddag vervangen door een bekertje gewone melk. En als laatste gestopt met de fles van 3u, toen ze genoeg water dronk over de dag.
Over dat afbouwen hebben we ongeveer 1,5 maand gedaan
één jaar geleden
Mijn zoon is ook net 1 jaar en krijgt:
- s ochtends een flesje van 120+4 scheppen (als ik meer geef wil hij niet meer eten)
- met de lunch 120+4 of 150+5
- s avonds 180+6
Hij drinkt nog niet heel veel gewoon water, dus doe het nog maar even zo. Met fruit moment in de ochtend en tussendoortje in de middag bied ik wel water aan.
één jaar geleden
Reactie op Mdr2022
Mijn zoon is ook net 1 jaar en krijgt:
- s ochtends een flesje van 120+4 sc ...
Dan komt het bij ons wel overeen. Ik probeer nu 3 scheppen te geven maar dat accepteert hij niet. Hij wilt echt meer
één jaar geleden
3 flessen 50cc met 1 schep en 100 ml gewone melk
1e 7:00
2e 13:00
3e 18:30 voor het slapen gaan
één jaar geleden
Mijn zoon van 1jaar en een maand drinkt eindelijk koeienmelk met een schepje Max. En hoeveelheid verschilt. Tijdens het slapen twee tot drie x en door de dag heen Max twee x
één jaar geleden
Onze dochter krijgt helemaal geen fles meer sinds de week voor haar verjaardag. Ze krijgt koemelk bij het ontbijt en middageten. Verder nog een toetje in de avond.