7 Reacties

één jaar geleden

Hier ook een slechte groenten eter. Al vanaf hij 1 is geworden. We hebben al vanalles geprobeerd. Doperwtjes gaan opzich nog wel maar de rest is drama. We hebben het een beetje opgegeven 🤫 hij krijgt nu een dubbel portie fruit omdat hij daar (gelukkig) wel gek op is. Vond het eerst heel vervelend maar eten is zoveel relaxter geworden nu we er niet zo op letten. We bieden het overigens wel elke keer aan. Geen tips, maar i feel you

één jaar geleden

Reactie op MevrJo

Hier ook een slechte groenten eter. Al vanaf hij 1 is geworden. We hebben a ...
Bij ons juist hetzelfde.. we bieden ook meer fruit aan omdat ze dat wel beter eet.

één jaar geleden

Hier een meisje dat dol is op de meeste groentes en fruit. Maar miss een tip: op de kinderopvang bieden ze vaak een schaal aan met van die vakjes (te koop bij wibra) en daar liggen gesneden stukjes groente en fruit op. Zodat ze zelf kunnen kiezen waar ze zin in hebben. Het proberen waard? ( wat banaan, paprika, tomaat, stukjes mozerella) Wat hier ook goed werkt is zelf laten doen, zelfs als het een knoeiboel wordt

één jaar geleden

Oh hier ook. Vanaf jaar ongeveer. Niks geen groente, ze kijkt echt van: hoe durven jullie mij te vergiftigen. This niet anders. Op de opvang blijkt ze wel wat banaan te eten, thuis gaan de fruit zakjes er in. Maar groente niks, nada, Noppes. Het is niet anders, zal wel weer komen. Blijf het gewoon aanbieden.

één jaar geleden

Helpt het misschien om het anders te bereiden? Hier een alleseter, maar normaal eten we gekruid en eten we gerechten waar verschillende groente in zijn verwerkt (zijn niet Nederlands), maar laatst een keer gekookte groente geprobeerd en dat moest ze echt niet hebben 😂

één jaar geleden

Ik heb het ook dat ze dan opeens geen komkommer meer wilt eten terwijl ze dat eerst heel lekker vond. Nu heeft ze de afgelopen weken ook vaak ijsjes en dergelijke gegeten, dus ik vraag me af of we het niet verpest hebben doordat ze erachter is dat er nog veel lekkerdere dingen zijn.. probeer het nu weer in te dammen, maar zou dat bij jullie misschien ook het geval kunnen zijn?

één jaar geleden

Hier een slechte fruiteter… heeft ook een tijd groenten geweigerd. Wij maken tegenwoordig vaak “tots” of maken een pastasaus gevuld met groenten. Ik vind dit Instagram account echt super inspirerend: https://instagram.com/startingsolidswithsunnie?igshid=MzRlODBiNWFlZA== Qua fruit: hier eet hij alleen banaan in stukjes. van ander fruit heeft hij een tijd geleden besloten het absoluut niet te eten. Dus we maken vaak smoothies. Dat gaat er in als zoete koek. Hier kun je ook meteen groenten als spinazie doorheen gooien. Is dat ook weer binnen 😉