40 Reacties
één jaar geleden
Ja. Ik heb zodra ik t geld had meteen 1 dag in de week een gastouder gevonden. Op die dag deed ik t huishouden, klussen in m'n nieuwe huis en..... DOUCHEN ZONDER HUILENDE BABY. Ik ben er een leukere mama door. Nu werk ik ook maar de maandag is nog steeds heilig. Woensdag en weekend doen we samen leuke dingen, daar heb ik de puf dan ook voor.
één jaar geleden
Ik herken. Voor mij gaat het hier hetzelfde.
Alleen heb ik zelfs geen rust bij het slapen aangezien ze alleen wil slapen wanneer ze op mijn ligt of naast me in bed ligt. Zo gauw ik probeer haar weg te leggen of van het bed probeer af te gaan is ze wakker. Dus krijg echt totaal geen tijd. Zit tijdens haar dutje op bed of boxen op me maar op mijn telefoon.
Heb zelfs amper tijd voor mijn studie. Ik moet mijn 1ste onderdeel over 1,5 maand af hebben maar heb pas 2 hoofdstukken af van de 10.
En moet in 6 maanden nog 2 onderdelen doen van ieder 24 hoofdstukken.
één jaar geleden
Ik herken het wel hoor. Ik zorg ook 24/7 voor mijn kleintje. En ben t soms echt zat zeker als ze zo lekker aan het jengelen is of als ik slecht geslapen heb. Maar goed dat mag best af en toe vind ik zelf. Als ik het maar niet op m’n dochter afreageer. Ik probeer 1x in de week s avonds echt iets voor mezelf te doen. Dan past m’n man op. En vaak gaan we ook een keer samen weg. En ik deel t soms even dan pakt m’n man haar s avonds over en heb ik na het avondeten vrij.
Je kan ook lekker naar de bieb samen boekjes lezen, wandelen/fietsen om je hoofd leeg te maken.
Heb je wel beetje vrienden? Ik probeer dat soms echt ook te doen. Dan kan Yara ook wennen aan andere mensen, kinderen. Zeker als je altijd thuis bent is dat wel belangrijk
één jaar geleden
Oh heel herkenbaar! Hoewel ik nog wel werk in de avonden. Dus als kleine meid slaapt stap ik in de auto en heb ik ongeveer 3 uurtjes werk ma tm vrijdag. Vaak ben ik dan bekaf, maar het geeft me wel ruimte om even geen mamma te zijn.
Overdag is echt een verzoeking op het moment. Inderdaad, zoals je schrijft, kun je weinig beginnen als ze wakker is. Slapen doet ze niet zo veel meer overdag. Als ze slaapt plof ik echt neer en komt er ook weinig uit mijn handen. Hoop dat het een fase is 🙈
Weekend is hier voornamelijk grote schoonmaak, want dat moet natuurlijk wel gebeuren en kan mijn man met de kleine in de weer.
één jaar geleden
Hier precies, thuidblijfmoeder, nooit tijd voor mezelf, ga nooit ergens heen zonder de kinderen, man is veel weg en geen hulp van familie. alleen heb ik er dan 3 rondlopen hier.
De jongste is een verschrikkelijke huilbaby geweest en is dat nog als er sprongetjes, tandjes, slaapregressie etc voorbijkomen. Nu ook echt alles tegelijk, sprongetje, kiezen, en over naar 1 slaapje... drama dus. Moet zeggen dat het wel steeds beter gaat, en huishouden lukt langzaam weer, maar dat heeft bijna een jaar op z'n gat gelegen. Nu in kleine stapjes aan de grote schoonmaak.
Maar ja, het is zwaar. Zeker als je een baby hebt die veel huilt of niet alleen kan spelen. Ook ik voel me uitgeput na 4,5 jaar gebroken nachten, constant aan staan en bezig zijn. De constante vraag van onze drie kinderen, het is zo intensief. Soms kan ik niet eens meer nadenken. Maar aan de andere kant, ik merk wel dat het gewaardeerd wordt dat ik er altijd voor ze ben (van de oudste 2 (4,5 en 2,5) nu in ieder geval dan).
één jaar geleden
Reactie op freumpie
Ik herken het wel hoor. Ik zorg ook 24/7 voor mijn kleintje. En ben t soms ...
Ik bedoel dit echt -écht- niet lullig. Maar: vaders passen niet op, dat heet voor je kind zorgen.
Als hij dit zo ziet, of jij dit zo benoemd kan het voor hem voelen als oppassen op, ipv zorgen voor jullie kind. Jullie kind.
Geef taken uit handen als hij er is. En nee, hij is niet zielig omdat hij naar werk is gegaan. Voor een kind zorgen is ook een fulltime baan!
één jaar geleden
Reactie op Mas-1
Ik bedoel dit echt -écht- niet lullig. Maar: vaders passen niet op, dat hee ...
Hoi,
Vat t niet lullig op. Ik gaf er andere bewoording aan. Mijn man vind dat geen probleem alle taken. Maar ik zit de hele dag thuis dus de hoofdmoot ligt bij mij en dat is prima. Alleen soms ben ik t wel eens zat. Maar wie is dat niet. En dan pakt m’n man het gewoon over. (En past/ zorgt hij voor haar)
één jaar geleden
Reactie op freumpie
Hoi,
Vat t niet lullig op. Ik gaf er andere bewoording aan. Mijn man vind d ...
Goedzo! Het is natuurlijk ook maar net hoe je het zegt/bedoeld. Nadeel van een forum. Je kan niet horen hoe iemand het zegt!
En ookal hebben wij de taken redelijk verdeeld. Ook ik ben het zeker wel eens beu! Haha en ik werk wel gewoon 20 uur ongeveer
één jaar geleden
Hier hetzelfde gevoel maar wat voor mij helpt is toch 1 dutje met haar mee te doen zodat ik er mentaal altijd tegen kan (zo gaat de dag ook sneller), een oppas regelen om zelf iets leuks te kunnen doen of samen met mijn man of af te spreken met vriendinnen en die kleintjes. Als we met andere kindjes zijn is ze opeens niet meer zo aanhankelijk en die momenten zijn wel even heel fijn in deze fase! Samen zwemmen in een klasje is ook echt een aanrader.
één jaar geleden
Ik zou echt proberen een uurtje of dagje oppas te regelen en even een dagje weg te gaan. Lekker lunchen met een vriendin. Winkelen met je moeder ect. Misschien als je partner thuis is? Of als iemand even op wil passen. Is echt heeeel belangrijk!
Ik herken het wel dat er soms weinig uit m’n handen komt als ze slaapt haha. Dan wil ik zoveel maar wil ik het liefst even op de bank serie kijken 🙈
Maar ik ga wel nog uiteten met vriendinnen en m’n man en daar haal ik heel veel plezier en ontspanning uit. Succes top mama!
één jaar geleden
Reactie op Moenie246
Wauw respect voor je! Goed bezig mama 💪🏼
Dankje😬
één jaar geleden
Geen thuisblijfmama hier maar ik heb ook geen enkele minuut tijd. Ik moet ( dus geen andere keuze) fulltime gaan werken om de rekeningen betaald te krijgen. Vlak voor het werk en vlak erna is het de dochter brengen en ophalen. Op het werk heeft men geen begrip voor het feit dat je nachten gebroken zijn en je thuis niet de tijd hebt om veel voor te bereiden. Ik kan als ik geluk heb 4 u op een nacht slapen. Vaak is dit nog onderbroken door de baby. Het huishouden doe ik zelf. Ook de tuin. Pure kapotmakerij. Ik weet ook niet hoe lang ik dit nog zal volhouden. De verwachtingen zijn te hoog. En fulltime werkende vrouw zijn, een huisvrouw die alles poetst/inkopen doet/… en daarbij nog eens mama zijn . Hoe doen jullie het toch allemaal?
één jaar geleden
Reactie op freumpie
Hoi,
Vat t niet lullig op. Ik gaf er andere bewoording aan. Mijn man vind d ...
Ik denk dat je het sowieso niet moet zien als ‘ik zit de hele dag thuis’. Zorgen voor een kind kan zwaarder aanvoelen dan een baan, zeker als je tussendoor ook nog bezig bent met het huishouden. Doe jezelf dus zeker niet te kort daarin! Ook is voor de band tussen vader en kind juist goed als zij ook meer tijd hebben samen na zijn werkdag.
Los daarvan probeer ik nu sport in te plannen. In het begin vond ik dat lastig, maar ik vind het steeds makkelijker worden, ook omdat ik me er zoveel beter door voel. Daarnaast zou je een lijstje kunnen maken met dingen die je zelf zou willen doen op een dag als me time en dit dan inplannen. Je kunt natuurlijk ook praten met je partner en hem vragen of hij je daarin kan helpen. Misschien samen een planning maken of kan hij je savond herrineren aan iets te doen bv.
één jaar geleden
Reactie op cavalli
Geen thuisblijfmama hier maar ik heb ook geen enkele minuut tijd. Ik moet ( ...
Ik werk niet fulltime, maar studeer wel ook.
mijn man helpt erg goed mee:
Doet een deel van het huishouden, doet veel voor onze dochter.
Maar ook voor mij is het zwaar. Moeder zijn is loodzwaar.
Maar diep respect dat je alles zelf doet! Zeker met zo weinig slaap!
één jaar geleden
Ik snap niet hoe jullie dat financieel doen 🙈 Ik werk voltijds, mijn partner ook en wij vinden toch nog tijd om iets leuk te doen
één jaar geleden
Reactie op Gewooniemand
Ik snap niet hoe jullie dat financieel doen 🙈 Ik werk voltijds, mijn partn ...
Ik maak financieel misschien dan ook andere keuzes als andere die fulltime werken. Daarbij komt dat ik zes jaar dat we samenwonen een goede baan heb gehad en ons huis bijna hebben afgelost hierdoor. Dit salaris valt nu wel weg en daardoor echt wel opletten soms, maar heb het er echt voor over.
één jaar geleden
Reactie op Gewooniemand
Ik snap niet hoe jullie dat financieel doen 🙈 Ik werk voltijds, mijn partn ...
Tja soms is dat ook een keuze he.
Ik ben sinds een maand fulltime huismoeder. Ik heb veel buikklachten en heb postnatale klachten. Dus met pijn in mn hart heb ik mijn werk opgezegd.
Ik vind moeder zijn zwaarder dan mijn oude baan. Met mn oude baan bracht ik dr naar de opvang en ging ik werken.
Er zijn thuis leuke momenten hoor, maar ik sta altijd aan. Erg vermoeiend. En nu is ze super aanhankelijk. Veel huilen.
Ik vind moeder zijn een zware ondergewaardeerde baan. Verzorgen, huishoudelijke taken, boodschappen doen, koken etc etc. Ik ben doodop.
Dus respect voor alle thuismoeders hier 💪