6 Reacties

18 dagen geleden

Ons zoontje vind de peuterspeelzaal helemaal geweldig. Deze zit ook naast de school waar hij straks heen gaat dus kan al mooi kennis maken met de omgeving

18 dagen geleden

Die van ons werd in feb 2 en een maand later kon hij beginnen. Hij gaat twee ochtendjes.

15 dagen geleden

Mijn zoon is vanaf zijn tweede verjaardag gegaan (naar ook naar kdv) en hij vindt het geweldig. Het is zo anders dan de opvang, logisch want minder rompslomp met dutjes etc, vaste gezichten, leeftijdsgenoten. Echt een aanrader wat mij betreft!!

één dag geleden

Reactie op Febbaby1

Mijn zoon is vanaf zijn tweede verjaardag gegaan (naar ook naar kdv) en hij ...
In welk opzicht is het anders dan de opvang? Hier vanaf baby al naar kdv. Omdat ik dacht dat dit bijna hetzelfde is zag ik de meerwaarde niet om te kijken naar een peuterspeelzaal. Maar ben nu wel benieuwd wat er bij jullie anders is?

2 uur geleden

Reactie op waterfles

In welk opzicht is het anders dan de opvang? Hier vanaf baby al naar kdv. O ...
Sowieso de tijden, dus het kan in die zin de opvang niet overnemen. Het lijkt wat meer op hoe het op school zal gaan. Verschilt per locatie hoe het gaat, maar bij ons was het; - Brengen tussen 08:45 en 08:15 - ophalen tussen 11:30 en 12:00 (heb wel eens later gehoord bij andere mensen) - zelf fles drinken en ochtendsnack meenemen meenemen - Gezamenlijk naar de wc/verschonen (ook luiers meegeven) - Geen dutje - Schoolvakantie geen speelzaal, daardoor wel vaste leidsters omdat die ook vaste vrije dagen & weken hebben . Hierdoor alle tijd om in die tijd lekker te spelen, bezig te zijn met thema's en te ontdekken. Hij vond het heel leuk, maar vind ik ook niet gek doordat ze er ook veel korter zijn en leidsters alle energie in die paar uur gooien.

2 uur geleden

Reactie op Febbaby1

Sowieso de tijden, dus het kan in die zin de opvang niet overnemen. Het lij ...
Wij deden dit trouwens omdat we een kleine mini ukkepuk erbij kregen en het voor de opa's en oma's wat veel was om de hele dag op 2 kinderen te passen. Dus dan ging de oudste 2 ochtenden en kon alle energie er lekker uit zonder beperkingen van zijn kleine zusje. We hebben alleen onverwacht een gastouder aan huis gevonden dus zijn gestopt met de speelzaal. Ik vond het heel jammer, als het tijdtechnisch kon had ik liever speelzaal dan opvang.