11 Reacties

één jaar geleden

Ik zie ook echt bij mijn zoontje dat hij nu een ‘kind’ wordt in plaats van een baby. Wij geven eigenlijk vanaf 1 jaar geen fles meer maar water of koemelk in een beker. Speen niet meer vanaf 1.5 jaar. De kinderwagen verwacht ik nog wel even te gebruiken bij langere afstanden lopen! Potjes geven we niet, ik vries restjes in en die gebruik ik als we iets ongezonds eten.

één jaar geleden

Mijn dochter noemt soms andere kinderen baby terwijl die duidelijk ouder zijn dan zij. (E is 21 maanden en dat andere kindje dan jaar of 4) Haha. Is gewoon een woordje dat jonge kinderen gebruiken om anderen te beschrijven die niet volwassen zijn. Verder, mijn dochter krijgt in de avond ook nog een flesje, maar dan met koemelk. Dit is haar rustmoment. Kinderwagen gebruiken we ook nog gewoon. Want langere stukken kan E. nog niet. Pootjes hebben we al heel lang niet meer, ze eet bijna alles mee, behalve pizza. Dan krijgt ze pasta of zo. Soms koken we iets speciaal voor haar. Maar dat gebeurt zelden. Speentje is voor in bed of als ze echt ziek is. Dus die gebruikt ze ook alleen in bed. Ze zegt zelfs al “speen is voor in bed”. Dus ze weet het donders goed

één jaar geleden

Hier ook voor de lange afstanden de buggy. Ze hebben nog korte beentjes! Ook vooral in dierenparken e.d. Wij maken ons wel schuldig aan af en toe een potje, want fastfood krijgt hij nog niet. En ik heb wel ingevroren maar dan eten we weleens spontaan thuisbezord en dan wordt het alsnog een potje. Als een fles en speen nog goed voelt, waarom dan niet alleen thuis? Ik weet niet of ze dat zou snappen? En dan langzaam afbouwen? Onze dreumes noemt bijna alle volwassenen die hij tegenkomt vooral opa en oma. Of meisje, als hij een meisje ziet, jongetje zegt hij nog niet. Dus daar zal ik me niet druk om maken omdat jouw kindje nog een speen heeft. Doe gewoon wat goed voelt. Misschien speen vervangen voor een frummeldoekje of knuffeltje die overal mee naartoe mag? Ik kende iemand, zijn kind die 6 was en nog speen met frummeldoek eraan meesleepte. 🙈

één jaar geleden

Reactie op Knuffeltjeee

Hier ook voor de lange afstanden de buggy. Ze hebben nog korte beentjes! Oo ...
Oh ja 6 is wel oud, dat was ik niet van plan, ook niet ivm haar gebit. Ze moet nog 2 worden denk dat we dan wel gaan afbouwen. Al zie ik er wel een beetje tegenop want ze vraagt er om als ze moe of verdrietig is.

één jaar geleden

Reactie op nina1085

Ik zie ook echt bij mijn zoontje dat hij nu een ‘kind’ wordt in plaats van ...
Ja wij geven ook koemelk met water in haar fles. Smorgens bij haar boterham krijgt ze wel koude melk in een beker. Wat goed dat je al van de speen af bent. Hoe heb je dat gedaan?

één jaar geleden

Reactie op Mas-1

Mijn dochter noemt soms andere kinderen baby terwijl die duidelijk ouder zi ...
Speen alleen in bed lijkt me een goede om af te bouwen, maar ik zie wel echt op tegen de weerstand die dat met zich mee gaat brengen. Maarja ze moet er wel doorheen.. en wij ook!

één jaar geleden

Hier echt hetzelfde als bij jou! Ze krijgt hier zelfs nog 2 a 3 flessen melk uit dr fles als ze daar zin in heeft. Vind ze heerlijk. Speentje wil ze steeds maar meer en meer en ik twijfel ook of we er niet gewoon eens vanaf moeten. Maar aan de andere kant denk ik ook weer ach.. het komt allemaal vanzelf wel. De kinderwagen wordt hier nog volop gebruikt omdat die van mij nog niet loopt, maar volgens mij is een buggy helemaal niet zo gek om nog voor een tijdje mee te nemen. Die kleine beentjes kunnen toch nog niet zoveel lopen als wij dat doen. Ik denk dat je als moeder vanzelf wel het gevoel krijgt wanneer je ergens mee moet stoppen/ afbouwen. Hier ook nog heel af en toe een potje, maar merk wel dat het te weinig is voor dr, dus doe dat alleen als het echt niet anders kan. En god wat heb ik mij druk gemaakt om die potjes. Eerst wilde ze niks anders dan dat. En zonder erbij na te denken eet ze nu dagelijks met de pot mee en blijven de potjes in de kast. Ook dat is dus vanzelf goed gekomen en achteraf heb ik me weer veel te druk gemaakt om niks 😅. Zo zal dat met dit vast ook allemaal zijn!

één jaar geleden

Om de wandelwagen zou ik me niet druk maken. Die gebruik ik ook echt volop. In de winkels met karretjes gaat hij lekker daarin, maar in een Hema of Kruidvat vaak in de wandelwagen (heel soms aan de hand als we ff snel en op de fiets zijn, maar dan loop ik de hele tijd te corrigeren) De speen is hier altijd alleen voor in bed/slapen geweest. Een heel enkele keer krijgt ie hem onderweg, als ie moe is in de auto of huilerig is. Flesjes zijn hier wel al heel lang afgeschaft.. drinken doet ie uit verschillende rietjesbekers en de 360 van munsckin. Potjes staan hier ook nog volop hoor. Zoontje is niet de allermakkelijkste eter. Dus bij dingen waarvan ik weet dat t drama wordt, of inderdaad bij te zout/pittig/vet eten krijgt hij een potje. We hebben 15 en 18+ potjes. En na het warme eten krijgt ie altijd yoghurt. Dat is na een potje vaak wat extra. Qua hoeveelheid is het best ok nog voor hem.

één jaar geleden

Reactie op Kristianne vdb

Hier echt hetzelfde als bij jou! Ze krijgt hier zelfs nog 2 a 3 flessen mel ...
Grappig ik heb juist het idee dat ze goed heeft gegeten als ze een heel potje op heeft. Als we pasta eten eet ze nog wel redelijk, maar met aardappeltjes (dus geen hollandse prak, maar partjes en groenten ernaast) en vooral met rijst.. Dan wel ze het perse zelf doen en loopt ze ermee te spelen en treuzelen. Wat resulteert in dat ze wel stukjes in haar mond doet of met haar lepel eet, maar de helft bij elke hap op de grond ligt en dan is ze er halverwege klaar mee en dan heeft ze minder gegeten dan wanneer ze achter elkaar een potje naar binnen werkt.

één jaar geleden

Grappig ik heb juist het idee dat ze goed heeft gegeten als ze een heel pot ...
Helpt het om een vorkje te geven? Ons kind is dol op prikken in de aardappeltjes! We eten hier vaak van die mini krieltjes of rostirondjes. Vaak is t een combi van zelf eten en geholpen worden. En afleiding is hier ook key… zolang ie maar een boekje, stukje speelgoed of in t ergste geval een filmpje heeft, eet ie makkelijker/laat ie zich beter “voeren”.

één jaar geleden

Het relax momentje geef ik mijn dochter vaak met een lekker kopje thee uit haar munskin beker ( vaak rond 4 uur) Of je zou een beker gewone warme melk kunnen geven? Wij geven een beker yoghurt voor het slapen gaan ( de mijne drinkt geen melk) Als ze moe is van al het wandelen en in de buggy wilt geef ik haar vaak een rijstwafel ( meestal is het tegen snack tijd dan) Maar meestal ga ik zonder de deur uit en als ze moe is geeft ze vaak aan til me maar 😉 Potjes staan hier enkel nog uit nood. We eten vaak aardappels, groenten, vlees wat ze heeft leren eten met haar handjes maar inmiddels ook met een vorm kan. Speentje is bij ons enkel in bed al vanaf 6 maanden oud. Ze legt ze zelf neer als ze wakker is en zwaaien hem gedag. We zeggen vaak speentje hoort in bed bij het slapen