116 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Kristianne vdb

Hier de hele dag: die, die, die! En als je niet meteen geeft wat ze bedoeld ...
HAHAHAHHAAAAA jaaaaaa dieeee fase heb ik net achter de rug 😅😍

één jaar geleden

Reactie op Kristianne vdb

Hier de hele dag: die, die, die! En als je niet meteen geeft wat ze bedoeld ...
Hier precies zo. Hai aai en dieeeee!

één jaar geleden

Die van ons zegt wel woordjes maar kruipt of loopt weer niet dus denk dat het echt allemaal eigen tempo is

één jaar geleden

Hebben jullie ook dat ze bepaalde klanken veel zeggen. Ze kan hier bijvoorbeeld wel uhu zeggen. Ideaal als ze iets doet wat niet mag. Hoor ik ze t zelf al zeggen. Maar eigenlijk zegt ze vooral woorden met een a klank.

één jaar geleden

Reactie op freumpie

Hebben jullie ook dat ze bepaalde klanken veel zeggen. Ze kan hier bijvoorb ...
Hier is het heel de dag "ja ja" of "ta ta" 😂

één jaar geleden

Reactie op Manon19966

Die van ons zegt wel woordjes maar kruipt of loopt weer niet dus denk dat h ...
Haha die van mij zegt bijna geen woordjes én kan nog niet kruipen of staan. 😅 ze is gewoon wat trager met alles

één jaar geleden

Hoe oud is jullie kleine?
14mnd!

één jaar geleden

Nee zegt helemaal niks (14 mnd)

één jaar geleden

Reactie op freumpie

Hier inderdaad veel 'aaa', oh oh als er wat valt en soms wat met een e, maar echt woorden niet. Alleen 'aaie' omdat we dat zeggen bij honden. Papa en mama stuk vaker gezegd, maar aaien bleef hangen 🤣

één jaar geleden

14 maanden en ze zegt mamma papà, ohoh, bah, ba-ba (bau bau = Italiaans voor woef woef) en sinds vandaag ook muaaa (koeienloei)

één jaar geleden

Reactie op freumpie

Hier idd ook de ‘aa’ klank. Roept de hele dag door jaaaa en baba. Ik tel dit overigens niet als woordjes, aangezien ze nog niet snapt wat ze roept voor mijn gevoel.

één jaar geleden

Onze oudste zei met 14 maanden ook alleen nog maar mama, 4 woordjes met 1,5 jaar, daarna ging t als een trein en liep hij met 3 jaar bijna 2 jaar voor qua woordenschat. Onze 2e was erg snel in het begin, woordje of 30 met 17 maanden, bleef daarna echt heel lang (8 maanden) daarop hangen, nu met ruim 2,5 begint hij echt zinnetjes te maken. Onze jongste, 14 maanden begon met 6,5e maand met praten (eerst papa, week later mama, en binnen een maand woordje of 6, ze zei al 25 woordjes met 11 maanden, inclusief 2 woord zinnetjes. Nu 3 maanden later is dat het dubbele, + 2 engelse woordjes en steeds meer 2 woord zinnetjes. Staan doet ze al sinds ze 7 maanden is en rond de tafel lopen met 9 maanden, maar los staan of lopen is echt nog geen sprake van. Dus daarop staat ze echt stil, hoewel ze de laatste week opeens aan de hand is gaan lopen.

één jaar geleden

Ik heb nu Mama Bah Op (als in het eten is) Tuhtuh (de kat heet Theo) 💩

één jaar geleden

Reactie op Stevigemams88

Ik heb nu Mama Bah Op (als in het eten is) Tuhtuh (de kat heet Theo) 💩
Zo schattig! Hoe oud is jullie kleine?

één jaar geleden

Hier probeert ze wel, maar nog niet echt iets concreet, buiten mama en papa

één jaar geleden

Mama, papa, oma, appel, koe, op ,doedoe (doei) daaaag, op en klaar wordt al duidelijk gezegd Hebben ook een grote zus. Dat helpt ook mee

één jaar geleden

Mijn dochter is van begin februari en zegt nog steeds geen enkel woordje. Zelfs geen mama of papa. Ze maakt wel geluidjes door bijvoorbeeld iets zoals tata of gege te zeggen maar dat is niet om iets te benoemen…

één jaar geleden

Reactie op cavalli

Mijn dochter is van begin februari en zegt nog steeds geen enkel woordje. Z ...
Hier hetzelfde. Alles is 'tet' of 'pepep'. Komt vanzelf lijkt me. Ons zoontje snapt wel dingen als 'geef het blokje maar aan mama', dus er is wel taalbegrip. Hoe zit dat bij jouw dochter?

één jaar geleden

Hier ook al best wat woorden! Papa, mama, opa, oma, dicht, uit, op, baby, daag, jas. Zo leuk om die ontwikkeling te horen en te zien! Maargoed alles op z'n tijd he😉

één jaar geleden

Nog geen woorden alleen geluidjes. Ze brabbelt heel veel op sommige momenten maar zonder echte woorden. Zelfs mama en papa zegt ze niet