4 Reacties
één jaar geleden
Hier loopt ze ook nog niet, ze is van 17 februari. Ze loopt idd wel aan de tafel of aan de hand, soms zet ze stappen als papa en ik vlakbij tegenover elkaar zitten zegmaar maar het blijft bij enkele stappen. Toevallig las ik laatst dat kindjes die veel in de W houding zitten, later kunnen lopen dus dat verklaart het hier wel een beetje. Maak me ook nog geen zorgen, ik let er nu wel op dat ze niet meer in de W houding zit
één jaar geleden
Hier een jongetje van 15-februari dat nog niet echt loopt. Aan de hand of aan meubels gaat wel heel goed, hij staat ook veel.
Toevallig heeft hij gister op de opvang (tuuuuurlijk) voor het eerst een stuk los gelopen! Ze hebben dit wel gefilmd, heel cute. Thuis vertikt hij het overigens hoor 🤪
We hadden wel met 18 maand een afspraak bij het CB om even na te kijken of alles “goed” was. Niet ergens iets scheef of hypermobiel oid. 😊 alles was gelukkig goed!
één jaar geleden
Gemiddeld lopen kindjes met 18 mnd los. Gemiddeld, dus de een is sneller de ander langzamer. Vaak als ze met twee jaar niet lopen wordt er evt medisch onderzoek gedaan.
Het komt vanzelf. Ik denk dat we ons vooral gek laten maken door elkaar, dat kinderen alles maar snel snel onder de knie moeten krijgen.
Hier een tweeling, de een loopt al een tijd los, de ander alleen nog aan de hand. Maar die laatste is wel veel verder met taal. Ik denk dat ieder kindje gewoon een andere volgorde van ontwikkeling heeft.
één jaar geleden
Heyhey, klopt het dat wij elkaar op insta hebben?
Hier loopt Jace ook nog niet (27 januari). Zelf ben ik wel naar de fysio geweest, voornamelijk doordat hij veel in de w-stand zit en ik het vermoeden heb dat hij hypermobiel is. Zelf ben ik het ook en het zit in de familie. Ik was als kindzijnde ook een late loper geweest.
Fysio heeft gezien dat hij zelf in zijn benen /voeten/handen hypermobiel is. Ze heeft nu zelf als tip gegeven om spelenderwijs hand in hand te lopen en eventueel met een hulpmiddel erbij, zodat hij niet gelijk mijn hand vast heeft (bv met een kledinghanger ertussen). Veel op blote voeten blijven lopen, zodat hij de ondergrond goed voelt.
Als het na een maand nog geen enkele verbetering is, mogen we starten met oefentherapie voor zijn balans. Verder heeft ze gekeken naar zijn fijne motoriek maar dat is verder allemaal goed.
Ik merk nu wel kleine vooruitgangen. Nu kruipt Jace sinds een paar dagen ook echt op zn knietjes en heeft hij gisteren opeens laten zien dat hij met zijn handen en voeten kan staan en zijn handen losliet.
Fysio gaf ook aan dat het ene kind banger aangelegd kan zijn dan een ander kindje. Vaak zie je bij kinderen dat ze veel vallen en opstaan en daarna lopen, maar zo heb je ook kindjes die echt pas lopen, als ze zich zelfverzekerd bij voelen. Dus dat je opeens op een dag je kindje ziet lopen, terwijl het kind daarvoor nooit een stap heeft gezet. Ik heb zelf een beetje het gevoel dat mijn kindje er zo één is, omdat hij wel wat bangig aangelegd is. 😅