9 Reacties

één jaar geleden

Oef lastig heh! Ik vind het zelf heel lastig om het niet gewoon op te geven of bijvoorbeeld de plant gewoon op tafel te zetten waar ze er niet bij kan komen. Hier werkt nee nog wel goed misschien omdat we het niet heel vaak gebruiken. Wij proberen het om te zetten naar wat er wel mag in dat situatie "een plant mag je voorzichtig aaien" bijvoorbeeld. Bij het eten heeft dit goed gelukt "wil je het niet meer, geef het maar naar mama en niet op de grond gooien". Natuurlijk gooit ze alsnog iets op de grond af en toe en moeten we haar herinneren om het aan mama te gegeven, maar goed, een deel beland niet op het grond. Ik probeer ook vaak uitleg te geven waarom iets niet mag - maar of dat helpt, heb geen idee

één jaar geleden

Haha ik herken het helemaal! En stiekem moet ik er ook vaak om lachen. Het consequent zijn is in elk geval lastiger dan verwacht.. Het allerbeste helpt hier om er totaal geen aandacht aan te besteden. Als hij moet wordt loopt hij met een boevig hoofd naar de plant als in: zo is even kijken wat de reactie wordt. Als ik doe alsof ik het niet zie is er niks aan en inmiddels doet hij het niet meer. Maar natuurlijk loop ik ook regelmatig nee te zeggen.. en dan vervolgens met een stalen gezicht, en een kleine grijns gaag hij het toch doen. tja, zal een fase zijn..

één jaar geleden

Ho* als hij moe wordt. Dan wordt hij boeviger

één jaar geleden

Ja uitleggen doen wij idd ook en ook zeggen wat ze juist wel mag doen. Ik denk dat dat op de lange termijn wel gaat helpen! Zeker als ze meer gaat begrijpen wat je zegt.

één jaar geleden

Reactie op Hi_10

Haha ik herken het helemaal! En stiekem moet ik er ook vaak om lachen. Het ...
Onze kamerplant is heel groot dus hij kan helaas niet op tafel 🙈 Ja mijn dochter heeft het idd ook sneller als ze moe heeft. Ik las hier net dat dat komt doordat ze hun emoties en gedrag minder goed kunnen reguleren als ze moe zijn. https://www.mamabaas.be/kids/opvoeding/10-redenen-waardoor-kinderen-soms-stout-lijken-maar-het-eigenlijk-niet-zijn

één jaar geleden

Hier nog zo eentje. Voert hele brabbel discussies met je, lacht en doet 't dan alsnog. Of doet het snel terug of dicht als je er aan komt. Ik ben bijna 31 weken zwanger en moe van 48374x opstaan om hem ergens vandaan te plukken of hem te corrigeren, dus sommige dingen heb ik bijvoorbeeld wel weggehaald. Ik probeer veel af te leiden, maar die kleintjes hebben echt een hyperfocus op waar ze mee bezig zijn. Tenzij het even lekker spelen is bijv, dan is die van mij iig snel afgeleid 😂 zodra ik dan de deur open doe ofzo, dan zit ie al in de gang. Ze snappen vaak veel meer dan we denken, dus uitleggen en ander gedrag voordoen zal op den duur wel z'n vruchten afwerpen. Merk het hier bij sommige dingen nu ook. Maar eerlijk is eerlijk, ik heb er in elk geval niet altijd het geduld voor 🙃 pick your battles en maak het jezelf niet te moeilijk!

één jaar geleden

Reactie op Manon19966

Onze kamerplant is heel groot dus hij kan helaas niet op tafel 🙈 Ja mijn ...
Eigenlijk net als bij ons🙂

één jaar geleden

Het is eigenlijk een beetje dubbel qua prullenbak. Je leert dat er wat in gegooid mag worden (wat snappen ze nog niet) en tegelijkertijd mag ze er niet aanzitten. Ik zelf wacht echt totdat ze onscheid kan maken in afval en andere spullen. Dus de prullenbak is een no go. Verder echt consequent zijn. Herhalen, herhalen, herhalen. Proberen er op tijd bij te zijn ook. Mijn zoon pakt bijv de ps5 controller uit de standaard steeds. Als ik hem erop betrap zeg ik nee niet doen en rent hij snel weg. In het begin bleef hij me aankijken en doorgaan. Nu snapt hij dat het echt niet mag. Zette hem weg bij iets was wel mag. Helpt wel. Niet altijd hoor, tis geen engel. 😂

één jaar geleden

Onze middelste deed dit ook. Je kon rustig 1000x nee zeggen en hem weghalen, en dan deed hij het gewoon lachend nog een keer. Daarom hebben we de afvalbakken dus ook buiten staan. Hij is nu ruim 2,5 en sinds een paar maanden gaat het eindelijk beter met luisteren... als jullie dochter zo vasthoudend is als onze zoon zal je dus nog wel een flinke tijd moeten volhouden. Oh ja, consequent blijven is heel erg belangrijk. Ook al wordt je er knotsknetteekneitergek van, ook de 1001e keer nee zeggen en uit de situatie halen. Sterkte!