11 Reacties
één jaar geleden
Nog niet meegemaakt maar zou het helpen om haar al iets te eten te geven voor jullie de supermarkt in gaan?
één jaar geleden
Want ik vind inderdaad ook niet dat je geduld kan verwachten van een 1.5 jarige..
één jaar geleden
Ten eerste moet je je niks aantrekken van anderen. Iedereen heeft wel wat te zeiken over je/kind dus lekker laten gaan. Anders ga je je kind zoet houden voor een ander en dat moet je nooit doen. Ik zelf heb altijd koekjes of iets bij me dan zou ik die kunnen geven maar je kan niet iets geven wat je nog niet betaald hebt dat is in mijn ogen gewoon stelen. Zoiets kan je je kind niet leren. Want waar is de grens? Als ze 4 is mag ze dat dan ook zelf doen? Ik vind het niet met geduld te maken hebben maar met opvoeden en leren dat zoiets gewoon weg niet mag. Alleen jij geeft die grens aan dat het kan dus dan mag het. Als je er niet aan begint weten ze niet beter. Consequent zijn en anders als je net in de winkel bent iets eten geven wat je van thuis mee hebt.
één jaar geleden
Oh hier ook zo een. Alle boodschappen ook uit de kar vissen vanuit het zitje. Een keel opzetten als ik dat dan terug in de kar wil hebben (want anders beland het op de grond). Om heel eerlijk te zijn, ik laat haar krijsen en laat duidelijk merken dat het me niet interesseert en het 0 effect heeft. Ik zeg dat de boodschappen in de kar moeten en ze zal moeten leren dat dat is hoe het gaat 😅 en ja ik krijg wel eens een blik en zelfs van die onzinnige opmerkingen "ach, mag jij dat niet van mamma, dat is ook wat". Mijn bloed kookt, maar ik hou vol 🤪 als ik echt een dag heb dat ik het niet aankan qua geduld doe ik savonds boodschappen als mijn man thuis is.
één jaar geleden
Hier valt het tot nu toe mee qua drama. Maar als ie dan een keer zit te schreeuwen of drammen in t karretje, dan maak ik duidelijk dat t niet kan of mag wat hij wil. En daarna probeer ik hem af te leiden als het door blijft gaan.
Ik zit momenteel in de ziektewet ivm overspanning/overspannenheid en kan het dan ook allemaal ff iets minder goed negeren. Maar door z’n aandacht op iets anders te vestigen, of hem iets te geven wat ie wel kan vasthouden/helpen, kan ik het tot nu toe nog verhelpen.
En wat betreft eten in de supermarkt wat je nog niet hebt betaald; zou ik nooit doen. Het is officieel gewoon nog niet van jou op dat moment. Na de kassa mag je er van eten. Straks trekt ie was los en de (half) lege verpakking komt brengen om te betalen. 😂
één jaar geleden
Reactie op Heusi
Hier valt het tot nu toe mee qua drama. Maar als ie dan een keer zit te sch ...
Ja zo dacht ik er ook altijd over als ik andere mensen dag zag doen, tot niks hielp ik kon haar niet afleiden en ze was al 5 minuten aan een stuk aan het krijsen. Maar er zit wel wat in waar ligt de grens ze zal het toch moeten leren. Zelf iets meenemen is ook een goed idee.
één jaar geleden
Ja zo dacht ik er ook altijd over als ik andere mensen dag zag doen, tot ni ...
Heel moeilijk he. Wij hebben het ook. Ik heb als "nood" altijd een doosje rozijntjes in mn tas. Ik vind het heel moeilijk, want je wilt niet toegeven aan het gekrijs, maar negeren vind ik soms ook erg lastig.
Maar ik kies het meest voor negeren. Ik zeg vaak dat mama zo klaar is of dat ze even geduld moet hebben. En dan ga ik gewoon verder met iets anders. Heel vaak werkt dit heel goed. Maar als het echt niet werkt dan heb ik de tover-rozijntjes!
één jaar geleden
Als ons dochtertje mee naar de supermarkt is en iets wilt eten, zorg ik er voor dat het iets is wat echt gescand moet worden ipv een losse banaan die gewogen moet worden. Bij ons ligt er bij de jumbo wel altijd wat lekkers voor de kleintjes bij het fruit, dan kan ze dus een banaan kiezen.
Dat geduld is er nog niet bij die kleintjes, dus ik zoek altijd een middenweg.
één jaar geleden
Ik kijk naar de situatie, als het is omdat ze vermoeid is en honger heeft dan geef ik wat, maar als ze haar zin 'doordramt' tja, dan niet.. ik maak me niet zo druk om wat anderen vinden/denken
één jaar geleden
Hangt een beetje vd situatie af maar ik geef soms een halve kaasstengel, daar is ie de hele boodschappentijd wel zoet mee. En ja die moet dan nog afgerekend worden.. de andere helft gaat dan langs de kassa ;)
één jaar geleden
Ja lastig he. Ik zou het eerst denk ik hebben afgerekend en dan gegeven. En dan terug de winkel in voor de rest van de boodschappen. Gedoe he! Inderaad. Je kind volstoppen voordat je de winkel in gaat. Schone luier. Drinken en eten gehad. Lekker comfortabel. Maar eerlijk. Ons kind wil niet in de wagen zitten. Heel irritant. Ze mag dus wel veel helpen als ik alleen boodschappen doe. Broodjes in het zakje doen. Dingen in de wagen gooien. Duurt allemaal veel langer maarja, geen gezeur.
Ik vind het niet perse aso als je je kind iets geeft als je het nog niet heb afgerekend, ik durf het alleen niet goed 😅 en echt alleen als je kind honger heeft en niet om het zeuren.