10 Reacties
één jaar geleden
Die van ons is met temperament geboren 🤣🤣. Wat een draak kan het zijn. Als iets hem niet zint, gaat hij heel dramatisch op de grond liggen. Helemaal plat en dan met z’n gezicht op z’n handen en dan heel erg huilen. Alsof we hem iets aandoen 🤣.
Ook kan hij je aankijken, z’n mond heel erg aanspannen (met tanden bloot) en dan z’n vuisten in de lucht en zo “aaahh” roepen. Dan denk ik altijd: jeej, jongen. Wat een zwaar leven heb je toch haha.
Gooien met spullen is hier standaard als hij het niet meer wil. Hij is van 11-02-22. Hij lijkt erg op mijn broer, dus we weten al dat we nog heel wat met hem te stellen gaan krijgen 😅
één jaar geleden
Heel blij dat wij niet de enige zijn! Als mijn zoontje (ook van 02-02) moe begint te worden, krijgt hij echt een attitude. Gaat met speelgoed gooien/weg schuiven met kracht en dramatisch hoofd naar achter schuiven.
Ik las aantal berichten dat het rond deze tijd bij kleintjes vaker voorkomt, omdat ze eigen willetje beginnen te krijgen en grenzen opzoeken. Kunnen we ons alvast voorbereiden voor de peuterpubertijd 🥲😅
één jaar geleden
Heel herkenbaar! Ons zoontje is van 4-2. Aankleden was nooit zijn favoriete, maar nu is het altijd miepen en zeuren. Dramaqueen😂 En als meneer zijn zin niet krijgt, of iets lukt hem niet, dan gaat hij dramatisch huilen. De eerste keer toen ik dat hoorde dacht ik dat hij zich pijn had had gedaan. Maar toen ik het nog een keer zag gebeuren was er dus niks aan de hand😅
één jaar geleden
Ooo wat ben ik blij met dit topic.
Ik heb ook al zo'n driftkikkertje op de wereld gezet.
Ze kan echt heeeel hard gillen als ze iets niet wil.
Ze lijkt nu al wel in de peuter puberteit te zitten.
En ik ben het helemaal niet gewent... mijn oudste vond altijd alles wel ok.
Werd nooit boos, altijd super zen🧘♀️.
één jaar geleden
Ach hier ook. Ze was sws al wel echt een huilbaby (huilen en krijsen uit frustratie meer te willen dan ze lichamelijk kon, hele snelle dame die alles in zich opneemt en probeert na te doen.)
Maar nu gaat ze ook gillen en huilen als je haar niet oppakt, met haar hoofd op de grond slaan als je haar neerzet, doorgaan met huilen (krijsen) tot je eraan toegeeft...
Ach ja, het wordt wel beter, onze oudste kon er ook wat van. Alleen de middelste was rustig als baby (als dreumes en peuter de grootste gifkikker)
één jaar geleden
Aankleden en verschonen is ook een ramp, huilen, tegenwerken, omdraaien en wegkruipen. Ben blij als ze het zelf kan en zindelijk is (daar gaan we zsm mee beginnen)
één jaar geleden
Mijn dame ook, ze gromt als er iets gebeurd wat ze niet wilt. Slaat wanhopig om haar heen als ze iets krijgt wat ze niet bedoelde te willen hebben en kan heeeel dramatisch huilen; Oscar waardig.
Voortekenen van peuterpuberteit weet ik. En ik zie veel comments hier van dreumesen uit februari; watermannen zijn passionele karakteristieke temperamentvolle mensen. En als t dan ook nog een meisje is.. Tada !
Het komt goed, echt!
Ik ben ook waterman en na 5en was de rust wedergekeerd in huis zei mijn moeder. Om t vervolgens tijden de grote puberteit nog es over te doen.
Maar Hey daarom zijn watermannen wel vol met compassie, creativiteit en liefde..! Haha.
Succes dames met onze temperamentvolle kids💪🏻