11 Reacties

één jaar geleden

Blijkbaar werkt speentje voor nu even goed om te ontspannen. Ik zou het dus gewoon geven tot dat hij er weer klaar voor is om te stoppen. Er is geen goed of fout, gewoon doen wat jij denkt dat voor hem het beste is ☺️

één jaar geleden

Hier nog wel een speen. Alleen in bed/bij het slapen. Als we een lange autorit maken mag hij hem bijv ook om rustig te worden of even te slapen. We hebben dus redelijk beperkt gebruik van de speen. Hij is juist de laatste tijd heel bewust van zn speen, kan hem nu ook benoemen. Hier dus nog geen tijd om af te bouwen. Denk dat we dat doen als hij wat ouder is en je het beter uit kunt leggen. 2+ dus 😊

één jaar geleden

Hier ook een speen. Wij stoppen na haar tweede jaar pas, want ik las onderstaande. Wil stoppen met een ritueel, bijvoorbeeld samen spenen inpakken en op een kraamvisite aan een echte baby geven

één jaar geleden

Hier ook een speen. Wij stoppen na haar tweede jaar pas, want ik las onderstaande. Wil stoppen met een ritueel, bijvoorbeeld samen spenen inpakken en op een kraamvisite aan een echte baby geven

één jaar geleden

Reactie op Manon19966

Hier ook een speen. Wij stoppen na haar tweede jaar pas, want ik las onders ...
Ja wij inderdaad ook met een ritueel. Afscheid nemen, opsturen voor babies of in een potje planten en er dan iets voor in de plaats laten komen of iets dergelijks. Ff zoeken naar iets dat goed uit te leggen is en pedagogisch verantwoord 😉😉

één jaar geleden

Wij hebben vanaf 6 maanden de speen alleen in bed en op de dagen dat we naar het ziekenhuis moeten ( ze mist op die dagen haar slaapjes) En ze heeft hem vaak alleen bij het inslapen. Ze gaan nog van alles door qua ontwikkeling en overprikkeling dus als hij hem nu nog even nodig heeft prima toch? Een goede nachtrust is ook veel waard 😉

één jaar geleden

Reactie op jojo zonnestraal

Wij hebben vanaf 6 maanden de speen alleen in bed en op de dagen dat we naa ...
Ja wij doen de speen idd ook alleen in bed

één jaar geleden

Ze gooit hem elke ochtend zelf netjes in bed als ik haar eruit haal

één jaar geleden

Dat doen wij ook idd, gewoon alleen de speen in bed. Hij gooit hem zelf in bed als we hem eruit halen. Ik heb mijn zoon net met speen in bed gelegd, en wauw; gewoon geen gehuil! Achteraf dus veel eerder die speen weer moeten gebruiken. Thx voor jullie reacties !

één jaar geleden

Als hij diep in slaap was trokken wij de speen er altijd uit. Hierdoor gebruiken ze hem echt alleen om even in slaap te komen. Snap wel je overweging, hij is er bij ons als meer dan een half jaar vanaf. Wij hebben ook een slaapregressie gehad met doorkomende snijtanden en leren lopen waarbij ik ook wel eens heb gedacht zou hem dat helpen als ik er een geef. Wij lijken daar gelukkig weer redelijk doorheen.

één jaar geleden

Ik had gelezen dat je beter voor 1 jaar of na 2 jaar kunt stoppen met de speen. Daar tussen is het drama, omdat het vreselijke gewenning is. Hier is mijn kindje 17 maanden en ze heeft alleen de speen in bed. Ze heeft hele erge pijn van dr tandjes en heeft veel steun aan dr speen. Dus.. dan ga ik die speen nu echt niet afbouwen. Doe wat goed voelt 🙏