10 Reacties
2 jaar geleden
Zijn jullie geen onderdeel van een verzorgingshuis? Bij ons heeft onze thuiszorg een eigen kantoor bij ons in huis voor mocht er ee cliënt uitvallen of een tijd tussen zitten. En in huis zijn speciale kamers voor kolven.
2 jaar geleden
Ik werk niet in de thuiszorg maar rij wel van klant naar klant. Of werk een hele dag bij een klant.
Ik kolf in de auto tussen de klanten door. Ik gebruik een voedingsdoek en heb een koeltas met koelelement mee. Die blijft ongeveer 10 uur goed koud (van medela). Neem vanuit huis schone spullen mee in een schone doek. Ik zorg ook dat ik een flesje water mee heb om alles schoon te spoelen na het kolven. Daarna doe ik de kolf weer in de schone doek.
2 jaar geleden
Ik ben nog niet aan het werk maar vraag mij ook af hoe ik dit straks ga doen. Ik denk er ook steeds vaker over om het niet te doen. Het lijkt me namelijk een behoorlijk gedoe. Ik ben van het doorwerken en zie het niet zitten om om de zoveel uur te moeten kolven. Ik krijg hier echter wel een ruimte voor bij ons op kantoor. Daar heb je recht op. Daar is natuurlijk ook een koelkast dus daar kan ik het dan gewoon in kwijt. Je zou dit even na moeten gaan bij je werkgever maar je hebt in principe recht op een ruimte om te kolven. Ook zouden ze er rekening mee moeten houden in de planning.. maarja dat is natuurlijk overal anders.
één jaar geleden
Hi ik werk ook in de thuiszorg en kolf in de auto als ik naar de volgende cliënt rijdt. Ik loop altijd wel in en ik rijdt door het hele gooi, dus zit soms wel 10-15 minuten in de auto. Ik hoef mijn melk niet meer koel te bewaren want mijn dochter drinkt niet meer uit de fles, maar ik doe het in bad. Dus na de route vries ik het toch nog vaak in.
één jaar geleden
Reactie op Sevr
Hi ik werk ook in de thuiszorg en kolf in de auto als ik naar de volgende c ...
Ik geef nog wel borstvoeding in de fles. Nu wil ik kolven en ik vind het eventueel prima om het tussen de clienten door te doen maar waar bewaar je het? Het wordt zomer dus om in een koeltasje het te bewaren lijkt mij niet handig😬
één jaar geleden
Je krijgt er uren voor. Maar ik werk in meerdere gebieden.
Ik kan dan niet even naar huis om het thuis in de koelkast te zetten.