30 Reacties
2 jaar geleden
Wat vervelend dat je zo teleurgesteld bent, dat snap ik echt heel goed. Vooral zo鈥檔 eerste keer komt niet terug. Het enige wat je nog kan doen is het bespreken met je man en het aangeven.
Ik heb mijn man toch van te voren wel even een beetje opgekieteld, nu heb ik een hele attente man maar toch had ik zo鈥檔 idee dat hij dit misschien zou vergeten omdat het nog niet in ons systeem zit dat we nu ook Moederdag en Vaderdag gaan vieren binnen ons eigen gezinnetje. Dat heeft hij heel goed opgepakt moet ik zeggen, zelfs een beetje over the top. De lat ligt hoog voor Vaderdag in ieder geval 馃槀
Maar communicatie is key, dus ik zou toch achteraf het er nog wel over hebben. En voordat je het weet krijg je mooie gekleide pennenbakjes van je kleintje met een natte kus erbij 馃グ
2 jaar geleden
Reactie op M Van 2
Hee meis, ik snap je gevoel heeel goed hier ook een teleurgestelde mama. On ...
Hier ook hetzelfde en dus herkenbaar gevoel. Pas toen we naar zijn ouders gingen en zijn vader thuiskwam met een bos bloemen voor zijn moeder, is hij een taart gaan halen voor ons vieren.
En dat terwijl ik voor vaderdag in maart wel een lief handgeschreven kaartje, gips afdruk voetje en een houten muziekdoosje laten maken met het liedje dat hij tijdens onze zwangerschap als lullaby voor de baby bestempelde.
Voelt zo teleurstellend en aan de andere kant voel je je eennaansteller
6 maanden geleden
Nou ik maak as we speak hetzelfde mee.. onze baby is bijna 4 maanden oud en dit is mijn eerste Moederdag, en er is niks gedaan :( ben er ook een beetje verdrietig om. Hij kwam wel net met zullen we Spare Ribs gaan eten? Maar ik vind dat niet mega fijn ivm dat hij naar bedje moet. Ik had ook gewoon iets heel kleins gehoopt, al was het een kaartje vanuit onze zoon van papa.. of een bloemetje.. gewoon iets :(
6 maanden geleden
Reactie op AmySchisano
Nou ik maak as we speak hetzelfde mee.. onze baby is bijna 4 maanden oud en ...
Ik had dit vorig jaar ook en heb mijn partner echt laten weten dat ik enorm verdrietig en teleurgesteld was. Ik denk dat als je het niet letterlijk zegt, dat mannen het anders nooit zullen weten. Dus wees er open en eerlijk over, laat hem weten dat het als papa een beetje zijn verantwoording is om Moederdag op te pakken voor de kinderen. Elk jaar weer. M鈥檔 vriend gaf ook aan dat ie niet wist dat het zo鈥檔 enorm ding voor me was en gelukkig dit jaar wel iets gekregen.
6 maanden geleden
Reactie op AmySchisano
Nou ik maak as we speak hetzelfde mee.. onze baby is bijna 4 maanden oud en ...
Hier het zelfde. vorige moederdag was ik zwanger, Had toen al een opmerking gekregen van 'je bent nu toch nog geen moeder'.... maar dit jaar ging het ook echt helemaal nergens over. 7 maanden oude dochtertje had een knutselwerkje van de opvang mee maandag, deze heeft papa gewoon midden op tafel gegooid. Ok茅 zo'n grote verrassing is het ook weer niet, maar een beetje moeite doen?馃槄 later vraagt hij nog wel wat ik voor moederdag wil, maar voordat ik antwoord kon geven zei hij iets van ga maar wat voor jezelf doen. Kapper, spa oid. Euhhh, oke. Naja en toen vandaag dus echt de dag. Geen ontbijt, prima, maar niet eens 'fijne moederdag'. Knutselwerkje lag nog steeds op tafel. 'S ochtends drinken we koffie bij mijn moeder, en op de terugweg naar huis was het 'ohja jij ook fijne moederdag he'. Ik ben kei boos geworden hoor, 'nu hoeft het niet meer' schreeuwde ik馃 rest vd dag ruzie gehad
6 maanden geleden
cadeautjes krijg ik alleen van de kindjes maar van mijn man krijg ik wel altijd ontbijt op bed. voor de kids vind ik het leuk dat ze veel liefde in hun werkjes stoppen maar als ik niks kreeg is ook niet erg. hier is het elke dag mama en kinderdag
6 maanden geleden
Het klinkt een beetje stom, maar sommige mannen zijn een beetje dommig hier in. Mijn man ook.
Ik had vorige keer een klein dingetje gekregen, maar voor mij, als nieuwe moeder, is moederdag extreem belangrijk. Dus dit jaar heb ik m dat heeeeeeeel duidelijk gemaakt. Ik wil een cadeau, voor alles wat ik het hele jaar doe, een soort blijk van waardering.
En dit jaar heb ik dus echt een mooi persoonlijk voorleesboek, chocola en een ontbijt op bed gekregen.
Voor alle moeders hier die niks kregen: koop iets voor jezelf, een mooi kado, een kaartje en grote bos bloemen, pak het in, leg het op de tafel. Als je beneden komt reageer heel verrast; wauw wat is dat. En kijk dan naar je man; kijk zo doe je dat. En geef aan dat deze dag echt heel belangrijk voor je is.