21 Reacties
één jaar geleden
Hoi! Beetje zelfde ritme als lea. Ik denk dat het uiteindelijk echt vanzelf wel komt. Dus wij wachten rustig af. Succes!
één jaar geleden
Reactie op Suus2505
Misschien kan je beginnen door de dutjes overdag in te korten en in de avon ...
Bedankt voor de tips! En welk tijdstip bedoel je dan met vroeger naar bed?
één jaar geleden
Reactie op Suus2505
Wat is nu het ritme overdag ?
Ze heeft geen vast ritme. Ik zou daar ook wel naar toe willen werken. Meestal slaapt ze nu in de ochtend 1,5 uur tot 2 uur en in de middag 1 tot 1,5 uur. Maar is allemaal afhankelijk van hoe laat ze wakker wordt. Dat is elke dag anders
één jaar geleden
Reactie op PizzaLover
Ze heeft geen vast ritme. Ik zou daar ook wel naar toe willen werken. Meest ...
Oke, als dat voor jullie oke is is dat helemaal prima natuurlijk. Ja kan dan bijvoorbeeld eerst in de ochtend 1uur kunnen laten slapen en dan het 2de dutje 1.5uur. Automatisch ga je dan in de avond naar een eerdere bedtijd toe, bijvoorbeeld om 19uur/19.30
één jaar geleden
Wij zijn rond de 11/12 maanden al overgegaan. Zoontje wilde sochtends niet meer slapen, halfuur wiegen en dan sliep hij uiteindelijk een kleine 3 kwartier om vervolgens middagslaapje weer te weigeren.. 1e week was een beetje zoeken naar rijden maar nu leggen we hem rond 13u op bed en slaapt hij ca. 3,5uur.
één jaar geleden
Ik volg de slaapgids van sleeplikerosie (Instagram), is een huisarts en slaapcoach. Zij geeft als advies om in de ochtend een dutje te laten doen van een halfuur en in de middag maximaal 2 uur. Als je kindje in de ochtend lang slaapt, denkt je kindje dat dit bij de nachtslaap hoort.
één jaar geleden
Onze dochter werd altijd rond 7 a half 8 wakker. Nu bieden we haar sinds een paar dagen maar 2 dutje aan en slaapt ze sowieso 2 uur lang (ergens tussen 12 en 3) en ze gaat rond 8u naar bed. Sinds we dit doen wordt ze pas tussen half 9 en 9u wakker sochtends!! Zo lekker 🤩 even klappen in onze handjes dat dit blijvend is hihi. Maar dit heeft echt te maken van 2 naar 1 dutje en de langere wakkertijd tussen 3 en 8... 🤗
één jaar geleden
Reactie op babymama2022
Ik volg de slaapgids van sleeplikerosie (Instagram), is een huisarts en sla ...
Hier ook een consult gehad bij sleeplikerosie. Advies: Inderdaad ook een kort ochtend dutje van 9.30 u tot 10.00 u. En om 13 u een lang dutje tot uiterlijk 15u. Dan om 19 u op bed. Om 7 u sochtends moest ik haar wakker gaan maken. Na 2 dagen viel alles op z’n plek, perfect.
Achter die tijden zit wel een hele theorie, ik vond zo’n consult wel echt verhelderend.
één jaar geleden
Hier ook een consult gehad bij sleeplikerosie. Advies: Inderdaad ook een ko ...
Ik weet bijna zeker dat mijn meisje niet om 09.30 gaat slapen als ze 07.00 wakker is.. Ze is graag 3 uur wakker na haar nachtslaap
één jaar geleden
Reactie op merali
Kan het zijn dat ze overdag te lang slaapt? Ik laat mijn dochter beide dutj ...
Misschien wel ja. Ik vind het ook wel lekker eigenlijk 😅 Vandaag heeft ze bijna 3 uur geslapen
één jaar geleden
Hier ook een consult gehad bij sleeplikerosie. Advies: Inderdaad ook een ko ...
Ik ook! Was de moeite en het geld écht waard!!
één jaar geleden
Reactie op PizzaLover
Misschien wel ja. Ik vind het ook wel lekker eigenlijk 😅 Vandaag heeft ze ...
Ik vond de lange dutjes overdag ook wel fijn, maar merk wel dat de nachten dan moeilijker worden. Dus let nu veel meer op. Heb ook ergens gelezen dat het slapen in de nacht beter is qua herstel etc. maar geen idee in hoeverre dat daadwerkelijk zo is.
één jaar geleden
Mijn dochter slaapt 1x overdag en dat doet ze zodra ze moe word. Als we bijvoorbeeld niet thuis zijn dan gaat ze wat later