21 Reacties
één jaar geleden
Reactie op EJL
Onze meid drinkt uit een kleine dr brown fles van 60 cc wil ook nog geen an ...
Goeie tip. Het was een behoorlijke zoektocht voor ons welke fles en speen voor hem werkte als kleine baby. Hij krijgt zijn melk flesjes nog uit zijn Avent fles. Ik zal de kleine fles er weer eens bij pakken, misschien dat dat helpt met speen 1.
één jaar geleden
Reactie op Boebeertje
Hier was het ook drama tot ik deze fles vond.
Dankje voor het delen! Ik zag dat Etos deze toevallig in de aanbieding komende week hebben. Zat er nog mee in de handen dit weekend. Ik vind dat hij uit de rietjes beker van Avent best hard moet zuigen, deze valt dus mee?
één jaar geleden
Snapt jullie zoon al wel hoe hij uit een andere beker moet drinken? Onze dochter snapte de rietjesbeker niet. Ik heb toen een aantal keren knijpfruit gegeven. Ze snapte toen vrij snel dat ze zelf het fruithapje eruit kon zuigen. Toen heb ik meteen de rietjesbeker erna gegeven. Paar dagen hetzelfde gedaan, en nu drinkt ze water uit een rietjesbeker. Gebruik hier ook de Nuby fles maar dan van 9maanden, want die heeft handvaten.
één jaar geleden
Reactie op Boebeertje
Hier was het ook drama tot ik deze fles vond.
Hebben wij ook! Topding.
Alleen tussen de middag nog weleens extra dorst, maar de ochtend en middag drinkt onze ook vrij weinig. Op 150 s morgens (koe) en 150 s avonds (poeder) na. Uit de fles gaat wel in een keer op.
één jaar geleden
Reactie op eLeMVeAa
Snapt jullie zoon al wel hoe hij uit een andere beker moet drinken? Onze do ...
Ik heb niet het idee dat hij een enkele beker snapt. Ook als ik water of thee aanbied in een Avent “melk flesje” dan wil hij het gewoon absoluut niet. Meneer is ook een beetje verwend, laat zich graag bedienen met drinken. Heeft nog nooit uit zichzelf de fles of beker vast gepakt. En knijp fruit doet hij ook niet zelf. Ik zal daar eens mee gaan oefenen, dat hij zelf knijp fruit gaat eten.
één jaar geleden
Reactie op Knuffeltjeee
Hebben wij ook! Topding.
Alleen tussen de middag nog weleens extra dorst, m ...
Ik ga de fles deze week aanschaffen, mijn laatste fles soort die ik ga halen, hele verzameling wordt het inmiddels 😅 Fijn om te horen dat er meer kindjes zijn die niet mega veel drinken, werd beetje moedeloos als ik zag dat 1 jarigen al een liter op een dag dronken…
één jaar geleden
Hopelijk helpt het met die fles!
Wij hebben eerst altijd een slokje aangeboden als wij zelf dronken, want wat papa en mama drinken blijft toch het meest interessant.
Bij ons duurde het ook even, maar opeens had hij de rietjesbeker door. Wij zorgde er wel voor dat de riet al gevuld was met water, dat hij gelijk beloond werd als het goed ging.
Succes!
één jaar geleden
Reactie op Febbaby1
Hopelijk helpt het met die fles!
Wij hebben eerst altijd een slokje aangebo ...
Dankjewel! En inderdaad, ik doe het zelf ook altijd even voor. Nog niet geprobeerd, zelf ziek, moet nog naar de winkel toe voor de fles 🙃
één jaar geleden
Reactie op V90
Rietjesbeker van de action is hier echt favoriet
Oké, die heb ik nog niet eerder gehoord, ga ik ook naar kijken, dankjewel! Slappe thee wil hij helaas ook nog niet goed drinken, maar we blijven proberen en aanbieden.
één jaar geleden
De rietjesbeker vd Action hier ook gehad, maar lekt wel heel snel... Vooral na gooien en vallen.
één jaar geleden
Hier nog een meisje die niet wil drinken naast de fles. Ja heel af een toe een minislokje uit mijn glas/beker, maar ook dat snapt ze nog niet, er ligt meer naast dan dat er in gaat. Ook al super veel geprobeerd. Water in fles was ook nog geen succes, ze nam 1 slok, daarna was het klaar. Normale melk en thee moet ze ook niet. En wil eigenlijk geen siroop gaan geven, dat heb ik bij onze jongens gedaan, waardoor ze niks anders meer dronken.
één jaar geleden
Tuitbeker, rietjesbeker snapt ze ook niet en knijpfruit krijgt ze nog met de lepel, want ze snapt ook nog steeds niet dat ze daaraan moet zuigen...
Fles geef ik nu maar verdund, bijv 150 ml met 3 schepjes ipv 5
één jaar geleden
Hier nog een meisje die niet wil drinken naast de fles. Ja heel af een toe ...
Ik ben het een beetje los gaan laten dat hij niet goed drinkt. Minder vaak aan gaan bieden en weigert hij het 2x, dan later maar weer proberen. Ik merk dat als hij echt dorst heeft, wel iets van de verdunde diksap neemt. Ik ga het komende dagen eens aankijken of hij het op deze manier wel met water wilt.
Vandaag om 4u fles gehad (vroege vogel…), ontbijt en tussendoortje wilde hij niets drinken. Pas bij de lunch paar slokken.
Heb dus ook nog niet de oplossing, maar lijkt net als in het prille begin. Toen ik losliet dat niet elk slaapje in het bedje moest (want van wie moest het eigenlijk?!), daarna ging het slapen in bedje veel makkelijker.
één jaar geleden
Tuitbeker, rietjesbeker snapt ze ook niet en knijpfruit krijgt ze nog met d ...
Tuitbeker zelf 2 varianten van, snapt hij ook niet. Fijn om te horen wel dat meer kindjes knijpfruit via de lepel krijgen nog.
De eerste en tweede melk fles ga ik proberen om eens wat verdunnen.
één jaar geleden
Reactie op LauraD0201
Ik heb niet het idee dat hij een enkele beker snapt. Ook als ik water of th ...
Hahaha... hier hetzelfde verhaal! Wij hebben altijd de fles vastgehouden. Nu waren dat natuurlijk ook best wel grote en zware flesjes. Nu ze wat minder melk krijgt, gebruiken wij weer de kleine flesjes. Als ze aan tafel zit, zetten wij de fles voor haar neus. Nou... als ze honger heeft, dan tilt ze die echt wel zelf op hoor! 😆
Maar hoe gaat het nu met drinken? Hier heeft het trouwens ook wel effe geduurd hoor! Ook al snapte ze de rietjesbeker, dat je moest zuigen, ze dronk echt maar hele kleine slokjes.