10 Reacties
één jaar geleden
Ik zit rond de €5 op die leeftijd en mijn zoontje is vaak wakker in de avond
één jaar geleden
Ik vind het knap dat jullie een meisje van 14 jaar op zulke jonge kinderen laten passen. Ik zou dat niet aandruven, zeker die van 4 maanden niet. Hoe doen jullie dat als er iets is, zijn jullie wel dicht bij dan?
één jaar geleden
Ik vind het knap dat jullie een meisje van 14 jaar op zulke jonge kinderen ...
Wij doen het inderdaad alleen als we dichtbij zijn. In principe slapen ze altijd goed dus het zijn de uitzonderingen als het niet goed gaat, afspreken dat ze belt als een van de 2 huilt en dan gaat een van ons naar huis. We leggen ze ook altijd zelf op bed.
één jaar geleden
Ik vind het knap dat jullie een meisje van 14 jaar op zulke jonge kinderen ...
Ik denk persoonlijk dat het per kind verschillend is.
En dat het niks met de leeftijd van de oppas te maken
Ik persoonlijk was al oppas met mij 12 jaar maar ik was vanuit huis niet anders gewend.
Ik heb tot mij 19de nooit zonder baby's gezeten in de familie.
Ik had met 14 jaar veel meer ervaring dan een ander meisje van 14 en soms ook nog veel meer ervaring dan iemand van 18.
En zorgde in die tijd zelfs voor 2 baby's, 2 kleuters en 3 kinderen in de leeftijd van 6 tot 10.
Soms allemaal tegelijk en had ik er maar 2 of 3.
En dat waren alleen de kinderen van kennissen.
Daar kwamen soms ook nog kinderen/peuters /kleuters en baby's bij van familieleden.
Ik kijk wel naar leeftijd maar ook naar de ervaring.
Is het een enigszins een heeft ze nog nooit op een kindje gelet.
Of het ze meerdere broertjes/zusjes en heeft ze dat al vaker opgelet.
En ook altijd een standaard brief hebben met alle gegevens voor de noodgevallen.
Zoals huisarts, HAP, tandarts,
Je eigen mobiele nummer, nummer van vader en
één jaar geleden
Ik zelf pas vaak op , op kindjes ben 18 jaar. Ik doe het graag en wil ook niet dat de ouders hun portemonnee leeg trekken. Dus voor mij is 6/7 euro goed.
Maakt niet uit hoeveel kinderen het is gewoon 6/7 euro.
Als ik in de middag oppas, dan gaat m’n dochtertje mee. Als ik in de avond oppas dan blijft m’n dochtertje thuis bij m’n vriend.