6 Reacties
één jaar geleden
Ach meid! Komt allemaal goed! Kort op elkaar qua leeftijd is juist heel leuk! Mijn meiden schelen net 2 jaar en hebben echt een hele hechte band. Tuurlijk was t druk (ze zijn inmiddels 8 en 6 nu) maar je overleefd t wel. Ik zei altijd tegen mezelf: gewoon door ademen.
Ik heb dezelfde twijfels gehad met mijn derde. Ik vond juist het leeftijd verschil te groot (hij is sinds feb 1 jaar). Maar het komt allemaal goed. Je niet te druk maken! Proberen te genieten en niet je twijfels laten overheersen. Hormonen maken je ook gek dus dan kun je de wereld ook anders zien. Mijn advies is maak t bespreekbaar met je partner of vriendinnen. Zolang je erover praat wordt t minder eng.
één jaar geleden
Alles komt goed, je verzint voor alles een oplossing en je gaat van beide evenveel houden 💕 wat misschien nog wel het allermooiste is, is om ze samen te zien 🥰 3x deze twijfels gehad, 3 keer goedgekomen 😉 probeer te genieten!
één jaar geleden
Hoi, hier mijn verhaal.. Mijn dochter was 19 maanden toen m'n zoontje vorig jaar februari geboren werd. Bij de geboorte voelde het wel iets anders dan bij de eerste, zeker heel mooi, maar minder een roze wolk voor mij. Daar voelde ik mij al wat schuldig over...
Je staat er ook niet meer onbevangen in, misschien was dat het. Qua liefde moest het groeien, wat ik heel moeilijk vond en me schuldig over voelde, je eerste kindje ken je al zo lang en ik was zelfs toen hij geboren was zo bang dat het niet dezelfde liefde ging worden. Er waren ook zorgen (hart problemen bij de baby en hele gezin corona) paar dagen na de bevalling, wellicht dat het daar ook door kwam.
Maar ik kan nu zeggen dat ik van beide evenveel houd(gelukkig!). En nu hij 1 is spelen ze echt samen en heb ik er zelfs echt gemak van dat ze gezelligheid hebben aan elkaar. Ik zou het nu niet meer anders willen.
één jaar geleden
Wij hebben er 3 in 3,5 jaar. Tussen de eerste en tweede zit net aan 2 jaar, tussen de 2e en 3e precies 18 maanden.
1). Ja je gaat echt van beide evenveel houden, geloof me
2)Eerst dreumes naar bed, dan voeden. Gewoon goed plannen en anders wacht baby maar 3 minuten.
3)Ja, de een zal straks waarschijnlijk soms wat minder aandacht krijgen. Maar is dat erg? Leren delen en wachten zijn juist hele belangrijke vaardigheden.
4) dat weten alleen jullie. Maar over het algemeen kan je veel meer aan dan je denkt.
5) bedenk je hoe leuk het straks is als ze samen spelen en de grootste lol hebben. En ja, er is wel eens ruzie, gegil, soms slaan ze elkaar. Maar over het algemeen zijn ze hier dikke maatjes.
6) ja, dat ligt er echt aan hoe je baby is. Onze jongste is een huilbaby en heeft nog steeds heel veel aandacht nodig (ze is ruim 13 maanden). Maar onze oudste 2 was echt makkelijk te combineren. Meestal hoef je echt niet de hele dag met de baby bezig te zijn en heb je tijd voor de oudste als bany slaapt of in de box ligt.
Komt allemaal goed. Geniet van de zwangerschap en hopelijk heb je weinig kwaaltjes
één jaar geleden
Ik kan je niet van je twijfels afhelpen maar wij hebben dezelfde situatie. De eerste heeft bij ons lang geduurd dus we dachten dan maar eraan beginnen. Ronde 2 was het nu raak. Ik twijfel nu ook af en toe enorm denk dat dat echt normaal is is toch weer een hele verandering in je leven.
Heb er vertrouwen in dat we het gewoon kunnen. Over een paar jaar is het heerlijk dat ze samen spelen.
één jaar geleden
Komt allemaal goed! Onze dochter (feb 2022) en onze zoon (jan 2023) schelen maar 10,5 maand😅
Van te voren had ik ook allemaal zorgen, maar toen onze zoon eenmaal was geboren ging het allemaal vanzelf 😁
Je past je wat makkelijker aan, ook schema’s van de kleine hoor ;) als de fles tegelijk met naar bed brengen gaat dan krijgt de baby gewoon wat eerder de fles 👌🏻 ga je echt een modus in vinden om het voor jezelf en de kindjes makkelijk te maken
Ik zorg er voor dat ik met beide kindjes op de dag even een momentje samen heb. Al is dat maar even een boekje lezen, lekker in bad doen of voor de kleinste contact maken en 1 op 1 “kletsen” (voor zover dat kan met een baby van 3 maanden) of een dutje bij mij terwijl de oudste boven ligt te slapen.
Wat mij ook heeft geholpen het normale ritme weer op te pakken met 2 is een fijne duo wagen. Ze zitten er beide lekker in, en ik kan gewoon winkelen of een stuk wandelen. Geeft je vrijheid 🥰