21 Reacties
één jaar geleden
Hier krijgt ze 2 a 3 x per dag borstvoeding, en 1 a 2 keer per dag krijgt ze een rietjesbeker met melk, ik weet niet precies hoeveel ze uit de rietjesbeker drinkt, ik denk 150 a 300 ml, de ene keer wat mesr dan de andere keer
één jaar geleden
Reactie op MevrJo
Ons zoontje krijgt bij het eten een bekertje melk, 3x dus. Geen idee hoe ve ...
De oom van mijn man is dokter en zegt dat zoveel melk niet goed is. En ook GGD zei dat het iets te veel is. Terwijl ik zelf altijd denk dat melk juist gezond is voor kinderen. Maar zo te zien ben ik niet de enige die 2-3 keer per dag geeft. 😊
één jaar geleden
Reactie op SillaKim
De oom van mijn man is dokter en zegt dat zoveel melk niet goed is. En ook ...
Ohja klopt, 300ml zuivel dacht ik. Die van ons gaat daar sowieso overheen want is dol op yoghurt als toetje 😅 ik snap ook ergens wel dat veel melk niet heel goed is, maar vind het ook zo sneu om te minderen als hij er zó gelukkig van wordt. Dilemma...
één jaar geleden
Hier nog een melkdrinker! Voor het slapen gaan altijd nog een fles. 's middags 200ml, in de avond soms wel 300ml. Tussendoor krijgt hij weinig zuivel en we proberen te minderen. Maar eten gaat niet altijd vanzelf, dus tja.. en slaap vind ik belangrijker.. water drinkt hij uit een glas of 360 beker.
één jaar geleden
Mijn dochter krijgt op dit moment 300 zuivel, dat is (soja)melk en yoghurt. Ze staat onder begeleiding van een diëtiste uit het ziekenhuis en die zegt idd 300 per dag. Ze krijgt haar melk ‘s ochtends met een tuit beker maar ‘s avonds nog gewoon met een fles. Soort rust momentje, al moet ik zeggen dat de avond fles steeds minder word dus die zal binnenkort wel stoppen. Ik denk dat als je in de buurt van de 300 zit dat prima is.
één jaar geleden
Waarom is te veel melk niet goed? Ik drink al m’n hele leven alleen maar melk 😂. En wanneer is het aantal te veel?
Mijn dochter drinkt tussen de 1-3 flessen per dag. In de ochtend soms een fles(180) en dan ook nog een bord pap. Soms in de middag een flesje maar die slaat ze de laatste tijd vaak over en dan in de avond altijd een fles van 200ml en heel af en toe wil ze in de nacht nog eens vragen om melk. Ik probeer het soms te mengen met water maar dat vind ze niet lekker. Ze zegt echt “ik wil melk” dus ze is net zo’n melkmonster als ik 😅.
De rest van de dag drinkt ze water uit een rietjesbeker.
één jaar geleden
Avondfles steeds meer verdunnen met water tot het alleen water is? Dan misschien overgaan op een beker water voor het slapen gaan?
één jaar geleden
Reactie op Pupske2
Ik zou me persoonlijk een stuk drukker maken om dagelijks de suikerbom van ...
Misschien niet duidelijk in de tekst, maar Fristi krijgt hij niet iedere dag. En af en toe mag hij van ons wel. Voor de rest eet hij heel gezond, voornamelijk Aziatisch eten o.a. veel gestoomde groentes en ook yoghurt en fruit. Daar maak ik mij minder druk om.
één jaar geleden
Reactie op Kristianne vdb
Waarom is te veel melk niet goed? Ik drink al m’n hele leven alleen maar me ...
Haha ik drink zelf ook graag melk en mijn zoontje blijft dan ook "nene" zeggen. "Melk in het Taiwanees". Maar volgens de GGD is het te veel en de oom van mijn man is een dokter en zegt dat ook iedere keer. Daarom dacht ik: ik ga even de mama's advies vragen. Want ik zie er ook geen kwaad in.
één jaar geleden
Reactie op Lot4
Hier krijgt onze dochter nog 3x per dag melk. Lekkere rust momentjes net vo ...
Hier hetzelfde hoor! Hij vraagt er zelf ook om, en gaat er dan ook echt even lekker voor zitten.
één jaar geleden
https://www.healthbyzeljka.com/4x-waarom-melk-ongezond-is/
Hier een nuttige site met de nadelen van melk. Er is onderzocht dat er vaker botontkalking aanwezig is bij mensen die meer melk drinken (lees punt 3).