21 Reacties
één jaar geleden
Wij verschonen heel regelmatig zijn luier en hij gaat 3x per week in bad. Dan zepen wij hem overal goed in met Weleda en zetten hem dan in bad met Weleda welterusten badje.
één jaar geleden
Hier ook elke dag mee onder de douche of in bad en heb hetzelfde maar meestal als hij koorts heeft ofzo. Dan ruikt het allemaal wat geconcentreerder. Wat vaker de luier verwisselen en soms met een nat doekje afnemen halverwege de dag helpt wel.
één jaar geleden
Hier gaat hij niet iedere dag in bad, maar we wassen hem wel 2x per dag met een washandje. Verder halen we even een billendoekje langs zijn piemel, billen en liezen bij het verschonen van elke luier en drogen we dit af met een hydrofiele washand (ook wel “de piemeldoek” 🤣).
één jaar geleden
Lijkt me wel logisch dat het “ruikt”. Ze lopen immers met een plasluier rond en dan gaat het er naar ruiken. Hier gaat hij iedere avond in bad of douche. Bij elke luierwisseling billendoekje er over.
één jaar geleden
Reactie op Alysske
Ik zie dat veel kindjes iedere dag in bad of douche gaan? Is dat niet slech ...
Als het huidje daar tegen kan is het geen probleem. Je merkt dat vanzelf wel. Wij deden ons zoontje ook iedere avond in bad of douche, maar hij kreeg er een hele droge huid van. Was niet tegenop te smeren. We gingen naar de huisarts (voor iets anders) en zij raadde aan om maximaal 2x per week te badderen en maximaal 10 minuten per keer. Sinds we dat doen is z’n lekkere babyhuidje weer terug ❤️
één jaar geleden
Idd hier ook eigenlijk iedere dag goed rondom zijn piemeltje met een billendoekje... Wil het nog weleens vergeten maar dat merk ik snel genoeg als ik van dat wit er onder zie zitten.
Ook was mij opgevallen dat het soms wat ruikt.
Ook maar 2x in de week in bad of mee onder de douche. Misschien in de zomer 3x.
één jaar geleden
Ons zoontje gaat vanwege zijn eczeem niet iedere dag in bad of onder de douche, maar we wassen wel dagelijks zijn handjes/voetjes mondje, billen en piemeltje. Ook ga ik bij elke luierwissel met een billendoekje goed langs zijn billen en piemeltje. We verschonen de luier regelmatig, het komt alleen in de nachten voor dat de luier totaal verzadigd is. Doordat we al deze kleine dingen vanaf het begin al doen heeft hij eigenlijk nooit last gehad van vervelende geurtjes, en op 2x na (door flinke buikgriep) ook nog nooit luieruitslag gehad. De billen en liezen zalven wij regelmatig preventief met weleda billenzalf.
En geen idee of het de oorzaak is hoor, maar smetplekjes kunnen trouwens ook onprettig gaan ruiken. Dit kan vooral ontstaan in de plooitjes waar de huid nattig blijft, liezen vallen en bilnaad vallen hier ook onder.
één jaar geleden
Reactie op Knuffeltjeee
Idd hier ook eigenlijk iedere dag goed rondom zijn piemeltje met een billen ...
Sorry ik reageer hier even op. Maar ik bedoel het in het algemeen. Ik zit echt met afgrijzen deze reacties te lezen. Hoezo halen mensen bij het verschonen van de luier niet gewoon áltijd een billendoekje langs de piemel? Ik snap dat echt niet. Nu lijkt het alsof witte troep een herinnering zou moeten zijn om het maar weer eens te doen.. Bij elke nieuwe luier doen wij altijd alles goed schoonmaken. Ik ben echt even heel verbaasd.
één jaar geleden
Reactie op Xmeens
Sorry ik reageer hier even op. Maar ik bedoel het in het algemeen. Ik zit e ...
Ik zal wel een hele slechte moeder zijn nu en iedereen hier wat over te zeggen hebben. Ik haal er nooit een doekje erlangs (alleen als er poep op zou zitten, maar zit nooit daar). Mijn zoontje gaat ca. 3 keer week in bad. Piemeltje ziet er prima uit, niet vies oid en ruikt niet. Volgens mij gaat dat helemaal goed 🤷.
Over dat doekjes gebeuren is ook een topic geweest op het algemene forum. Volgens mij waren de meeste wel van team 'altijd schoonmaken met een doekje', maar er waren ook moeders zoals ik.
één jaar geleden
Reactie op Koekiemonster _
Ik zal wel een hele slechte moeder zijn nu en iedereen hier wat over te zeg ...
En slechte moeder zal ik nooit iemand zo even noemen. Dat vind ik nogal iets. Maar begrijpen dat doe ik het zelf niet. Maar goed iedereen heeft zo z’n voorkeur om met hygiëne om te gaan en op welke manier dat gebeurt is aan een ieder zelf. Alleen krijg ik persoonlijk volledige error bij dit idee 😂.
één jaar geleden
Reactie op Xmeens
En slechte moeder zal ik nooit iemand zo even noemen. Dat vind ik nogal iet ...
Ik zou het ook geen slechte moeder noemen, ieder zo zijn ding.
Maarre, en je eigen onderkantje dan?
Er zijn gewoon hoekjes waar je ook in water weken niet bij komt, zoals het poepgaatje. Ook de onderkant van een piemeltje zit goed verborgen...
één jaar geleden
Reactie op Syts7
Piemeltje optillen, dan kom je overal prima bij!
Jawel maar dat doet ze dus nooit
één jaar geleden
Reactie op Knuffeltjeee
Ik zou het ook geen slechte moeder noemen, ieder zo zijn ding.
Maarre, en j ...
Volgens mij komt water (als in water in bad) juist bij alle gaatjes?
één jaar geleden
Reactie op Koekiemonster _
Volgens mij komt water (als in water in bad) juist bij alle gaatjes?
Dan heeft Teun heel erg hardnekkige plakpoep 😆😅 Maar je zou zeggen dat je als je je kind in bad zet bij het wassen wel zijn piemeltje mee wast. Maar nu gaan we wel heel ver speculeren terwijl degene van die opmerking het misschien wel heel anders bedoelde.
één jaar geleden
Reactie op Knuffeltjeee
Dan heeft Teun heel erg hardnekkige plakpoep 😆😅 Maar je zou zeggen dat je ...
Ik gebruik natuurlijk wel bergen billendoekjes bij poep💩. Anders zou onze frequentie poeper geen huidje meer over hebben.
één jaar geleden
Mijn zoontje was ik in de ochtend. Bij elke luier wissel even alles schoonvegen met een billendoekje. En in de avond 15+- min in bad 😁
één jaar geleden
Het is volgens mij ook niet goed om je kind iedere dag in bad flof douche te doen.. is voor volwassenen ook niet goed trouwens.. je haalt alle natuurlijk vette of dergelijke daardoor af…
Piemeltje gewoon doekje, of iets erover heen.. nog niet voorhuidje ofzo doen.. dat is pas later als het los gaat zitten ofzo
Mijn zoon gaat max 2x per week in bad en hij ruikt prima, iederr luier altijd zn piepie even meenemen en eronder enzo