19 Reacties

één jaar geleden

Ohhh ja ik herken het helemaal. Ik zit ook altijd overal over te twijfelen.. vooral omdat je nooit gaat weten of het de juiste beslissing is. Daar kom je pas later achter 😂 Ik probeer nu te blijven denken: gewoon doen wat maakt het uit. Soms lukt het 😂

één jaar geleden

In dit geval gaat de natuur het voor je beslissen. Wie weet duurt het nog ff, you never know. Laat het los, je hebt al een kindje dus je weet hoe en wat al dat is al een stuk rustiger. Het loopt allemaal vanzelf.

één jaar geleden

Hier wist ik al vroeg dat ik 2e wilde. Alleen praktisch gezien wilde ik nog ff wachten. Mijn vriend was nog wat afwachtend erin. Toen hij ook wel wilde eerst paar gesprekken gehad over hoe en wat, zowel tijdens zwangerschap als erna. En toen ervoor gegaan. En ja tuurlijk zijn er genoeg redenen om t niet te doen, maar die wegen niet op tegen onze wens en redenen om t wel te doen.

één jaar geleden

Hee, ja precies hetzelfde. We willen allebei heel graag een tweede. Maar ik twijfel of we er nú voor moeten gaan of nog een jaartje moeten wachten tot onze dochter wat zelfstandiger is. Ze is echt fantastisch maar ook een handenbinder en merk dat ik nu gewoon al best vaak moe ben. Ben dan bang dat ik niet goed genoeg voor 2 kinderen zou kunnen zorgen ofzo. Al weet ik dat als we ervoor gaan het vast allemaal wel goedkomt. Ik wil gewoon net als jij het juiste moment kiezen Wat laat jou twijfelen? Waar ben je bang voor?

één jaar geleden

Reactie op Manon19966

Hee, ja precies hetzelfde. We willen allebei heel graag een tweede. Maar ik ...
Eigenlijk exact wat jij zegt. Ben ook bang dat ik mijn aandacht niet goed genoeg weet te verdelen en dat ik mijn dochter te kort doe door nu al aan een tweede te beginnen. Ik geniet zo van haar en ben bang dat ook kwijt te raken denk ik? Zo lastig. En wat je zegt.. als we ervoor gaan weet ik ook wel dat het goed komt. Je groeit er (letterlijk) 9 maanden naar toe. Maar toch maakt het me wat angstig. Wil het zo graag goed doen.

één jaar geleden

Reactie op Kims2022

Eigenlijk exact wat jij zegt. Ben ook bang dat ik mijn aandacht niet goed ...
Ik herken dit, ook een dochter van 16 maanden. Toch weet je niet of het meteen raak zal zijn, dus ik wil er ook niet mee wachten. Word ik nu zwanger is het goed, als het nog even op zich laat wachten is het ook goed. Je kunt niet alles plannen natuurlijk.

één jaar geleden

Haha grappig, dit had ik bij m’n eerste! Al jaren droomde ik er van om zwanger te zijn. Maar we waren er nog niet helemaal klaar voor. Financieel nog niet alles op de rit. Ondanks dat bleef ik er maar continu aan denken. Tot dat m’n vriend zei, ik denk dat we wel eens mogen beginnen aan kinderen. Toen kreeg ik ineens totale paniek 😂. Zelfde verhaal als toen met samenwonen. Ik denk dat je gewoon natuurlijke twijfels hebt omdat je alles zo goed mogelijk wil doen. Stukje onzekerheid misschien. Komt vast goed! Gewoon je droom achterna.

één jaar geleden

Ik herken dit, ook een dochter van 16 maanden. Toch weet je niet of het met ...
Ik lees net je berichtje over sterke wil haha. Ik heb ook een dochter met een pittig karakter en vind het daardoor wel nog spannender. Omdat het me nu al heel veel energie kost en wat als ik me tijdens de zwangerschap misselijk en heel moe ga voelen. Dan ga ik het niet trekken🙈 Al komt het dan waarschijnlijk ook goed. Maar blijf het lastig vinden en denk ergens dat ik nog een half jaartje moet wachten

één jaar geleden

Wij wouden ook een tweede. Voor de eerste duurde het meer dan een jaar om zwanger te worden, dus we dachten, laten we maar alvast beginnen. Nu ben ik 10 weken zwanger en we zitten midden in een verhuizing. Onze dochter (16maanden) is nu ook al een week niet lekker en vannacht ineens amper geslapen en ontroostbaar. Heel ongewoon voor haar. Ik heb me zelfs ziek gemeld na 1u op kantoor te zitten omdat ik zo moe ben. En de misselijkheid wordt er ook niet beter op deze manier. Het is voor mij wel pittig nu. Maar ik weet ook dat het wel weer overgaat en dat het straks heerlijk zal zijn om ze samen te zien als de tweede eenmaal geboren is. Maar ik maak me geen illusies, 2 kindjes onder de 3 zal super pittig zijn de komende paar jaar. Ik hoor om me heen dat wanneer ze 3 zijn het beter gaat. Je hebt echter ook niet in de hand wanneer je zwanger wordt dus dat is wel lastig met plannen. Wij hoopte eind van de zomer zwanger te worden haha. Achja. Sorry, geen advies, maar gewoon een heel lang verhaal van mij🫣

één jaar geleden

Ons dochtertje is even oud, ben nu bijna 32 weken zwanger. Ik kan wel zeggen, het is pittig. Straks een verschil van 18 maanden, wat zeker pittig gaat worden. We hadden het verschil groter gewild, maar natuur vond het al eerder tijd (borstvoeding, onregelmatige cyclus, 1e zwangerschap heeft even op zich laten wachten). Omdat we bang waren dat het mogelijk een poos ging duren voordat ik weer zwanger mocht raken, hebben we dat losgelaten en gekeken wat de natuur ons bracht. Dat was in 1x dus raak. Ik heb eerst getwijfeld of ik wel blij kon zijn, omdat we nog volop druk waren met een kleintje wat veel vraagt. Het blije gevoel kwam met de tijd, bij het zien van echo’s en het voelen van de baby. Ik vind het spannend, maar ook heel leuk. En ik geloof dat onze dochter het heel goed gaat doen, maar dat we ook lastige momenten gaan hebben. Al met al is en blijft het lastig zeggen wanneer je er klaar voor bent 😉

één jaar geleden

Reactie op Bébé

Wij wouden ook een tweede. Voor de eerste duurde het meer dan een jaar om z ...
Gefeliciteerd! Zal inderdaad pittig zijn met een verhuizing er ook nog bij. Je hebt het zeker niet in de hand wanneer je zwanger wordt. Dat is ook niet te plannen eigenlijk.

één jaar geleden

Reactie op Eve22

Ons dochtertje is even oud, ben nu bijna 32 weken zwanger. Ik kan wel zegge ...
Gefeliciteerd! Fijn dat je in elk geval nu wel dat blije gevoel kan ervaren. Succes nog de laatste weken! :-)

één jaar geleden

Mijn zoon is van 18-2-2022 en ik ben op dit moment 14 weken zwanger. We hebben er onwijs veel zin in en ben eigenlijk van mening, wachten op het juiste moment wil bijna niet. Elke fase en periode heeft wel iets 🤷 ik ben onwijs dankbaar dat het weer heeft mogen gebeuren. Bij de eerste hebben we 1,5jaar moeten wachten ( wel natuurlijke manier) en bij deze zwangerschap waren we met 2 maanden al verrast met een positieve test🙏🥰

één jaar geleden

Reactie op Joisss

Mijn zoon is van 18-2-2022 en ik ben op dit moment 14 weken zwanger. We heb ...
Wat toevallig! Mijn zoon is ook van 18-2-22 en ik ben morgen precies 14 weken zwanger! 🥰 Wij hebben er ook weer super veel zin in! 🤍

één jaar geleden

Wij zijn na 1 jaar weer begonnen met proberen. De eerste x heeft 11m geduurd dus met dat in gedachten vonden we het een goed moment. We vinden het fijn om ze kort op elkaar te hebben zodat ze veel aan elkaar hebben, maar qua timing vind ik het ook niet per se erg dat het niet meteen raak is want het lijkt me wel ontzettend zwaar!

één jaar geleden

Het blijft lastig te bepalen wanneer het een goede tijd is om het te proberen dus ik snap dat je twijfelt. Er is altijd wel iets. Bij ons is de tweede inmiddels 30 weken onderweg. Wat ons heeft doen besluiten er na 10 maanden weer voor te gaan is dat geen enkel leeftijdsverschil alleen voor of nadelen heeft, het hangt allemaal van de kinderen (en ouders) af en als het eenmaal raak is duurt het toch nog 40 weken, dus weet je nog niet hoe alles er dan uit ziet.

één jaar geleden

Door vele onderzoeken wordt aangeraden minimaal 18 maanden te wachten om weer zwanger ge worden. Zowel beter voor moeder, als voor kind. Ik kan me indenken dat er in sommige situaties redenen zijn om hiervan af te wijken (bijv als jezelf wat ouder bent of bijv als je op de 1e zwangerschap lang moest wachten etc.) Die 2,5 jaar er tussen wat je benoemd lijkt me een goed idee! (Het moet je dan wel gegeven zijn/lukken, dat weet je natuurlijk nooit. Moeilijk te plannen) Bij ons zit er 2 jaar en 9 maanden tussen, heb dit als erg fijn ervaren!

één jaar geleden

Zo herkenbaar dat twijfelen over alles hahahaha

één jaar geleden

Reactie op Imkebb

Zo herkenbaar dat twijfelen over alles hahahaha
Ons kindje is in maart (10/3) geboren. Maar wij gaan eind juli weer beginnen. Heb 2 eisprongen in juli. Boffen🫣🤣. Als het dan gelijk raak zou zijn zou dit april zijn. Niet dat ik daar vanuit ga.. maar we wilden niet 2 kindjes in maart🤭