9 Reacties
één jaar geleden
Bij mij gaan mijn kinderen ook voor, maar er zijn niet veel bazen die hiermee akkoord gaan.
één jaar geleden
Ik heb dat bij een oude werkgever gehad.
Gelukkig is mijn nieuwe werkgever zelf ook moeder.
En begrijpt ze het heel goed.
Ik doe zoveel mogelijk als ik kan aan thuiswerken wanneer 1 van mijn dochters ziek is. Hoe moeilijk het soms ook is.
Ik heb geen oppas en sta er altijd alleen voor. Want als ze ziek zijn kunnen ze niet naar het kdv en school/bso.
Nu werk ik niet met patiënten maar heb wel internationale vergaderingen.
Gelukkig nemen die het meestal ook goed op.
Ik werk met de kleine op schoot of naast me een die voor de rest zoveel wanneer ze slapen door de koorts.
Ik wens je heel veel sterkte en succes
één jaar geleden
Helaas kreeg ik ook totaal geen begrip naar mij toe… jammer genoeg werkt dat bij mij ook niet echt motiverend er werd vooral naar mij uitgehaald dat ik van mijn probleem (een ziek kind) hun probleem heb gemaakt alsof ik aan een cocktail op een terras zit.
Als ik werk werk ik ook eigenlijk altijd over en ik ben dus ook zeker niet te beroerd om te werken (ik zou 3 maanden geleden al minder gaan werken, maar door personeelstekort werk ik nog steeds 3 dagen voor hun).
Jammer dat dat soort dingen dan weer niet gewaardeerd word.
Gelukkig is ze nu weer zo goed als helemaal opgeknapt en ben ik weer aan het werk, maar het heeft mij aan het denken gezet of ik dan überhaupt nog wel moet en wil blijven werken aangezien mijn voornaamste prioriteit hoe dan ook bij mijn dochter ligt.
één jaar geleden
Het is goed eens te kijken naar je rechten op bijv (kortdurend) zorgverlof. Volgens mij kunnen ze je niet weigeren dat je thuis voor je zieke kind zorgt.
Ik werk zelf bij een gemeente en heb werk dat niet per se tijdsgebonden is. Ziek kind = thuis als dat nodig is. Waar mogelijk werken, evt in de avond even wat doen maar als dat niet lukt (zeker als t voor korte tijd is) is dat geen probleem.
Het lijkt me goed het gesprek aan te gaan, aan te geven hoe dit voor jou is en wat je rechten zijn.
Er zijn echt werkgevers die wel goed voor hun personeel zorgen.
één jaar geleden
Zo ken ik een verhaal van een collega, waarvan het kind lymfeklierkanker had en baas zei “Maar jij kunt toch gewoon werken, jij bent toch niet ziek” doe even normaal zeg!! Harteloos iemand.
één jaar geleden
Zo ken ik een verhaal van een collega, waarvan het kind lymfeklierkanker ha ...
Heel snel weg bij zo'n werkgever. @Serina, 1.5 dag gewerkt van de 3 lijkt me alsnog heel netjes opgelost. Volgens mij heeft iedereen recht op sowieso 1 dag zorgverlof en zijn er nog allerlei regelingen bij uitzonderingen. Bij normale ziekte gaat men er vanuit dat je na 1 dag zorgverlof oppas oid kan regelen en zal het van de werkgever afhangen hoe coulant ze zijn. Deze dus niet. Groot gelijk dat je kind voorrang krijgt!! Werk is maar werk.
één jaar geleden
Ik zou dit niet pikken, dan had ik snel een andere baan gezocht.
A: heb je recht op zorgverlof als je kind ziek is.
B: hebben ze zelf geen kinderen die ooit ziek zijn.
Onze zoon is heel vaak ziek.
Ik werk dan eigenlijk altijd thuis, mijn partner kan niet thuis werken (ook hij blijft geregeld thuis dat het niet altijd oo mij neer komt) Natuurlijk werk je dan niet productief. Maar ik werk wel en daar zijn ze al lang blij mee dat er iets gedaan wordt en mocht het echt te erg zijn mag ik gewoon zorg verlof schrijven.
één jaar geleden
Ik ben blij te horen dat ik dus niet de enige bent die het niet normaal vind, wat ik ook uiteraard bij mijn afdelingshoofd heb uitgesproken. Natuurlijk bleef ik thuis omdat ik en ook zij wist dat ik recht had op zorgverlof aangezien ik dat bij de discussie gelijk had aangekaart, maar het grootste probleem vond ik dat er geen begrip naar mij toe was en dat zij mij dus schuldig liet voelen over het feit dat ik bij mijn zieke dochter bleef Ipv werken.. ik weet nu al dat mocht er wat zijn waardoor ik thuis blijf ik weer hetzelfde probleem en stress krijg als nu.
één jaar geleden
Reactie op Serina!
Ik ben blij te horen dat ik dus niet de enige bent die het niet normaal vin ...
Dat is enorm balen... toch misschien eens orienteren op iets anders? Begrip en waardering is zo belangrijk.