6 Reacties

één jaar geleden

Onze dochter is nu ook 18 maanden en sinds twee dagen snachts klaar wakker!! Eerste nacht is ze 4 uur lang wakker geweest en vannacht 3 uur lang. Indd klaar wakker, wilt uit haar bed, uit haar slaapzak en echt “opstaan”. Ze begint te kletsen etc. Oh en ze wordt echt -kwaad- als papa dan snachts komt om dr te helpen. Ze wilt alleen mama, dus ik ben nu snachts uren bezig 😩. Vannacht hebben we eerst boekjes gelezen en uiteindelijk ben ik naast dr bed gaan zitten tot ze rustig werd en in slaap viel. Maar dat duurde dus een eeuwigheid. Ik hoop dat dit snel voorbij gaat 😩

één jaar geleden

Wij hebben hier ook zo’n periode gehad, nu slaapt hij inmiddels weer een aantal nachten door. Wat ik vooral deed is drinken geven in bed, hem niet aankijken en vooral niet tegen hem praten. Naast hem zitten op een stoel en wachten tot ik een ons weeg 😴 Vd week kwamen we ‘s nachts zijn kamer op, stond meneer in de hoek van zijn bed en riep heel hard “Kaaasss!!! kaaaass!!” Duidelijk dat meneer zin had in kaas. Broodje gegeven IN bed, daarna weer laten liggen en zeggen dat hij nu moest gaan slapen. Hij heeft eventjes gehuild toen ik wegliep maar sliep daarna weer… hoop dat het tijdelijk is voor jullie!

één jaar geleden

Wij hebben hier ook zo’n periode gehad, nu slaapt hij inmiddels weer een aa ...
Ik weet dat je niet kan vergelijken want elk kind is anders, maar hoe lang duurde de periode ong bij jullie? 😬

één jaar geleden

Al een dikke maand hetzelfde liedje hier. Ofwel savonds niet willen slapen ofwel snachts klaarwakker. Deze nacht uit miserie op de zetel gaan liggen met haar. Bleek honger te hebben. Potje yoghurt gegeten waarna ze in slaap viel. Maar is niet altijd zo succesvol. Ik kijk echt uit naar het einde van deze fase !

één jaar geleden

Bij ons duurde dit een wel of drie in combinatie met de komst van 4 kiezen tegelijk. Bij ons was het ook krijsen, klaarwakker en niet gewiegd oid willen. Bij ons werkten drie dingen nadat ze een fles had gehad: - rondje rijden (ja, ook om 02.30 uur….) - zachtjes zingen en op 1 knie met de rug tegenkracht aan zitten en een beetje wiegen - laten huilen en telkens terug gaan, troosten en terugleggen De eerste was het snelst, de tweede het fijnst en de derde een wanhoopsdaad als 1 en 2 ook niet lukt. Zet ‘m op!

één jaar geleden

Tegenkracht = tegen je buik