15 Reacties

één jaar geleden

Mijn dochter is aan de stevige kant net iets boven het gemiddelde volgens cb gewoon prima en kreeg opmerkingen van "zo gezonde Hollandse baby" . Is hij vrolijk? Eet hij gewoon als hij niet ziek is? Lekker laten gaan het is nooit goed

één jaar geleden

Ons meisje14 maanden 9kg en 74cm zit ook telkens onder de groei lijn. Is al vanaf haar geboorte een klein poppetje. Ze groeit wel goed in haar curve dus zolang dat bij jou ook zo is zal ik mij geen zorgen maken. En mensen hebben altijd wat te zeiken.

één jaar geleden

Herkenbaar ons zoontje 75 cm en 9 kg maar soms is hij echt heel de dag aan het eten dus daar ligt het niet aan. Maakt mij ook echt onzeker maar cb vind het niet zorgelijk dus dat stelt wel enigszins gerust

één jaar geleden

Mijn dochter is precies het zelfde ook 74 cm en wel 8,5 kilo. Echt waar, trek je er niks van aan!!!! Ik heb mij in het begin te druk gemaakt, zo zonde van mijn tijd en engerie. Gewoon lekker genieten van jullie kindje, als hij gewoon goed eet voor zijn doen is het toch gewoon prima. Al die lijntjes, ik word er zo moe van 🥱🥱🥱🥱

één jaar geleden

Mijn dochter is 14 maanden . En is ook heel klein . Draagt nog steeds maatje 68 , en weegt ook 8.5 kg . Ik kan me eigen er niet druk om maken . Ze worden vanzelf groot .

één jaar geleden

Hier 75 cm en 8.7 kg

één jaar geleden

Heb precies hetzelfde. Mijn man en ik zijn niet zo lang 158 en 170 dus ook niet heel gek denk ik. Maar dat mensen dan zeggen ohhh maar die maat is voor baby’s van 6 tot 9 maanden, zo irritant. Mijn zoon is bijna 15 maanden ongeveer 73 cm en weegt bijna 9 kilo. Hij is vrolijk, ontwikkelt zich heel goed en eet heeeel afwisselend. Soms super goed en soms heel weinig. Ik geef borstvoeding dat geeft me dan wel wat rust over dat hij voldoende voedingsstoffen binnen krijgt maar heeel irritant al die opmerkingen

één jaar geleden

Hier ook... Lengte is dan wel oke: 75 cm, maar 8,7 kg is aan de lichte kant. Ze krijgt echt genoeg te eten, vol is vol geeft mevrouw duidelijk aan. Gelukkig nog wel BV. Maar onzeker wordt je wel van al die opmerkingen en het feit dat ze "maar" maatje 6-9 maanden draagt terwijl ze 14 maanden is. En ik haar gewoon er goed vindt uitzien.

één jaar geleden

Hier ook, dochter bijna 15 maanden zelfs, denk ook 75cm nu en nog steeds geen 8kg. Moesten bloed laten trekken, maar twijfel heel erg om het te doen (het prikje waard??) omdat ik me zelf niet zoveel zorgen maak. Ze eet relatief goed, is vrolijk, levendig en ontwikkelt goed.

één jaar geleden

Hier een meisje van (morgen) 15 maanden en vandaag toevallig bij het cb geweest. 79.5cm en 9396gram, ook op de -1lijn voor haar gewicht. Volgens de kinderarts volgt ze netjes haar eigen lijn en is dit gewoon prima. Ik maakte me ook niet zo druk, aangezien ze zelf goed aangeeft wanneer ze genoeg op heeft (ene periode eet ze minder dan de andere periode). Is ook erg bewegelijk, dus de kinderarts vond het niet zo gek dat ze aan de lichtere kant was. Niet zo veel van aan trekken wat anderen zeggen😊

één jaar geleden

Hier een meisje 14 maanden 8,9 kg en 74 cm ook een mini mensje. Wij zijn zelf ook niet groot dus ik vind het niet gek plus hier ook ziek geweest en daardoor niet veel gegeten dus niet veel aangekomen

één jaar geleden

Hier een meisje van 14 maand : 71cm en 7.8 kilo

één jaar geleden

Dit stelt wel een soort van gerust weer. Over 4 weken opnieuw wegen ik ben benieuwd.

één jaar geleden

Ik zou proberen jezelf niet zo druk te maken… er zijn ook bij volwassenen mensen verschillen in lengte en gewicht. De een is langer dan de ander of de een is zwaarder dan de ander… uiteindelijk geld: als je kindje verder maar gezond is 🥰

één jaar geleden

Hier een zoontje van bijna 15 maanden met 8,9 kg en 77,2 cm. Geen grote eter, ik maak my ook wel een beetje zorgen hoor. Maar probeer t los te laten..