15 Reacties

één jaar geleden

Als het niet lukt om eerder op te staan, dan maak ik de dreumes eerst "klaar", dus even wassen, luier, omkleden en dan gaat ze aan tafel een broodje eten en dan heb ik tijd om mijzelf even op te frissen etc

één jaar geleden

Ik maak me klaar/douche terwijl mijn man onze zoon ontbijt geeft. Daarnaast heb ik mijn make-up spullen in de keuken staan en maak ik me daar op. Beneden heeft mijn zoon meer speelgoed om zich te vermaken. En ik zeg ook tegen hem dat hij eventjes moet wachten omdat mama zich klaar moet maken.

één jaar geleden

Hier ook een newborn en peuter en kleuter en tiener in huis haha. Ik heb mijn spullen allemaal beneden liggen dus ga in de avond douchen zodat ik in de ochtend alleen even washandje mijzelf hoef te wassen en dan in de gang ga ik mij opmaken en haar doen als iedereen broodje aan het eten is. Komt het niet zo uit dan tv aan of spelen ze in de woonkamer.. wel hebben we een deur met glas dus ik kan zo de kamer in kijken en ze in de gaten houden.

één jaar geleden

Ik doe het altijd eigenlijk samen met mijn zoontje, dus tegelijk aankleden en tanden poetsen etc vertellen wat ik doe erbij en hem alles geven wat ik gebruik. Als dat niet werkt zet ik het waterkraantje aan van de wasbak haha dat vind ie prachtig om mee te spelen

één jaar geleden

Ik sta dus wel altijd iets eerder op (idealiter). Als ik thuis ben met de kleine sta ik op als hij wakker wordt en schiet ik snel even een huispak aan. Na het ontbijt ga ik me dan vaak omkleden en klaarmaken. We hebben de badkamer beneden dus met alle deuren open en dan hobbelt hij heen en weer. Soms speelt ie op de badkamer, dan moet ik hem wel ff in de gaten houden dat ie niet alles in de douchecabine of bad gooit. Het is niet ideaal met hem erbij, maar ik ben vaak met 10 max 15 minuutjes klaar, dus dat is te overzien. Ook duidelijk aangeven dat ie even moet wachten, dat mama hem even niet kan helpen (als iets met zn speelgoed niet wil, natuurlijk wel als ie zich pijn heeft gedaan) helpt goed dat ie dan toch weer even zelf gaat spelen.

één jaar geleden

Eerlijk? Ik kleed mezelf aan en douche ( half 7) haal haar uit bed ( 7 uur) en kleed haar aan. Zet haar in een stoeltje voor de tv met een boterham en drinken. Pak mijn en haar tas in. Doe haar haren en poets haar tanden en wandel de deur uit ( half 8) Ondertussen ook mijn koffie gehad, gestofzuigt en opgeruimd.

één jaar geleden

Ik drink zelf eerst een kop koffie en maak ontbijt en lunch. Dan kleed ik mezelf aan in vijf minuten en haal haar daarna uit bed. Mijn man kleed onze kleuter aan en dan samen ontbijten en om kwart voor acht de deur uit.

één jaar geleden

Ik kleed me aan als ze net wakker is. Dan pak ik haar en kleed ik haar aan en we ontbijten tegelijk. Tijdens het ontbijt maak ik me snel op met een klein spiegeltje 🙈

één jaar geleden

Als het niet lukt om eerder op te staan en ik gelijk met hem wakker wordt dus, dan krijgt hij eerst zn fles in bed. Daarna ligt hij lekker nog te spelen in zn bedje. Vaak geef ik hem 2 boekjes en leest hij een boekje in zn ledikant. Ondertussen kleed ik mij aan, tanden poetsen etc. Af en toe loop ik even zn kamer in om te kletsen. Douchen doe ik savonds. Daarna kleed ik hem aan en maak ik ontbijt. We eten dan samen en als ik klaar ben met ontbijten, vaak eerder dan hem. Dan maak ik mij vast op. Na het ontbijt heeft hij altijd wel zin om te spelen dus vaak kan ik dan nog even 10 min. verder opmaken.

één jaar geleden

Maak de avond van te voren brood klaar en zorg in de ochtend dat je kindje al klaar is, kan je haar lekker in haar stoel zetten zodat jij je klaar kan maken. Zo doe ik het altijd. Oh en ik maak me beneden op, heb ik altijd overzicht.

één jaar geleden

Ja herkenbaar! Het enige wat helpt hier is haar in de kinderstoel vastzetten en even kort filmpjes aan. Zodra ik klaar ben gaat ze uit de stoel en is het klaar met de filmpjes.

één jaar geleden

Ik zou ze gewoon niet echt 'bezig (willen) houden'. Kindjes leren spelenderwijs en zijn continu op ontdekking. Hen dingen aanreiken valt meestal niet binnen dat wat ze op dat moment leren/waar ze op dat moment mee spelen. Als ik m'n dochtertje 's ochtends heb klaargemaakt ga ik mezelf klaarmaken. Dus o.a. douchen. Ik laat de kamer tegenover de douche dan gewoon open (daar ligt ook speelgoed en kan ze in de kastjes rommelen) en ze kan ook in de badkamer. Wordt idd wel vaak wat rommelig doordat ze spullen uit de kastjes haalt, maar dat hoort erbij. Na het klaarmaken soms nog even snel een rondje om spullen terug te doen in het kastje en klaar. Ik probeer echt zoveel mogelijk m'n eigen ding te doen in haar bijzijn en ga niet speciaal iets voor haar organiseren. Ze vermaakt zich ook echt wel vaak met wat er is (bijv. een mandje met flessen douchegel of de vieze was😅)

één jaar geleden

Milan kan ontzettend goed (en volgens mij vind hij het ook fijn, kletst erop los) wakker in bed blijven. In die tijd maak ik me klaar en haal hem er dan uit

één jaar geleden

Reactie op V90

Milan kan ontzettend goed (en volgens mij vind hij het ook fijn, kletst ero ...
Dit bij ons ook. En als hij al uit bed is omdat mijn partner dat heeft gedaan dan gaat het zoals bij @knopje.

één jaar geleden

Ja herkenbaar. Ze speelt soms wel met wat speelgoed op haar kamer of rommelt in onze kamer en komt dan voorbij met flessen deodorant of wat ze kan vinden. Ik laat dan de badkamerdeur open, maar laatst toen ik wilde douchen wilde ze erbij komen staan met kleding en al.. soms zet ik haar in badje naast onze douchecabine zodat we "samen douchen en dan kleed ik me aan als zij nog even speelt. En dan ga ik haar afdrogen en aankleden. Maar dit kan alleen op dagen dat ik vrij ben. Als ik moet werken en haar naar de opvang moet brengen is het vaak washandje aankleden en eten, omdat het anders veel te lang duurt allemaal.