9 Reacties
2 jaar geleden
Dat is het nadeel van een forum vind ik. Onbewust ga je toch vergelijken. Ieder kindje volgt z’n eigen tempo hoor. Die van mij kon echt al heel vroeg omrollen en tijgert als een gek door de kamer, maar zelfstandig zitten, kruipen of staan, daar is hij nog niet aan toe. Komt vanzelf.
2 jaar geleden
Onze zoon is volgende week 10 maanden, rolde ook alleen maar en draaide om zijn as op de grond. Gisteren ging ik hem ophalen van de gastouder, hij ging op z’n knieen zitten en begon ineens te kruipen uit het niets. Het kan ineens heel snel gaan
2 jaar geleden
Hallo, onze jongen is 9 maanden en is volop aan het rollen en wat draaien. Hij kan dit nog niet zo lang, dus ik ben ook nog geduldig naar het kruipen toe. Wij volgen wel al een hele tijd fysiotherapie om zijn ontwikkeling te stimuleren, daar hij een achterstand heeft. Ik merk dat hij heel duidelijk nog sterker in zijn armen en romp moet worden om maar te kunnen kruipen
één jaar geleden
Onze zoon is nu 13,5 maand. Begon rond zijn 1e verjaardag ineens uit het niets met zichzelf overal aan optrekken. Inmiddels loopt hij langs alle meubels en staat hij half leunend of met 1 hand aan de meest gekke plekken. Zelfstandig staan op lopen doet hij nog niet.
Hij tijgert nog steeds en kruipt niet. Tenzij het écht nodig is. Dat is voornamelijk als hij de afstand tot zijn “sta-object” verkeerd heeft ingeschat en hij al op z’n knieën
zit haha.
één jaar geleden
Reactie op Sabineke
Fijn dat er toch wat evolutie is. Bij ons nog geen kruipen, noch optrekken… ...
Hij rolt wel toch? Komt hij op die manier ook overal? Dat deed onze zoon namelijk echt heel lang. Die kwam rollend overal, dus waarom zou je het dan op een moeilijkere manier proberen 🤣. Zelfde nu met tijgeren. Dat kost hem waarschijnlijk minder moeite en kracht dan kruipen.
Mijn nicht en broer zijn even oud. Mijn broer was al heel vroeg met alles en rende de kamer al door toen mijn nicht nog maar weinig kon. Ze werd neergezet en bleef dan netjes zitten terwijl met mijn broer het hele huis verbouwde haha. Uiteindelijk is ze afgestuurd aan de universiteit en is nu docente wiskunde én ook nog eens sportief.