10 Reacties

één jaar geleden

Ook mijn zoontje (bijna 14 maanden) is op het moment erg heftig. Hij is humeurig, huilerig en heeft verlatingsangst. Ik ben ook de hele dag met hem bezig; heb nog geen 5 minuten om even iets te doen, terwijl hij wakker is. Ik vermoed dat zijn gedrag met pijn van doorkomende tanden te maken heeft, maar zeker weten doe ik het niet. Ik weet wel zeker dat ik het ontzettend heftig vind voor ons allebei en ik doodmoe ben. Sterkte voor jou! Hopelijk zijn onze kereltjes snel weer gezellig 🤞

één jaar geleden

Herkenbaar! Ook mijn dochter is over een week 13 maand. Ze is nu zooo aanhankelijk. Als ik opsta (als ik met dr op de grond aan het spelen ben) dan raakt ze al overstuur. Geen idee waar dit opeens vandaan komt. Een sprong dus?

één jaar geleden

Reactie op AlexandravH

Ook mijn zoontje (bijna 14 maanden) is op het moment erg heftig. Hij is hum ...
Oja! Ik dacht idd ook aan doorkomende tanden. Kiezen in haar geval.

één jaar geleden

Herkenbaar! Ook mijn dochter is over een week 13 maand. Ze is nu zooo aanha ...
Ach dat aanhankelijke, zo heftig is dat. Mijn zoontje heeft dat ook. Inderdaad als ik al opsta, gaat hij al schreeuwen. En als je langs hem loopt zonder hem op te pakken, valt hij op de grond en gaat dramatisch huilen. De ‘stervende zwaan’, zeggen we dan bij ons thuis. Heel vermoeiend.

één jaar geleden

Ook hier 2 tandjes die doorkomen! Niet leuk voor jullie, maar blij dat het niet aan mij of mijn stervende zwaantje ligt. Zal z'n ontwikkeling zijn dan 🫠

één jaar geleden

Hier ook hoor.. al een paar weken zo aanhankelijk naar mij toe en het lijkt alleen maar heftiger te worden. Komt nog eens bij dat zn huidje wat onrustig is (jeuk, exceem), hij knalrode billen heeft van de tandjespoep en momenteel ook nog koorts heeft en snotverkouden is. Ik zou niet met hem willen ruilen.. dus geef ik me maar over aan deze dagen en hoop vurig dat hij snel weer wat relaxter is.. 🙏😁

één jaar geleden

Heel herkenbaar. Ze gaat al huilen als ik naar haar kijk en ik ben aan de andere kant van de kamer haha. Ik denk dat het bij de eenkenningheidsfase/verlatingsangstfase hoort. Soms twijfel ik ook of ik aan al haar aanhankelijkheid moet toegeven. Maar aan de andere kant denk ik ook: ze zal het vast nodig hebben ❤️

één jaar geleden

Ja hier ook! En hij heeft het vooral bij mij. Hij is ook net ziek geweest dus misschien is het daar nog wat van. Ik merk dat als we even niet direct in gaan op zijn gemiep en gejengel, hij uiteindelijk wel weer zelf gaat spelen. Hij is ook in de fase van alles op de grond gooien. Hij kijkt ons soms ook aan met een boevige blik😂 hij is de laatste tijd ook weer boos over alles. Met omkleden, handjes poetsen etc. Ook als ik hem aan zijn handje mee wil laten lopen. Dit eindigt vaak in aan mijn been willen hangen en uiteindelijk loopt hij al jammerend mee, maar het liefst heeft hij dat ik hem oppak. Alsof hij het eng vindt om mee te lopen, terwijl hij dit eerst niet eng vond. Hij loopt ook gewoon aan zijn loopwagentje. Meer kindjes last van?

één jaar geleden

Moet zeggen dat dit voor ons uiteindelijk maar kort duurde. Hij was eerst ziek en vooral de eerste dagen na ziekzijn was het een hoop gemopper. Het lukte blijkbaar allemaal net niet lekker..inmiddels weer een vrolijke Frans! Hoeissie bij jullie?

één jaar geleden

Wat "fijn" om te lezen dat ik niet de enige ben met mijn kindje. Poeh dat huilen is echt heftig en niet leuk. Ik word er soms sacherijnig van.