8 Reacties

één jaar geleden

Ik volg solid starts op instagram en zij hebben laatst iets geplaats, jenny (de oprichtster van de pagina) vertelde dat ze haar zoontje vanaf 6 maanden wekelijks pindakaas en ei gaf, zoontje recent ziek geweest en wat lakser erin geworden en opeens had hij een allergische reactie voor ei. Wat blijkt, doordat bij wekelijks at, bleef hij tot dan toe beschermd (ofzo), de onderbouwing was in het engels vandaar dat ik het niet zo goed kan vertalen, maar ik denk dat het dus belangrijk is om het nog een lange tijd te geven.. misschien pindakaas door een schaaltje yoghurt of havermout?

één jaar geleden

Reactie op Rumeysahappy

Ik volg solid starts op instagram en zij hebben laatst iets geplaats, jenny ...
Ah goed om te weten! Zal het bericht even opzoeken. Door de yoghurt is inderdaad wel een optie. Zat ook al te denken aan bij z'n banaantje, zo deden we dat in t begin ook. Thanks!

één jaar geleden

Ik geef haar heel soms ei of pindakaas, maar nog geen allergische reactie gehad. Ik doe het niet wekelijks

één jaar geleden

Pindakaas eet ie regelmatig op zn boterham, ei eet ie niet wekelijks. Maar we maken zo nu en dan een gebakken ei met kruiden, dat eet ie met smaak op 😊 denk dus gewoon regelmatig aan blijven bieden. Kan inderdaad door de yoghurt, maar je kunt ook koken met pindakaas bijv.

één jaar geleden

Zo lang mogelijk! Ik heb een speciaal schema hiervoor gekregen, omdat ik een kindje heb met gevoelige huid en gevoelige luchtwegen (en dus vatbaar voor allergieën). Het gaat wel verder dan alleen ei en pindakaas. Het probleem hier is dat ze pindakaas echt niet lekker vind, dus het is nog improviseren. Maar wat ik geef is het volgende Gekookte ei Gebakken ei Eiersalade op brood Spinazie met ei En voor de noten eet ze af en toe saté saus bij het eten. Maar je hebt ook pesto dat gemaakt is van cashewnoten. Verder is schaal en schelpdieren veelvoorkomende allergie, dus af en toe geven we kroepoekje bijvoorbeeld. Wij gaan hier in ieder geval mee door tot dat ze 4 jaar is.

één jaar geleden

Reactie op Heusi

Pindakaas eet ie regelmatig op zn boterham, ei eet ie niet wekelijks. Maar ...
Heb je een leuk recept met pindakaas. Zou het echt niet weten namelijk 😅

één jaar geleden

Reactie op Kristianne vdb

Zo lang mogelijk! Ik heb een speciaal schema hiervoor gekregen, omdat ik ee ...
Fijne tips! Dankjewel. Er zijn natuurlijk meer opties dan alleen pindakaas. Satésaus zal ik eens proberen bij de nasi

één jaar geleden

Reactie op MevrJo

Heb je een leuk recept met pindakaas. Zou het echt niet weten namelijk 😅
Zoek in de AH app (of andere kookapp) naar pindakaas (filter wel even op gezond 😉) en dan krijg je wel tips. Of een soort satesaus maken.