15 Reacties

één jaar geleden

Hi mijn oudste dochter stopte ook met 14 maanden met melk. Ze wilde er echt niks meer van weten. Verder at ze goed en dronk ze voldoende water. Bij het cb gaven ze toen aan dat je kan proberen om een klein beetje melk in een gewone beker te geven en anders proberen wat calcium uit andere zuivelproducten aan te bieden zoals yoghurt of kaas.

één jaar geleden

Hier 13,5 maand en er gaat voor het slapengaan nog 150 ml melk in. Hij is echt dol op dat flesje, dus deze zal er nog wel even in blijven denk ik. Wil hij überhaupt geen melk meer drinken of geen flesje meer voor bijv het slapengaan?

één jaar geleden

Uhm, mijn dochter is 13 maanden en drinkt alleen nog melk bij de boterham of in de Brinta. Verder alleen in de avond/ nacht als ze heel onrustig is geweest vanwege een nachtmerrie of geen idee waarom. Maar dat ze dan lekker loom wordt van de warme melk (en mama het tuttelen heel fijn vindt dat ze weer even tegen me aan ligt)

één jaar geleden

12,5 maand en hier alleen melk in de pap sochtends. Dat is wel koeienmelk, geen opvolgmelk meer..

één jaar geleden

13 maanden, nu alleen nog ‘s morgens in de pap 250 ml koemelk

één jaar geleden

Oké oeps die van ons drinkt echt nog heel veel. S avonds 180 s nachts 180 s ochtends koemelk in de pap en overdag minstens 1 X 180 … 🙈🙈🙈

één jaar geleden

Hier juist dol op melk. Water en thee gaat er maar af en toe een slokje in, maar ze lurkt wel in een keer een fles koemelk leeg 😏 Het advies is om kinderen van deze leeftijd wel 300ml zuivel te geven. Houdt hij misschien van pap of yoghurt?

één jaar geleden

Reactie op jes1988

Oké oeps die van ons drinkt echt nog heel veel. S avonds 180 s nachts 180 s ...
Mijn zoontje krijgt dat ook nog. Heeft verder een goede eetlust en groeit goed. Komt vanzelf denk ik dan maar :)

één jaar geleden

Hier een dochter van 13 maanden, ze krijgt een beker koude melk bij het brood. Gaat prima. Geen opvolgmelk meer.

één jaar geleden

Reactie op jes1988

Oké oeps die van ons drinkt echt nog heel veel. S avonds 180 s nachts 180 s ...
Die van mij zit nog op 2x 150 flesvoeding en 1x 120 gewone melk en is 13 maanden

één jaar geleden

Mijn dochter krijgt ‘s ochtends 210ml en ‘s avonds. Nu ze naar 1 dutje is overgegaan ook ‘s middags voor dat dutje. Verder eet ze 1 broodmaaltijd, 1 warme maaltijd en 1 fruitmaal. Ze heeft geen tutter, dus we genieten beiden wel van het ‘tuttermoment’

één jaar geleden

Reactie op Helene2022

Mijn dochter krijgt ‘s ochtends 210ml en ‘s avonds. Nu ze naar 1 dutje is o ...
Wat is een tutter?

één jaar geleden

Mijn dochter krijgt nog borstvoeding. Overdag 1x voor het slaapje (vaak ook niet meer). En savonds snachts krijgt ze hoeveel ze wil. Hangt er een beetje vanaf hoevaak ze wakker word. Max3/4 keer

één jaar geleden

Ons kindje van 14 maanden drinkt nog heel veel melk. Ik leng het aan met water. Anders wordt het wel heel erg veel. Ze drinkt ook water of water met sap maar niet zoveel. Ze krijgt meestal flessen van 180 waarvan helft melk en helft water. Ze drinkt ze niet altijd helemaal op hoor. In de ochtend Voor haar middagslaapje Na de avondmaaltijd als ze er om vraagt. Als ze gaat slapen In de nacht 2x 150 Echt heel veel dus. Had haar graag minder flessen willen geven maar ze vraagt echt nog om die flessen.

één jaar geleden

Ons zoontje van 14 maanden drinkt nog ongeveer 500 ml volle melk per dag. Wij mengen dit ook met water. Hij eet overdag ontzettend goed, maar heeft nog behoefte aan melk. Hij komt snachts 1 keer.